Wednesday, January 7, 2009

1 Tahun 8 Bulan...

alhamdulillah...ari ni genaplah umur kakak 1 tahun 8 bulan...hurmm...4 months to go la kan...tak lama lagi nak masuk 2 tahun...kalu nak ikutkan terlalu banyak perkembangan si kakak ni...macam2 la yang aku dapat nengok...kekadang aku pun tak sangka yang perkembangan dia amat memberansangkan...cam sel2 otak sedang berkembang la kan...hehehe...syukur padaMu ya Allah kerana anugerahkan anak cam kakak...walaupun kekadang ada gak fiil dia yang menaikkan hangin aku tu...hehehe...
antara pekembangan kakak yang leh aku garapkan kat sini adalah seperti:-
  • sejak kakak pandai bercakap ni...dia asik tau panggil 'abi' jek...tapi sejak dua tiga menjak ni, terutama selepas cuti ujung tahun lepas, kakak dah pandai panggil 'ibu'...dah lama aku tunggu saat ni...rasa syahdu jek dihati ini...tapi kan...sejak dia pandai panggil ibu ni...asiklah dok panggil aku ni...kekadang ada gak terdengar abu la...bu la...macam2 la...hehehe...
  • skang dah pandai tanggal pampers sendiri...asiklah nak tanggalkan...hangin gak aku ni...pastu yang aku perasan baru2 ni dah pandai pakai seluar sendiri...gud girl tul la...leh berdikari dah...tokoh seorang kakak dah terpancar ni...hehehe....
  • dah macam2 perkataan terkeluar dari mulut dia...alhamdulillah, kakak tak pelat...susu pun dia sebut susu bukan nenen ke apa...tulah orang kata, kalu nak ajar anak bercakap jangan sesekali kita cakap pelat ngan anak2...sebab anak2 ni, apa yang dia dengar dari mulut kita, tu yang dia ulang balik....
  • dah pandai menyebut bila kita mengeja contohnya kalu aku sebut a...yam...dia akan sebut ayam...cam citer upin ngan ipin tu...pastu bila aku eja ka...kak...kakak sebutnya...bu...ah...buah...pastu siap sambung lagi...buah hati...cam iklan anmum essential tu...hehehe...bagus2...tak sia2 dok mengeja hari2...
  • dah kenal kawan2 dia kat taska...hari2 dok menyebut...cam kat taska lak, bila dia nampak kawan dia tu, terus dia sebut nama...bagus2...kuat ingatan kakak ni cam ibu...hehehe...
  • dah kenal haiwan2 lam buku...cam bila tanya kakak show me the cat...dia akan cari lam buku tu tunjukkan kat kita...yang dia kenal sesangat, rabbit, cat...fish...bird...lembu...ayam...itik pak...pak...dan banyak lagi ar...selain dari haiwan2 tu...nilah sebabnya aku nak sangat bawa kakak p zoo tu...
  • suka sangat dok cium perut aku sambil sebut baby...baby...pastu cakap ai lebiu...hahaha...tapi bila datang seh dia tu...siap gigit perut aku ni...adoi la...macam2...
  • berat dia maintain...tak naik, tak kurang...tetaplah 10kg lagi...alahaii...pelik tul...makan2 jugak tapi berat gitu gak...takpelah nak, janji sihat udah...
  • tinggi dia lak skang dah cecah 80cm...banyak gak ler baju dia seme jadi senteng...ishh...tinggi dia ni...
rasanya tu jelah...kalu nak ikutkan banyak lagi...tak termampu dah aku nak taip sini...si adik lam perut pun dok menendang2 bagai...suh ibu dia berhenti menaip...klah blog...daaaaaaaaaaaa...doa aku moga kakak sehat walafiat dan menjadi anak dan kakak yang soleh...moga dia leh bimbing adik dia nanti...amin....
ni gambar paparazzi yang snap masa aku sedang solat...beselah, kalu ibu or abi nak solat dia pun nak join sama...orang sujud dia pun sujud...tapi cam berenang pun ada...aku lak nak tergelak bila nengok...tak kusyuk solat aku tu... hehehe...dia baru perasan yang abi dia sedang snap gambar dia tu...ekekeke...

5 comments

Thursday, January 08, 2009 9:19:00 AM

10kg baru? ringan gak la kan.. si dobok aku 4bln dh 6kg... sekang nk masuk 7kg dh... klu gandakan pd umur si kakak ni... uihh berkilo2 weh

Thursday, January 08, 2009 9:25:00 AM

memang...ringan sangat noj...tah ar...makin melasak ni berat dia tak naik2...muskil gak aku...kurus kering jek...hahaha...
tak pelah, janji sehat udah...kang berat cam dobok ko, sure aku tak terhandle weii...dah ar aku pun bertambah berat ni...lagi dobok dari dak dobok ko tu...hehehe...

Thursday, January 08, 2009 10:48:00 AM

sama plak gelagat sara.tp takmo kai sejadah kecik, kai sejadah besar.pandai demand mintak kain semayang sutera tu..
sebelum semayang janji takmo berkata2, tp last last, bila sekup kepala tutup mata, dicuit jugak aku..

Thursday, January 08, 2009 11:09:00 AM

hehehe...tul tu nora...ada masa tu, dia cuit gak aku...pastu mulut bising2...kekadang dok menyengih depan aku tu...lencong aku nak rukuk sujud bagai tau...
sabar jelah...so kat situ terang2 ar solat aku tak kusyuk...dah ler nak solat skang rasa mengah sangat...last2 kena ar solat duduk ker...

Monday, January 12, 2009 2:40:00 PM

kimi skrg dah 13 kg..tak nak makan tapi nak menyusu jer..klau solat mesti nak songkok..cam sara lah...lepas tu mulut terkumat-kamit cam baca doa lah..

Post a Comment