Friday, February 6, 2009

Jumaat Yang Mendamaikan...

hurmm...ari ini hari jumaat...esok hari sabtu...kendian ahad pastu senin...wahh...minggu ni cuti tiga hari lagi...banyak tul cuti tuk bulan ni tau...beh gak kalu tiap² bulan ada cuti yang banyak gini kan...tak yah ler dok beria² nak amik cuti bagai...hehehe...ari ni bos aku ada...dia dah kembali ke pangkal jalan dah...hehehe...semalam dia sampai ke semenanjung dari KK tu...ni pagi ni dia ada miting...tak paham tul ngan bos aku ni tau...ada ke dalam sehari dia buat apoinmen dengan 2-3 orang sekaligus...yang menimbulkan pelik di hati ni sebabnya waktu apoinment tu selang sejam jek...huwaa....keje giler gini...ni seme gara² orang yang nak wat apoinment tu kol bos aku secara direct...idak ler melalui aku...bos aku ni plak jenis lembut hati...kalu orang nak jumpa dia, dia kira on jek...tu yang kekadang sampai 10 orang jumpa dia dalam satu hari...ishhh....tu yang aku tak paham tau...ishh...ke aku ni tadop fungsi...memang keje aku dok ceting, update sana sini...bukak web sana sini...hahaha...macam² la...tak per² yang penting markah SKT aku paling tinggi ek...leh ke cam gitu???

semalam petang sempat borak ngan dak echa tu...tanya aku masak ke dak...hehehe...fyi aku ni dalam seminggu leh kira ar aku masuk dapur tuk memasak tau...dalam seminggu adalah 2-3 hari jek waktu diperuntukkan tuk memasak...tak larat dah hari² nak masak cam aku selim dulu...ekekeke...kalu aku tak masak, adalah alternatif lain, hubby beli makanan kat luar ke, makan kat luar ke ....paling koman pun makan mee segera ok...tu jelah...tak pung nengoklah atas permintaan hubby...kalu dia nak makan nasi, so masaklah nasi ke apa ke...aku ni skang tengah kurangkan makan nasi...nak maintainkan berat badan...takmo dah pulun sangat makanan yang berat² tau...riso...hehehe...

semalam dok aku beria ceting...boleh lak si kakak ni dok munggah barang mainan dia ke luar...alahaii...kekadang bukan per...memanglah aku beli toys² tu seme tuk dia main, tapi yang aku kurang puashatinya...bila dia main, dia tak reti nak menyimpan balik...alih² aku gak yang terbongkok² dok mengemas tau...ishh...dalam keadaan skang, seme perkara meletihkan tau...tapi sian lak kat dia...takkan dia nak nengok jek mainan dia yang berlambak tu...so sayangkan anak, ikutkan jelah...sabarkan separuh daripada iman...so sabar jelah...tapi tak pelah kan, daripada dia minta aku dukung dia...huwaa...ni memang aku tak larat...dah ler dia makin berat...muatan yang aku bawa memang dah sedia berat...yang ni mang aku tak leh layan sangat ar...so yang jadi mangsa adalah abi dialah...kakak kan anak abi...manja sangat ngan abi dia tu...pantang abi dia takde...bukak mata abi aner...abi...abi...pendek yang kata abi la...tapi time nak tido apa, mesti ngan ibu...tido bawah ketiak ibu jugak...hehehe...

perasan tak anak patung yang cam real tu...aku takut sikit anak patung gitu...tapi aku tak li pung...tu kepunyaan adik aku yang belajar kat kolej segi tu...dia kan bakal nurse, selalu wat praktikal nak mandikan budak bagai...ari tu dia tinggalkan itu anak patung kasi kat kakak...asiklah dok panggil baby...baby...ishhh takut aku...

rajinnya anak ibu dok menyepahkan barang ek...ni baru sikit...ada banyak lagi lam bilik tu...ishhh... kebanyakkan mainan dia yang jenis belon ada angin² semenya dia pakat buang angin...sampai naik hangin aku ni tau...geram jek... mainlah kakak...takpe...takpe...ibu kan rajin mengemas...alih² ibu gak yang kemas kan...

hurmm...apa aku nak buat ari ni ek....dah ler rehat yang panjang...nak p jejalan, kete tadop rini sebab hubby yang anto pagi tadi...tapi balik kang nak singgah kat pasar tani...ari ni kan hubby ditugaskan bekerja kat pasar tani...jual sayur bagai...hahaha...so aku nak menyinggah nak beli barang basah tuk masak ujung minggu ni...g pun barang basah pun dah makin susut...oklah, tu jelah citer aku buat masa ni...kang tetiba penyakit rajin melanda, maunya 2-3 entry sekali aku update tuk sehari...hehehe...daaaaa....

5 comments

Friday, February 06, 2009 11:04:00 AM

yela selamat bercuti utk aku sebab aku extend lagi pai selasa n kenkawan yg cuti.. yg kene keje isnin nnt selamat bekerja la wei..

ok la tu.. sepah2 pun mainan dia sendiri.. cam Nasrul tu apa jek barang2 kat rumah semua sepah jadinya sekarang paling suke main lesung batu.. xtau la tang mana yang sonoknya lesung tuh.. nak kemas? jangan harap la selagi dia xtidur selagi tu aku xbole nak kemas.. heemmmm..

Friday, February 06, 2009 11:18:00 AM

sara dah besar..dia ada mainan banyak jugak, tapi daddy dah masukkan dalam stor..yang tinggal cuma bantal busuk dia tu je...hehhhe

Friday, February 06, 2009 11:30:00 AM

naper daddy buh lam setor..simpanan tuk adik sara nanti ker...ke daddy malas nak ngemas ni???ce jawab sikit...

Sunday, February 08, 2009 11:20:00 AM

hanan dh besar dh noh..dulu baby cik je..taklama lagi kakak nak jadi kakak dah kan..kira tak sampai dua bulan lagi kot..tui dak zan...tuh awat anak patung tuh tak dak baju..nih msti kakak yg buang bju dier yer..heheh

Tuesday, February 10, 2009 1:22:00 PM

anak patung tu mang tak kai baju...tak malu kan???hehehe

Post a Comment