Monday, February 2, 2009

Bukitnya Fraser Part I

hurmm...selamat pagi kengkawan...ari ni aku masih lagi bercuti...sebab semalam kan hari wilayah jatuh pada hari ahad, so digantinya pada hari senin ni ha...hehehe...
oklah entry kali ni aku nak citer sal percutian aku dan famili ke Bukit Fraser...ni kes memang tul2 bercuti tau...sebab cuaca adakalanya ok, adakalanya ujan...sejuk weii...dah ler umah peranginan persekutuan tu terletak betul2 di atas puncak bukit tuh...so kalu malam memang sejuk ar...ishh...tak pat aku nak bayangkan kalu aku dok bermastautin kat sana...jemur kain rasanya makan baper hari tah nak kering...hahaha...

so pada 29 Januari tu, lebih kurang jam 7 pagi gak ar baru gerak dari umah...pastu singgah kat opis hubby dulu sebab nak amik ayam yang diperap tempah kat opismate hubby tuk wat bbq masa kat sana nanti...sebabkan janji ngan kengkawan hubby jumpa kat Shell lepas tol jalan duta dalam jam 9 pagi kan...so adalah masa lagi kan...so dah kumpul seme, kami p dalam 4 buah kete mean 4 buah famili la kan...kami gerak ke Bukit Fraser melalui Kuala Kubu Bharu lebih kurang jam 10:30 pagi gak ar...pastu singgah jam kat Hentian Rawang sebab masing2 dah kelaparan kan tuk sarapan pagi...kul 11 lebih gak ar baru gerak ke tempat yang dituju...perjalanan so far ok, cuma jalaln ke sana lebih teruk nak naik ke Cameron tu...jalan dia dekat sangat ngan cenuram...gerun gak ar bila kete bertembung ngan kete dari arah bertentangan kan...hurmm..so nak dijadikan citer kami sampai ke pintu masuk nak naik ke Bukit tu dalam jam 12:15 tengahari...so kena tunggu dalam beberapa minit gak ar nak naik ke atas sebab disebabkan hanya ada jalan sehala jek nak naik ke atas, so jalan naik ke atas hanya jam 1 tengahari...sementara nak tunggu kete dari atas turun semenya, kami melepak2 dulu kat bawah...kat bawah ni seme kete yang nak naik ke atas kena Q tau...

nilah papan tanda yang menunjukkan masa tuk naik dan turun...maklumlah jalan sehala jek kan...

perjalanan naik ke atas sampai ke tempat yang dituju amik masa dalam 10 minit jugak ...sampai saje ke atas, kami terus menuju ke rumah peranginan persekutuan tersebut...pertama sekali nengokkan banglo yang menempatkan bilik2 yang akan kami inap, memang hati aku betul2 teruja...giler besar...dalam hati dok terdetik, bila la agaknya aku nak milikki rumah sebesar ni...ishh...makan tahun gak ar nak tercapai kan...hehehe...

ni pandangan dari hadapan banglo yang aku nyatakan tadi...beso kan...ada 6 buah bilik, 4 di tingkat atas dan 2 di tingkat bawah...ada dapur, ruang tamu yang luas...dan kesimpulannya memang luas la...

so dah memasing dapat kunci bilik memasing kan, kami pun apa lagi, terus menuju ke bilik memasing...ekseli aku memang book bilik besar yang mengandungi 2 buah katil, satu katil queen dan satu katil bujang...cam gambar dibawah...

ni gambaran bilik yang kami sekeluarga inapi...ni contoh bilik besar tau...satu malam RM50 sahaja...


ni plak contoh bilik kecik (tapi besar jugak) hanya ada satu katil queen jek...semalam hanya RM40 sahaja...

memang puas hati ar dengan keadaan bilik yang luas, rumah yang luas tu kan...so sebelum p makan tu, kami amik kesempatan tuk bergambar kat balkoni tu...

gigih si kakak nak buat tanda 'peace' tu...hahaha


dah abis bergambar, kami turun makan ke foodcourt yang terletak di pusat bandar tu...dah abis makan seme, kami seme ke Jeriau, nak riki2 tempat air terjun tuk kami berbbq pada esok hari...so tu jelah citer hari pertama kami di Bukit Fraser ni...tak banyak tempat yang leh p, sebab kebanyakkan tempat semenya under construction weii...hurm...kali ni tul2 bercuti la nampaknya...hehehe...

ni baru citer part I ye...nanti aku sambung part seterusnya...banyak keje nak buat ni...hehehe...happy viewing...

7 comments

Monday, February 02, 2009 10:50:00 AM

aku pernah pg sane dgn nora aritu...kita berdua jek kan nora....ehehehe....lama tul tak pg sane..

leh ar buat gathering dssjune kat sane wei...

Monday, February 02, 2009 11:05:00 AM

pelik aku...takkan korang p berdua jek weii...mesti ada eskot...aku rasa mesti eskot korang berdua tu kekasih gelap si nora...hahaha...aku tau la...

Monday, February 02, 2009 11:08:00 AM

bukan la..kami pg balik hari kan nora...ko teman aku....aku kan kalo nak berboifren baru..mesti ada teman...balik hari je la...dont dirty thinking ek

Monday, February 02, 2009 11:23:00 AM

ye la..aku pegi balik hari tau. pegi wat kerja kursus. g amik gambo, pastu terus balik tau...

Monday, February 02, 2009 11:23:00 AM

hehehe...saper lak boifren ko masa tu weii...achoi ker???ishh...korang ni tak ajak aku pung...ekekeke...

Monday, February 02, 2009 1:52:00 PM

bukit fraser ni sama tmpt dgn colmare ke ek?? tgk rumah2 dia cam sama jer..

Tuesday, February 03, 2009 3:45:00 PM

1katil rm40.. 2katil rm50 baik r amik 2katil beza spoh hengget jek..

best wei dpt rumah sebijik cengini.. hihihi

Post a Comment