Monday, January 19, 2009

Hari Gaji & Me at 30 Weeks...

hurmm...ekseli aku baru balik dari klinik...p cek BP kat sana...mulai sabtu lepas aku kena cek BP aku tu setiap seminggu sekali...kali keje ar plak...ni seme gara2 bacaan BP yang tinggi masa cek up khamis lepas...nyampah tau...tapi sib baik ar cek BP ini idak ler memerlukan aku beratur panjang cam nak cek up tu...just p kat bilik Prosedur 22 atau 23 kata nak cek BP...senang kan... ha yang senang tulah aku rajin nak p cek...kalu susah, jangan harap ler aku p kan...silap2 aku tulis sendiri jek bacaan BP aku ni lam buku cek up tu...hahaha...eh lupa lak nak bitau...alhamdulillah, bacaan BP aku pada hari ini amatlah memberansangkan...sebabnya bacaan tersebut atas 118 dan bacaan bawah 74...fuhh...sib baik...kiranya simptom2 darah tinggi berjaya aku pulaukan...hahaha....

erk...minggu ni kandungan aku dah berusia 30 minggu...gulpss...tertelan air liur lak...kalu si lia dah 36 minggu lagi la kan...tunggu masa jek dia nak salin tu...aku ni lam 10 minggu lagi to go la kan...adoi...ngeri ar plak pikir sal salin ni...tapi bila nengok anak dah beso tingin lak nak kendong anak kecik...ayakss...macam2...aku bukan apa...aku masih teringat2 lagi saat kelahiran kakak tu...dulu kan aku czer tapi yang kedua ni tak tau ar gimana nasib aku kelak...ritu aku ada terbaca kat dalam majalah PA&MA tu...luka czer ni ada tiga lapisan tau...iaitu lapisan rahim, lapisan dalam dan lapisan kulit...adoi la...patut ar kalu pada zahirnya kita nengok luka lapisan kulit agak cepat ar baik kan...tapi luka kat lapisan rahim tu, ada kita tau ke bila baiknya???huwaa...ngeri ar gini...ada gak aku dengar2 yang kalu czer kali kedua lagiiiiiiii ar sakit...sebabnya doc akan buka balik jahitan czer kali pertama...ayakss...camner tu???takut ar gini...grr...gr.....grrrr....

ha...ni rupa perut aku dikala 30 minggu yang indah ni...cam biasalah, aku paksa hubby amik tuk aku...beso ke tak???aku riso ar...beso2 kang susah lak aku...ishhh...takut ni...
k, citer yang kedua mestilah sal gaji kan...hari ni hari gaji bagi seluruh kakitangan gomen...balik dari klinik tadi aku singgah gak ar kat Petronas P9 tu...nak kuarkan duit gaji...malas ler aku nak p maybank tu, sebab aku tau, time2 hari gaji gini mesti sesak ler kan...tadi aku nak cek gaji dah masuk ke lum kat tenet pun lembap...mencik tul...ni rasa nak tukar bank ni...nak masukkan gaji kat Agro Bank ker...kat Hong Leong Bank ker...tapi nyusahkan aku lak kan...kat Putrajaya ni mana nak cari bank2 pelik cam diatas...ishhh...
semalam gak kan, aku dah senaraikan barang2 tuk dibeli ngan duit gaji ni...panjang benar listnya tapi rasanya aku kena shortlisted ar list2 tersebut...kena pentingkan mana yang PALING penting cam susu anak...yelah susu si kakak tu dah hampir kehabisan stok...barang2 dapur apatah lagi...pastu aku ada ar wat list pendek tuk barang2 aku cam nak tambah maternity pad dan ada ar 2-3 perkara...hurmm...harap2 cukuplah duit gaji bulan ni sampai bulan depan kan...hehehe...
aku rasa, tu jelah citer aku tuk hari ni...ekseli aku masih menunggu ketibaan bos aku ni...tadi pepagi lagi dia meseh aku kata dia ke Kalibrasi dulu sebab ada miting...tapi skang dah menjelang tengahari kelibat dia masih lum muncul2 lagi...tahu tadi, ada gak aku singgah Alamanda jap beli apa yang patut...hahaha...oklah...daaaaaaaaaaa....selamat bekerja ye kengkawan...

8 comments

Monday, January 19, 2009 11:55:00 AM

mula2 nk g tau manyak no mende yg sama nih.. ko tunjuk perut tp aku tgk baju.. ahaha akunye kaler biru... 1 biru menyerlah 1 lg biru gelap aahaha dh kaki jj kan?? sama la gamaknya...

2nd bru aku nmpak perot ngko.. emmm besar eh.. berapa lilitan agaknya?? bb pun sure beso nih.. harap2 semuanya selamat ok...aminnn...

Monday, January 19, 2009 11:56:00 AM

alerrr... ko neh ngandung 80bulan ke weh... beso btul... mende lg lam perut ko tu hingga sungguh beso... aiyaakkk

Monday, January 19, 2009 11:59:00 AM

giler ar nojah...mencik tul...mana ada beso...sedang2 jek...

yang...aku ada kaler merah, pink, biru, ijau...semenya li kat jj..rm9.90 jek pun...hehehe...dan seme saiz XXL...beh kai wat tido...hehehe

Monday, January 19, 2009 12:00:00 PM

perut dia ni mmg jenis beso gedabok tul la..anak lebih kurang je dgn kami2 neh....ermmmm......ha tak lama dah tu nak meletup...semoga ko tabah menghitung hari2 ye.....semoga semenye selamat

Monday, January 19, 2009 1:44:00 PM

makkk!!! kali pertama terpandang menjerit aku..terkejot ingatkan apa tadi..rupanye perot dak izan enh..awat besaq?? kembar kot.. apa pun slamat hendaknye ye..i'm happy for u dear..

Monday, January 19, 2009 2:40:00 PM

aah..besarnya perut ko zan..anak ko brapa kg?? ke berat air ni??hehe..baju tu pun aku ada beli gak kt jj..aku punya kaler biru..cute kan??tapi kena pakai inner sebab lengan dia pendek..

Monday, January 19, 2009 9:24:00 PM

zan, c-zer kali kedua memang lebih sakit/perit sikit berbanding anak pertama.. akak dah rasa, akak tau ler.. insyallah mudah2an kau dapat bersalin normal..

kalau kau tak takut/ngeri nak tengok orang bersalin c-zer, kau masuk blog kawan akak ni.. dia ada tunjuk video orang bersalin c-zer..
http://ilhaf.blogspot.com/2009/01/8-more-days-to-go.html
ni bukan nak takutkan kau tau, ni nak bagi kau tengok pengalaman jer..

akak teringin nak tengok lia mengandung, tapi tak berkesempatan jumpa, kalau kau jumpa dia, amik ler gambar sama2.. kak mimi nak tengok

Tuesday, January 20, 2009 9:18:00 AM

zan..nampak beso gak perutmu..ye la kan...boboy..hehehehhe

Post a Comment