Sunday, January 11, 2009

10 Januari 2009

semalam tak kemana pung kami sekeluarga...nak kuar p memana pung cam tiada arah tujuan kan...cuma petang tu p umah ayang sebab dia ada buat majlis akikah tuk anak bujang dia tu...lepas makan seme terus gerak ke Alamanda jap...hajatnya aku kepingin bangat makan donut big apple tu...pastu nak cari cornflakes kat kakak....

punyalah ramai umat kat Alamanda semalam...parking pun penuh kat satu arah tu...kenalah p arah selatan sana...sib baik kat area sana ada lagi ar saki baki parking yang kosong kan...masuk Carrefour just beli apa yang patut...beselah duit pun tinggal serdak2 jek kan...hahaha...kenalah berbelanja secara berhemah...pastu ternampak Fitti L68 rege dia RM25.98...pe lagi amik la sebeg kan...so skang dah kena bertukar dah...dah tak mampu dah nak kai drypers tu...kai huggies hubby kata kita kena boikot huggies tu...so memang tak li ar...gi pun rege dia amatlah membebankan skang ni...hahaha...pastu ada riki2 gak pampers tuk newborn...ni ngah berkira2 sama ada cap drypers atau fitti...tu jek yang mampu skang ni...kalu cap mamypoko tu mang aku tolak tepi awal2 lagi ar...aku kan golongan sederhana...so apa2 menda pun kenalah bersederhana kan...hehehe...

pastu jejalan lagi...nampaklah toys yang lembut ni...checking2 rege satu hanyalah RM5...memandangkan aku tamak, aku amik dua sekali...satu cat...satu lagi rabbit...hehehe... menda alah tersebut adalah seperti gambar di bawah...aku suka, sebab kalernya dua2 adalah kaler peberet aku...pink dan kuning...hehehe...

yang kaler pink tu rabbit ye...dan kaler kuning tu cat...hehehe...manalah tau ada yang rabun haiwan kan...hahaha...
dah abis membeli pe yang patut kat dalam Carrefour tu, kami teruskan jejalan...hajatnya nak bawa kakak main kat Playground yang terletak bersebelahan Parkson tu...dalam perjalanan tu, sempat gak menyinggah kat Big Apple...beselah nak li donut yang diidamkan la kan...huhuhu...punyalah ramai orang...sejak Big Apple ni dibuka di Alamanda, so tak payah ler aku bersusah2 lagi kalu tetiba keinginan nak makan donut ni datang melanda kan...sebelum ni kena p kat Tesco Extra Taman Midah Cheras tu...kat situlah outlet yang paling dekat...dek kerana ramai orang semalam, aku memang serender ar tuk beratur kan...so hubby ler yang sudi beraturkan tuk aku kan...

tu nengok...kelihatan hubby sabar beratur tuk membeli donut2 tersebut...hehehe
ni antara donut2 yang ada dijual di Big Apple tersebut...donut feberet aku semestinya the almond kan...pastu semalam hubby saje nak cuba yang duren2...aku try gak, hehehe...kompem ar rasa durian...hehehe...
sementara si kakak sabar menunggu abinya itu...rileks nampak...
dan dapat apa yang dicita...kami terus ke Taman Permainan tersebut...gambar aku tak sempat nak snap sebab kakak terlalu aktif...main gelongsor la, panjat sana, panjat sini...suka aku nengok dia...punyalah dia gembira...sampaikan ajak balik pun takmo...hehehe...
oklah itu jek aktibiti semalam...aktibiti ari ni tak tau lagi...aku ingat nak wat nasi lemak ni...tunggu hubby balik dari pasar li santan, daun pandan bagai...oklah blog...daaa....jumpa lagi nanti...

3 comments

Monday, January 12, 2009 12:13:00 PM

sama lah dgn kimi..klau aku pi parkson tu dia mesti tinggal kt luar ngan bapak dia..dok main2 kt situ..menarik gak..bleh dpt ramai kawan kt situ..

Friday, January 16, 2009 12:14:00 AM

Assalamualaikum,
Saya adalah salah seorang pengurus di Big Apple Alamanda. Saya ingin memberitahu yang pihak kami telah memulakan blog untuk outlet ini http://bigapplealamanda.blogspot.com Jumpa anda di sana!

Thursday, February 12, 2009 5:24:00 PM

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!
costume jewelry

Post a Comment