Thursday, January 15, 2009

Check Up 29 Weeks...

hurmm...aku baru jek sampai ke opis ni dari klinik...ari ni ada cek up tuk 29 weeks punya...alahaii...nak citer sal cek up ari ni buat aku sedih ar plak...banyak tul masalahnya...ayakss...tapi tak pelah, ari ni aku berjaya menjadi orang yang pertama...seawal jam 6:50 pagi aku dah terpacak depan pintu klinik tu...awal benar tu...yelah pintu tu pun akan dibuka pada tepat jam 7:30 pagi...kiranya setengah jam gak ar aku beratur...hehehe...

k...nak citer sal cek up tadi, tah ler...aku ada sedikit kehairanan jugak sebenarnya...so far, urine test aku clear...tadop ler masalah...tapi yang aku peliknya, tekanan darah aku naik tul...bacaan di sebelah atas 180 dan sebelah bawah 81...hurmm...4 kali cek pun sama gak...ayakss...aku ada darah tinggi ke ni???so rentetan tekanan darah yang tinggi itu, hari sabtu ni aku kena p cek tekanan darah lagi...dan hari isnin sampailah tekanan darah kembali normal...alahaii...jadi satu keje lak jadi pengunjung tetap klinik...ishh...ishh...ni yang aku malas ni sebenarnya...huh...

se lagi yang aku rasa nak naik pelik gak pasal berat badan aku yang semakin menaik...hehehehe...dalam 2 minggu berat naik dalam 3.5kg...wah...wah...makin membesar la aku ni gamaknya...ishh...tadi kena gak jumpa doc...pastu doc tu siap tulis dalam buku merah aku yang aku ni di k.i.v tuk wat mggt pada cek up yang akan datang...ayakss...maknanya kena minum air gula la kalu berat aku naik lagi...alahaii...so tuk neks cek up pada 28 Januari ni, kenalah aku stat kawal nafsu pemakanan aku mulai saat dan tika ini kan...huwaa....kena sedih ke dak ni...dah ar masa kehamilan dahulu 4 kali aku kena minum air gula yang memang rasa gula jek...gila manis...rasa melekit2 kat tekak aku ni...huh...tak suka...tak suka...harap la sangat aku terlepas dari godaan tuk minum air gula tu ye...hehehe...

pastu, tadi aku dapat injection dos pertama tuk kancing gigi...aku rasa kehamilan kali kedua kena sekali cucuk jek berbanding kehamilan kali pertama....hehehe...dah lama tak kena cucuk rasa ngeri ar plak, sikit pun aku tak pandang itu jarum...hehehe...pastu skang, mulalah rasa lenguh2 kat bahu ni...ishh...doc ni pun satu, napelah tak bagi jek aku mc ari ni...senang kan, leh ar aku bersenang lenang kat umah...hahaha...ekoran dari jumpa ngan doc tadi, adalah dia suh aku amik ubat...ubat tuk selesema....dapatlah ubat antibiotik, ubat batuk, ubat selesema dan satu lagi aku lupa lak ubat apa...tapi seme tu lum aku makan lagi pun...tunggu balik kang ar...sebab kesemua ubat tersebut leh buat aku ngantuk...kang aku ngantuk kang, susah lak, satu keje aku tak buat kang...hehehe...so baik aku makan ubat tu nanti malam pastu ngantuk teruslah tido...idea yang bijak kan...hehehe...

oklah, aku nak teruskan misi mencari bos aku ni...sejak aku masuk opis ni, aku lum nampak kelibat dia lagi...mana tah dia menghilang...yang pastinya aku tau dia masuk opis ini hari, sebab ini hari dia tertinggal nset dia kat umah, dan tadi jugak datin (isteri dia) kol aku, suh ingatkan dia bawa balik dia punya cop mohor...hehehe...aku nak kontek bos aku pun, celah mana aku nak kontek pun tak tau ni...klah...aku nak sambung wat keje sikit2...rekod2 faks masuk yang aku peram selama 2 hari ni...ok...daaaaaaaaaaaa blog...see you...hehehe....

Nota dijariku: setelah melakukan misi pencarian dan pertanyaan, barulah aku tau, bos aku p KLIA nuh...p nengok tapak projek apa tah...camner aku leh lupa tah...ke berjangkit penyakit lupa dari nojah ni...ayakss...

8 comments

Thursday, January 15, 2009 10:44:00 AM

lorrr darah tinggi lak ke... nape weh... saspen sgt ke... isshhh... ko kna byk rilek ni wei... ha pastu kn seblum mggt (kt cni tah nape panggil oggt) ko minum air masak sebanyak yg mungkin... ni dh leh setat la dh... insyaAllah leh ilang gula2 lam darah tu... tp aku xberjaya pn sehingga la kompem penghidap diabetis gdm :(

Thursday, January 15, 2009 10:47:00 AM

hehehe...aku bangga wei dapat nasihat dari penghidap diabetis gdm cam ko...rasa sangatlah dihargai diri ni...

Thursday, January 15, 2009 11:34:00 AM

banyakkan minum air barli. barli yg suam la kan.. jangan lak ais.. pastu minum air masak banyak banyak.. moga berjaya.. sbb aku pun buat benda yg sama... tapi tetap jugak kena minum air gula tu.. huhuhu

Thursday, January 15, 2009 11:51:00 AM

mekasih ye sya...mesti korang lupa...masa kehamilan dulu aku penah minum 4 kali...dah macam2 dah aku wat...kena gak minum sampai 4 kali...aku rasa saje jek nurse2 situ nak sabotaj aku...hahaha...

Thursday, January 15, 2009 2:03:00 PM

ler kesiannya.. ko tensen kot xpun ko terlalu letih sbb tu leh jd darah tinggi.. aku xtau r nk suggest bg minum/makan apa tp ko ikut jek la petua2 yg kenkawan suggest.. semoga berjaya!!

Thursday, January 15, 2009 2:41:00 PM

oit..masa ngandung mana leh makan ubat sangat..kang anak tak ektif..sekian

Thursday, January 15, 2009 2:52:00 PM

tula...takut gak ni...tu aku tak makan tu...hahaha...tapi skang makin aktif melampau...sakit riuk pinggang aku ni...sana sini dok mencucuk...wat pe tah kat dalam...

Thursday, February 12, 2009 5:23:00 PM

It seems different countries, different cultures, we really can decide things in the same understanding of the difference!
nike shoes

Post a Comment