Tuesday, December 30, 2008

Cuti-Cuti Malaysia

hurmmm...ari ni aku masih bercuti...dok umah mendobi apa yang patut...kemas2 umah...alahaii...banyak menda nak buat...kang pas2 zohor kang nak p tesco lak, beli barang dapur yang dah kehabisan...ritu tak sempat nak p beli sebabnya sebuk nak balik ke kampung bagai kan...ekseli aku stat cuti pada 26hb tu...25hb tu pepagi lagi kami gerak balik ke jengka dan esoknya lepas subuh terus gerak ke kampung halaman mak aku yakni di setiu, terengganu darul iman...tapi...malam tu kami bermalam di Kuala Terengganu dulu, umah mak teh aku...

kali ni yang ikuti kami sekeluarga adalah mak, adik aku dan kakcik sahaja...yang lelain tak pat ikut maklumlah kete aku kan kecik molek jek...hehehe...tujuan kami pulang ke kampung adalah nak menziarahi datuk dan nenek aku (ibu dan bapa mak aku) yang selalu tak sehat...yelah, gi pun lama giler aku tak pulang ke kampung halaman mak aku tu...alang2 dah coti lama, so balik jugak ler kan...hehehe...

masa kat sana sempat gak kami menyinggah di pasar besar siti khadijah, kota bharu tu...kat situ aku adalah beli tilam kekabu tuk bb...lama giler aku ngidam nakkan tilam kekabu gini...ye ar...kat sini rege tilam ni mahal giler...tak mampu aku...dah alang2 aku ke sana kan, tu yang aku beli gak tu...pastu singgah ar makan kat kedai2 makan lam pasar tu...hurmmm...makanan kat sini pun murah gak...tapi kan, cuaca kat sana asik hujan jek...nak p jejalan pun susah...dah siap beli bagai, perjalanan diteruskan ke rumah datuk dan nenek aku di setiu tu...malam tu kami bermalam disana...pastu pagi ahad tu dah siap2 nak gerak pulang ke jengka...dalam perjalanan tu, singgah jap ke pasar payang, kat KT tu...aku ada beli congkak, comforter dan toto bb...baju basahan tuk kakak dan kengkawan...dan ada lah sikit2 makanan tuk dibawa pulang...

klah, tu jelah citer yang sempat aku citer sempena cuti aku kali ni...hari ni pun aku masih bercuti lagi sampai sok lusa...jumaat ni baru naik keje lah...banyak menda aku nak buat ari ni...nak sambung mendobi bagai...mop dan sapu2 lantai yang berhabuk ni...nak jemur2 kain...hurmm...klah...tul2 nak blah dah ni...babaiii...nanti kalu aku rajin dan ada masa, aku sambung citer lagi ye...daaaaaaaaaaaaa...selamat bekerja bagi korang yang tak bercuti cam aku ni...hahaha....

2 comments

Wednesday, December 31, 2008 10:54:00 AM

laa..citer je ke mot..mana gambarnya....bila baca citer tanpa gambar ni...ibarat makan nasi tanpa ulam je...hiks...wekekekek...

Wednesday, December 31, 2008 11:55:00 AM

hehehe...gambar lum upload kak...tadop masa...nanti dah upload bitau akak ek...hehehe...

Post a Comment