Sunday, February 22, 2009

Kisah Ujung Minggu...

tadop pe yang menarik...semalam seharian aku dua beranak dok terperap jek kat umah, sebabnya abi si kakak kena keje dari pagi sampailah ke petang...hajatnya nak ler kuar ke pasar malam bangi petang semalam, tapi hubby sampai umah pun dah lewat kendian ujan lak turun dengan lebatnya berserta guruh, petir, kilat sambung menyambung...so dibatalkan sahaja hasrat murni tuk ke pasar malam tersebut ok...dok umah lagi bagus tuk keselamatan sekeluarga....

hari ni Ahad, pepagi lagi aku dan hubby ke pasar tuk cari stok lauk-pauk dan sayuran tuk seminggu...adalah ikan, sotong, ketam, ayam yang telah dibeli...senang...dan beberapa jenis sayuran yang lain...masa beli sayur tu maka ternampaklah aku lada hijau...dek kerana kepingin tuk makan "solok lada" cam mak aku selalu buat tu, maka dengan gigihnya aku membuatnya tanpa segan...gambar adalah seperti dibawah...

pastu dalam kul 10 lebih gitu, kami gerak ke Wangsa Maju...tapi dalam perjalanan ke sana tuk menghantar adik aku yakni si kakcik, kami singgah di Warta Bangi...hubby kata dia nak sebey barangan cenderamata kat sana...aku ikutkan aja, sambil nyelam leh minum air kan...hahaha...dah penat jalan2 kat situ, lepak kat restoran pe tah, sungguh aku lupa nama dia, just makan pe yang patut...adegan dibawah adalah adegan yang biasa kita lihat bila berada dalam restoran ya...



dah siap makan seme bagai, maka perjalanan diteruskan, kami terus ke tempat yang dituju...dah sampai ke Wangsa Maju terus ke apartment kakcik...pastu dalam perjalanan pulang kami menyinggah di Jusco AU keramat...hajat dihati nak cari barang dan nak nengok bb fair seperti yang diwarwarkan oleh Duta JJ kat blog dia tu kan...hahaha...so dah dapat apa yang dicari kami pun terus pulang kerumah...dalam perjalanan pulang, ujan turun dengan lebatnya...so kensel la kan niat dihati nak basuh kereta...

tu jelah citer ujung minggu kami sekeluarga...aku nak tido dah ni...ngantuk sangat ni...daaa....

4 comments

Sunday, February 22, 2009 9:21:00 PM

ni namenyer restoran rasamas ler ibu hanan oi.... dulu panggey ayamas

Monday, February 23, 2009 7:22:00 AM

hahaha...pestime masuk, tak hafal aku nama restorannya...koselah...:P

Monday, February 23, 2009 8:05:00 AM

ni dlm warta bangi kan? kedai makan tmpt dating dulu2 neh...

Monday, February 23, 2009 10:28:00 AM

Ek...tempat ko dating ngan boifren yang mana satu ni sha???aku tak tau pung...hahaha...

Post a Comment