Monday, December 22, 2008

Flu Again???

hurmm...ari ni aku rasa cam tak sedap badan jek...oohh...i' m flu again and again...ishhh...tak suka...tak suka...alahaii....idung pun rasa tak selesa....tekak lagi ar rasa perit...mata pun rasa panas ni...ni seme gara2 aku dok melayan kakak makan kerepek ubi black pepper ar semalam...ishhh...tak suke tul ar keadaan flu gini...huwaa....

dan ari ni, aku tak bawak kakak p skul, sebabnya malam tadi dia batuk2 dok meragam...pastu pagi tadi rasa badan dia cam panas sikit...so aku tinggalkan dia ngan makcik jelah kat umah...sebab tulah ari ni awal jek aku dok mengadap komputer, kalu idak, mahunya kul 9 kang baru aku mengadap...hehehe...aku harap Allah sentiasa berikan kesihatan yang baik tuk kakak...sedih benar aku ni kalu kakak demam ker, batuk ker...tetambah kalu selesema gini...ishh...mohon dijauhkan lah...

hurmm...baru jam 8.10 pagi...bos pun lum sampai lagi...pepagi tadi aku dah kemaskan bilik dia..letak fail2 dan surat2 tuk tindakan dia...sok dia stat cuti balik sampai 29hb ni...hurmm...so sok tinggallah aku keseorangan dok melangut lam bilik ni....tapi tak pelah lah...sok2 aku lak cuti sampai lebam...hahaha...

citer sal aktiviti semalam sabtu dan ahad...sabtunya kami ke SOGO...misi mencari barang2 keperluan our newborn baby...sajelah beli awal, sebabnya bulan ni kan dapat bonus...kang duit dah abis kang, susah plak kan...tapi kan...rimas tul aku...ramai giler orang kat sogo...nak masuk parking basement satu hal...pastu nak p toilet pung satu hal...bayangkan seme toilet di seme aras full...huwaaa...terpaksalah aku menahan sisa2 buangan dengan lebih tenang...uhukss...yelah minggu lepas kami p sogo time sebelum gaji, minggu ni time orang baru lepas gaji memang ar tak sama kan...hehehe...pastu ahadnya semalam kami ke Bangi...kali ni misi mencari almari pakaian tuk kakak dan si adik...hurmm...sib baik ar jumpa...dan barang2 tu akan sampai ari ni..hurmm...ni yang buat aku tak sabar nak balik berkemas ni...dah pikir2 mana nak sumbat menda alah tu seme...hahaha...dan tak sabar gak nak punggah2 barang2 yang tak berkenaan dan eksport bawa pulang ke jengka...bukan per...makin semak rasanya umah aku tu...dah ler almari build in hak milik kerajaan Malaysia tu tak leh diubahin...kalu idak, mau gak aku renovate dan decorate balik bilik utama kami tu...hahaha...tapi tak leh kan, so tunggu ada umah sendiri ar, baru leh deco2 tanpa segan dan batasan...ekekeke...

lepas balik dari Bangi tu, aku mengajak hubby singgah ke Taman Putra Perdana...bawa kakak jejalan kat taman sinun...yelah, dah lama plan nak bawa kakak p taman, tapi lately cuaca agak tak mengizinkan jek...asal petang jek hujan...asal ujan jek nak masuk petang...suka tul kakak dapat terapi jejalan gini...sampaikan takmo berpimpin langsung...nak jalan sorang2...so layankan aja...bukan kena bayaran pun kan... :D

kakak tunjuk apa tu...hehehe...
korang nengoklah aksi dia yang dok mencebik tu...pe kena tah...macam2 hal...
dah penat2 jalan, kita rehat dulu la ye...suka sangat wat muka cembeng cam gitu...hurmm...

pastu sibuk dok mengajak abi dia teropong kawasan putrajaya ni...hehehe...
bergambar ngan abi berlatar belakangkan Bangunan Perdana Putra...
ni ngan ibu lak...ibu suh wat 'peace' dia pun nak join gak...tapi dok tunjuk telunjuk dia..abaikan muka ibu yang semakin montel itu...hahaha.....
hari pun dah petang...jom kita balik...ada masa kita datang lagi...babaiiii....k..tu jelah citer aku tuk ari ni...malas dah menaip ni...badan pun rasa tak selesa jek...jumpa lagi di lain entry...tu pun kalu ada yang rajin nak membacanya kan...aku tak paksa, terpulang...oklah cau cen dolllllllllllllllllll.........

2 comments

Monday, December 22, 2008 11:28:00 AM

ni mesti cembeng sebab ibu nyer ajak balik...

mot..lain kali fokus kasi zoom kat bibir cembeng tuu... nanti nurin dah besar kasi tunjuk.... kenangan tuuuu...

Monday, December 22, 2008 12:09:00 PM

kelakar tengok nurin...

Post a Comment