Thursday, January 1, 2009

Hari Pertama..Entry Pertama...Tahun 2009

alhamdulillah...ari ni bermulanya hari baru, tahun baru buat permulaan tahun 2009...syukur2...syukur ke hadratmu ya Allah kerana diberi kesempatan untuk merasai hari2 yang mendatang dalam keadaan sehat sejahtera...amin...

hari ni cuaca pun cerah...suasana yang agak nyaman dipagi hari...indahnya menikmati hari2 cuti begini dalam keadaan cuaca begini kan...ari ni pun kami 3 beranak bangun agak lewat...kul 8 pagi baru semenya bangun...tu pun sebab kakak yang bangun dulu...kalu idak, maunya aku wat anjakan paradigma sampai jam 9 pagi ker...bukannya selalu kan dapat tido lelama pepagi begini...hahaha...

eh kelupaan plak...sebelum aku membebel ngan lebih panjang lagi...aku nak ucapkan tahniah buat midot...kerana berjaya jugak dia akhirnya mengikuti jejak aku tanpa mengenal erti penat...hehehe...bagus2 midot...aku tumpang gembira bila baca blog ko yang mengatakan ko mengandung 2 bulan lebih...wahh...tu memang satu berita yang gembira...aku as your fren memang tumpang gembira...moga pas ni ada la rezeki buat nora sekeluarga plak...mudahan begitulah...amin...

k sambung balik citer aku pepagi begini kan...malam tadi hubby p main futsal...so kami 2 beranak tido awal la kan...tido awal cam biasa...takde maknanya nak p nengok bunga api ke apa ker...kakak kan jenis tido awal, g pun petang tu kami bawa dia p jejalan kat taman depan PICC tu...punyalah sonok sebab dia dapat main playground kat situ...beselah, petang2 gitu dia perlukan terapi jejalan...kalu dok terperuk kat lam umah jek, maunya dia meroyan...nak kata dia yang meroyan, aku pun tumpang samalah meroyannya...hahaha...g pun terapi gitu bukannya berbayar kan...dah penat jejalan sekitar taman tu, kami singgah makan sate kajang haji samuri kat taman warisan pertanian di P16 tu...sekali sekala kan...g pun kakak suka makan nasi impit ngan kuah sate kat situ...tak dinafikan memang sedap ar...hehehe...

memandangkan ari ni cuti so kami sekeluarga lum ada plan nak kemana2...duit pun makin susut kan...hahaha...seingatnya petang kan nak p umah member kat P14...sebabnya dia ada buat majlis sambutan hari lahir yang pertama buat anaknya yang jatuh pada hari ni...hehehe...behkan...anak dia lahir pada cuti umum setiap tahun...1 januari tu...hehehe...

ha nak citer sal tahun baru ni...tiap tahun baru menjelang, makanya umur pun makin bertambah...tahun ni umur aku nak masuk 28 tahun...maknya lagi 2 tahun nak genap ke umur 30 an...huwaa...rasanya aku ni cam baru nak masuk sweet 21 jek...hehehe...sungguh aku tak percaya ni...ishhh...leh ker kalu kita takmo berganjak dari angka 2 di depan umur tu ke angka 3 ek???maknanya nak stay the same jek...hahaha....ekseli tuk tahun 2009 banyak perkara yang aku nantikan...pertama sekali tentulah kelahiran our newborn baby yang due datenya jatuh pada 2 April 2009 nanti...hurmm...tah ler, tah sempat or idak estimate due date yang doc tentukan tu...tak kisah ler kan...pepun aku harap moga our baby selamat dilahirkan...

dan yang keduanya plan tuk kami sekeluarga bercuti pada hujung bulan januari ni...cuti ni sempena sambutan ulangtahun perkahwinan kami yang ke-3...syukur kerana ikatan perkahwinan yang terbina antara kami suami dan isteri berkekalan hingga ke hari ini dan semoga ikatan ni berkekalan hingga ke ujung nyawa...dan aku rasa percutian ini mungkin yang terakhir sebelum aku 'berkabung' selama 2 bulan kan...hahaha...

yang ketiganya plan tuk mengadakan besday party yang ke-2 buat our lovely princess tu...tapi semenya masih lam perancangan lagi...kerana tahun ni besday kakak jatuh masa aku lam tempoh berpantang...hurmm...sian la kat kakak kalu aku abaikan dia just kerana our newborn bb is arrived kan...tak patut ar cam gitu...hurmm...so aku kena buat perancangan yang lebih teliti la kan...kami suami isteri hanya mahukan yang terbaik buat anak2...takmo ar ada pilih kasih antara 2 orang anak kan...gitulah...

klah...aku kena stop dah ni...nak p mandikan kakak...dia pun dah naked dengan sendirinya tu...ishh...teruk tul...

2 comments

Sunday, January 04, 2009 10:04:00 PM

hehe..malu aku..huruf besar & bold tu..anyway thanks..rezeki tahun 2009..btw mmg surprise lah...dah 2 bulan lebih tu..mmg plan nak bb ni dah lama..start lepas raya ari tu..tapi tak dpt2 gak..last2 alhamdulillah..dpt jugak akhirnya..hopefully this time dptlah gurl..dah usha2 gak baju gurl...

Monday, January 05, 2009 11:09:00 AM

hehehe...tak tahan tu...siap dah usya2 baju girl tu...ekekeke..
mudahan midot...amin...

Post a Comment