Tuesday, December 16, 2008

Semalam Punya Citer...

balik keje semalam terus aku bergegas mengemas rumah yang agak bersepah...hurmmm...aku kan jenis sukakan kekemasan, mana ar biarin umah tak berkemas walau sehari...ekseli umah aku jadi kelam kelibut ni sebab malam ahad yang lepas pak ngah (bapa saundara hubby) tumpang bermalam dirumahku lepas abis kenduri di jalan duta tu...sebabnya keesokan paginya derang sefamili nak gerak ke kelantan tuk menghantar cucu derang sekolah disana...g pun alang2 derang sampai sini, so derang nak ar singgah nengok umah kitaorang tu kan...hehehe...aler kuarters kerajaan jek kan...consider sebagai umah kitaorang jugak ler even tuk sementara sahaja...:D balik2 jek keje aku terus melakukan aktiviti berkemas ni...angkut seme alat mainan kakak yang kami simpan lam bilik utama ke bilik tetamu...seme alat mainan ni terpaksalah disimpan di bilik lain sebabnya???hehehe sebabnya ada sorang cucu pak ngah tu yakni cucu bongsu tu tersangatlah nakal dan hyper aktif...seme menda lam umah dia nak usik, angkut dan sepahkan...hehehe...so sebagai langkah berjaga-jaga baik kitaorang simpan dulu kan di tempat selamat...hahaha...teruk tul...yelah...katanya masa kat kenduri ari tu, budak ni boleh 'ter'hilang???kesnya dia naik lif bersendirian sampai ke tingkat 10...jenuh derang mencari dia...alih2 dok jumpa kat tingkat 10 sedang menangis...yelah orang kampung kan, mana pernah jumpa lif gini kan...sabo jelah...sib baik ar jumpa...kalu tak jumpa???masak dibuatnya...macam2 kan...tu masa p umah aku pung, sliding kat balkoni terpaksalah ditutup...bukan apa, buatnya dia panjat balkoni dan terjun dari situ...ishhh....susah tul kalu budak jenis terlalu hyper ni kan...hurmmm.... dah siap kemas tu, sempat jugaklah aku memasak semalam...satu lauk je pun aku masak, disebabkan mud aku yang tak berapa nak stabil...tah, rasa penatttttttttttt sesangat...penat emosi dan fizikal...hehehe...sib baik ar hubby balik awal semalam..selalunya lepas maghrib baru ar sampai umah.... so citer ari ni...hubby ada kem khemah kerja kat Pantai Morib bermula hari ini hingga ari khamis depan...hurmm...so tinggallah kami berdua jek kat umah...alahaii...aku dah pesan ngan hubby, hopefully ni aktiviti terakhir dialah dok bermalam di luar...bukan apa...skang kandungan aku dah 6 bulan +++ sok2 nak masuk 7 bulan dah...7 bulan kan bulan tuk berjaga2...riso gak aku...tapi aku harap semenya ok...dan tidak ada apalah yang akan berlaku sepanjang hubby tadop kat umah ni kan...klah tu jek nak citer...nak sambung wat keje jap...daaaaaaaaaaaaa....

Note: rindunya kat bau bb gini kan...kekadang rasa cam kekok lak nak pegang anak kecik cam newborn ni...hehehe...hurmm...tak lama jek lagi kan...sedar tak sedar lagi 3 bulan lebih jek ni...ishhh...agak-agaknya rupa 'adik' kakak ni sama ke ngan rupa kakak masa bb seperti gambar dibawah ni??

2 comments

Tuesday, December 16, 2008 10:12:00 AM

entah..tatau la same ke idap..tengok la nnt bila dah 'keluar' dengan selamatnya, aku bgtau la same ke idop...tp jgn la sama cam perangai kakak wei, sungguh 'pemalu'..nyampah la kakak..orang nak gurau2 pun tak bules..mengcatung je muke..senyum la skit kakak!!!

Tuesday, December 16, 2008 10:17:00 AM

hehehe...dia awal2 memang pemalu gha...bila dah lama, asik nak ngikut kita jek...gitu ar kat taska nuh...cam kalu makcik dia (adik aku tu) datang, mula2 cam histeria bila nampak makcik dia tu...takut kekononnya...tapi bila dah lama...asik tanya aku...acik ane???siap buat2 aksi tangan makcik dia mana...alahaiii kakak...ooo kakak...

Post a Comment