Thursday, February 12, 2009

Hari Ni Dah 33 Minggu...Hurmm...

hurmm...ari ni nak cite sal kandungan aku la plak...bosan sebenarnya ni...kawan² seangkatan yang selalu ceting tak keje lak...huh...tadoplah tempat aku nak bergosip bagai ni...huh lagi..klah, citer sal kandungan aku, hari ni genap 33 minggu dah...so 7 weeks to go la kan...tu pun kalu aku ngandung genap² 40 minggu nan indah...riso gak ni...dalam pada tak sabar nak nengok 'adik' kakak ni...citer sal semalam ngan lebih lanjut, kan ada aku bitau yang cek up semalam dapat trace kencing aku kotor 1+...alahaii..so dapatlah ubat minum dan antibiotik..kesimpulan dari citer tu, aku kenalah datang cek up seminggu sekali...giler apa gini...minggu depan jek dua kali aku kena ngadap klinik tu...cek up 18 feb ni manakalan 20 feb ni tuk repeat scan tuk mengetahui sama ada uri aku dah naik ke lum...harap² berada di kedudukan yang strategik la...aku harap sesangat dapat deliver secara normal...tapi kalulah sudah tertulis yang czer lagi, maka aku pasrah dengan ketentuanNYA...mana yang terbaik la kan...

tapi, rasa cam nak ngelat jek...aku malas p cek up pada 18 feb tu...maybe aku p minggu depannya...nengok la camner...leceh ar asik dok cek up jek...ishhh...tak koselah weii...letih....letih nunggu giliran...hehehe...beselah, skang kan musim mengawan, ramai tul yang bunting...masing² dok mengusung perut yang lebih besar dari perut aku...hahaha...ni nak kata perut aku sedang molek jelah...hehehe...
citer sal en hubby lak...heran aku...ada la satu malam tu...dia leh kata gini...

"hubby: abang rasa, sayang tak lama lagi nak bersalin ni...
aku: lor pesal lak abang kata gitu??? (aku kepelikan tau...naper hubby aku leh rasa² lak...yang ngandungnya aku kan)
hubby: sebab abang dah rasa sakit telinga ni...berdenyut² jek...
aku: lor gitu plak...apa kaitannya...
hubby: masa kakak nak lahir dulu, abang rasa ginilah...bila kakak dah lahir jek terus ilang rasa sakit ni...
aku: huwaa...gitu plak dah...aku baru 33 minggu ni...kalu dah 36 minggu tu kira oklah kan...erkk...tak pat nak nolong la abang weiii..."

so gitulah perbualan antara aku dan suami...hurmm...pe korang rasa, kekadang tul kah sign yang somi kita dapat tu...ishh...aku riso gak ni...aku pun kalu leh nak jek salin cepat, tapi kenalah bersabar kan...bukan per, makin nak sampai hari, makin malas lak nak keje weii...so cepat bersalin, cepatlah aku bercuti...hehehe...klah, tuk tatapan korang...ni gambar perut aku (beselah teknik ciken without wing) tuk 33 minggu...takdelah beso sangat...dan aku rasa, tak membesar dah...cukuplah setakat ini...hahaha...
ni dari pandangan sisi ye...
dari pandangan hadapan...tapi keadaan aku sedang berdiri...
ni dari pandangan hadapan jugak...tapi aku duduk...

so pada pendapatan korang...besar ke idak???takdelah kan...bese² jek...tapi aku rasa dak echa tu, mesti gerun nengok ke'besaran' perut aku ni tau...mencik... tapi kan...sib baik pusat aku tak terjojol tau...kemas jek dok kat dalam...kalu pusat timbul...segan ar weii...hehehe...

6 comments

Thursday, February 12, 2009 10:44:00 AM

huhu..beso dh perut tu..baby nk keluar pun ok dh tu hehe

Thursday, February 12, 2009 11:58:00 AM

comey la perut...lonjong ke dpn...cute sangattttttttt

Wawa
Thursday, February 12, 2009 12:21:00 PM

zan.. comeinyer perut ang... aku 36 minggu dah bersalin dah... dua-dua anak aku lahir 36 minggu...

Thursday, February 12, 2009 12:28:00 PM

mmm nampak perut mmg mcm lelaki..insyaAllah semoga dipermudahkan bersalin ye...Amin

Thursday, February 12, 2009 2:28:00 PM

betul ckp asha tu.. semaoga dipermudahkan bersalin... amin

Thursday, February 12, 2009 3:17:00 PM

memang betullah zan..nampak besar skit perut ni...hehehe..besar bebi ni nanti...uhuksss....

Post a Comment