Saturday, January 17, 2009

BP Ku Kembali Normal...

alhamdulillah...pepagi tadi aku p klinik sebab nak cek tekanan darah aku...syukur sesangat sebab bacaan bp tadi telah kembali normal...bacaan sebelah atas 126 dan di sebelah bawah lak 81...so senin ni aku kena cek darah lagi...harap2 normal la dan tadop la aku ni didetect penghidap darah tinggi...riso weiii...dah siap cek up tu tanpa mengambil nombor pendaftaran, kami singgah di gazebo P9 tu tuk sarapan pagi...mak aihh...mahal ok makanan kat sana...ni rasanya kali pertama dan mungkin kali terakhir aku dok bersarapan kat situ...bayangkan tuk sarapan pagi ni jek total keseluruhan RM11++...nyesal lak rasa...kalu aku buat nasi lemak kat umah, sure kosnya takdelah sampai belasan ringgit kan...pastu nasi lemak tersebut leh makan sampailah ke malam hari...hehehe...yelah...di saat2 penghujung bulan sebelum gaji senin ni, baki duit yang ada amatlah bernilai ok...

dah siap sarapan tadi, barulah pulang ke rumah...hubby aku keje lak ari ni...tinggallah kami dua beranak jek...aku ni skang dok mengadap lappy ni lagi...jap2 lagi barulah nak mulakan kerja mengemas rumah bagai...tak banyak pun yang nak kena kemas, sebab semalam aku dah kemas sikit2...cuma tugasan harian cam sapu sampah tu wajib ler kan...pepagi tadi dalam jam 7 pagi kan, tah mimpi apa tah aku ni, aku tergerak hati nak susun baju2 baby lam almari...sebab baju2 tersebut dah aku basuh pun...cuma adalah 2-3 helai baju baru kena la basuh kan sebelum dipakai pada newborn baby masa hari pertama kelahiran dia tu...aku rasa so far, seme keperluan dah mencukupi, cuma nak tambah pe yang patut ar...cam pad aku, stokin aku dan adalah 2-3 barang lagi...pastu barulah leh berhenti dari membeli apa yang patut kan...

ni kan, aku tak tau ar camner...gini...kan skang orang sebuk dok boikot kedai2 atau barang2 yang berkaitan dengan israel...hurmm...selama ni aku sekeluarga selalu membeli barang keperluan harian kat Tesco...lepas2 ni kena ar aku boikot tesco ni...sebab tesco ni salah satu organisasi israel...ayakss...lepas ni kena beralih arah ler...kena p mydin ker...giant ker...atau pun carrefour...aduyaii....semalam gak ada borak2 ngan nojah sal pelekat mekdi kat cermin kete tu...haah ek...tk pasan lak aku, pelekat tu masih gah melekat kat cermin kete aku tu...so balik keje semalam terus aku buang...semangat ni weiii nak boikot israel yang kejam tu...huh...

oklah, tu jek citer aku tuk hari ni dan semalam...kakak pun dah sepahkan rumah ni ngan buku2 dia yang dia tabur kat atas karpet ni...alahaii anak dara aku ni sorang...rajin menyepah, simpannya malas...naper la tak menurut perangai aku yang sukakan kekemasan gini...hahaha...ok la kali ni betul2 nak blah ni...nak mulakan operasi mengemas rumah...lipat baju yang berminggu2 tak lipat...rendam baju keje hubby dan macam2 lagi ar...ok...selamat berhujung minggu...daaaaaaaaa....

3 comments

Monday, January 19, 2009 8:56:00 AM

agaknye bp tu naik aritu sebab tgh x sihat kot..
ye, mari kita boikot israel..
agak2 berapa lama leh tahan x makan mcD? hehe..

Monday, January 19, 2009 9:05:00 AM

eh lama...sebab sebelum ni dah pulun banyak kali dah...hehehe...so tarak kisah punya...skang tingin nak makan nando's lak...nando's terlibat tak dengan agensi2 yang kena boikot ni ek???hehehe

Post a Comment