Thursday, January 8, 2009

Cerita Ceriti di Hari Ini...

Alhamdulillah...hari ni barulah betul2 genap usia kandungan aku 28 minggu...syukur pada Mu ya Allah kerana sepanjang kehamilan ni tiada apa2 perkara diluar dugaan yang berlaku...amin...

pagi ni, bos lum masuk sebab dia ke FCU di Subang dulu atas urusan mesyuarat...maybe jap2 lagi sampailah dia ke opis ni...hehehe...so sementelaah dia takde ni, baik aku buat perkara rutin aku dulu kan...(aler dia ada pun aku wat jugak) hahaha...tadi baru aku tolong PA timbalan kanan bos aku pasang pc dia...tapi kabel tenet lak takde...kena tunggu orang IT datang anto ar plak...hurmm...ni aku baru kembali ke tempat aku ni...

tadi sarapan, aku makan pulut kuning + kuah sardin jek...enak bangat...tah ler masa ngandungkan si adik ni, gemar benar aku makan kuah sardin...tapi ari ni dah ari khamis pung aku tak masak lagi kat umah...asal petang jek mulalah penat+letih+mengah...macam2 hal lah...nak kata kurang vitamin, banyak dah supplement yang aku amik...tah ar...alahaii...

citer sal kehamilan kali ni, aku rasa ada beberapa perbezaan ar dari kehamilan terdahulu...rasa aku setiap orang pun akan rasa perkara yang sama...tak seme kehamilan tu kita akan rasa perkara yang sama kan...tul dak???ni antara perbezaan yang aku rasa amat ketaralah kan...

Kehamilan Dahulu

  • ermm...kalu dulu seawal 5-6 bulan aku dah mengalami bengkak2 kaki...tapi...
  • kalu dulu...masa kandungan dalam 5 bulan aku dah mengalami kejang kaki atau orang panggil sentakan mengkarung...mungkin dulu aku selalu kekurangan kalsium kut...tapi...
  • seawal 5 bulan kilang susu dah mula beroperasi...tapi...
  • rasa aku, dulu perut aku lagi besar...sampai kan aku rasa aku membesar bagai johan dah...hahaha...
  • dulu aku beranak czer...skang...
Kehamilan Sekarang

  • skang aku dah 7 bulan, alhamdulillah, kaki aku masih kurus tak gemuk cam dulu...hahaha...
  • skang...aku suka minum susu kosong...tak kira lah brand apa pung...sebab tulah aku rasa aku tak mengalami kejang2 kaki ni...hehehe...
  • masa 6 bulan ari tu, barulah susu aku keluar...hurmm...lambat ar plak kan...riso gak tu...
  • skang...aku rasa perut aku melebar...even dah 7 bulan pun masih maintain gitu jek...tak beso mana pung...tapi bontot aku perasan makin melebar...ayakss....
  • tak tau lagi apa nasib aku...leh normal ke idak...

tu jelah aku rasa antara perbezaan2 yang aku rasakan...oklah, aku nak sambung wat keje...nak ngular bos dah datang lak...tapi tak per...jap2 lagi dia nak kuar p Bangunan Perdana Putra tu...nak jumpa timbalan Menteri...so ada lah masa aku nak ngular kan...hehehe...teruk tul...ok daaaaaaaaaaa....

2 comments

Thursday, January 08, 2009 10:58:00 AM

sentakan mengkarung? alerr mmg jadik sebab xckup kalsium ke weh... xtau lak aku...

Thursday, January 08, 2009 11:11:00 AM

haah...kalu tak cukup kalsium, selalunya bb akan tarik kalsium si ibu...gitulah doktor bitau...aku skang terlebih minum susu, makan cheese dan apa2 produk tenusu la...
so tadop ar kena kejang kaki atau sentakan mengkarung tu...
syukur...dulu masa kena asik nangis jek tengah malam...sakit weii...

Post a Comment