Thursday, February 5, 2009

Kisah Petang Semalam...

hurmm...petang semalam kan...tak semena-mena aku mengajak hubby ke alamanda...atas alasan yang paling kukuh, si kakak nak p taman...kebetulan plak, masa tu ujan turun agak lebat jugak la...so alasan yang diberi memang kukuh sekukuhnya la kan...ekekeke...bukan per, sejak pagi masa dalam perjalanan ke upis, bila melalui taman yang biasa kami lawati tu, si kakak sibuklah dok cerita ngan aku...

kakak: bu...aman...(taman) sambil menunjuk ke lokasi yang berkenaan...
aku: erkk...petang nanti kita ajak abi p taman ek...ibu tak larat nak p ngan kakak berdua...
kakak: bu...aman...aman...(asik dok ulang menda yang sama) hangin gak aku...

tiap kali melewati taman tersebut, asiklah dia bercakap tentang taman...ahhh...sudah...so bila dah janji, kenalah tepati kan...nak tak nak, petang semalam yang kebetulan hubby hadiri perhimpunan dengan Pak Lah kat PICC...so dia pun pulang awal kerumah, maka tercapailah hajat kakak ke taman yang diidamkan tu...(cam tak pernah p taman kan)...ishh...ishh...rasa cam nak beli jek set playground tu buh lam umah...tapi aku tau...sudahnya mesti sesak giler umah aku nanti...dah ler umah makin sempit...ekekeke...mulanya ngamuk gak kakak bila tau aku terus balik kerumah lepas keje, tak berhenti kat taman yang dia dok sebuk nak p tu...bila aku pujuk kita p jemput abi, barulah diam jap...tapi ngamuk gak lam umah, sebab abi dia kelewatan lam 5-10 minit...yelah, abi balik umah pun lam basah kuyup...riso anak kesayangan dia ngamuk kalu lambat...hahaha...

dah bersiap bagai, lepas hubby sembahyang terus gerak ke Alamanda tu...tapi kakak wat perangai lak...dah dia tau nak p taman ada ke dia nak bawa kuda mainan dia tu...ishh...macam² ler fiil si kakak ni...hangin gak aku...tapi sabar...sabar...tibanya di Alamanda, kami tak terus ke playground tau, tapi singgah di Carrefour dulu...hajatnya nak cari stok susu kakak lagi setin tuk jadikan stok sampai ujung bulan ni...so far ada 3 tin la semenya...kebetulan ada bb fair kat Alamanda tu kan...so semalam adalah sikit barang² lain yang dibeli...aku beli lagi sebeg pampers newborn cap petpet...kali ni main amik jek...sebab asal murah jek aku beli...dan aku gak beli petpet L56+4 tuk kakak...wat stok kat taska...sib baik la kakak jenis kulit fleksibel kan...no hal la...dah siap beli dan belah tu, kami terus ke taman yang terletak berhadapan dengan noodle station sebelah parkson tu...so si abi la yang rajin melayan kerenah si kakak tu...

seronok tul si kakak tu bila dapat main kat playground tu...sampai takmo abi dia pegang...semenya dia nak buat sendiri...dah derang berdua syok dok layan playground situ, aku pun masuklah ke dalam parkson...hajatnya aku dah lama nak cari handbag baru...yelah handbag yang dok ada pung dah usia setahun...aku ni setahun satu beg jek beli...tu pun kalu beli...kalu tak, makan tahun jugak la...sib baiklah aku jenis tak up-to-date sangat kan...dah dapat mana yang kenan, perut terasa lapar la plak...aku ni kalu dah kuar, jangan harap ler aku nak balik masak kan...penattttttttt...so aku sajeskan kat hubby makan kat situ jek...mulanya aku cadangkan p kfc...sebab kat kfc ada nasi ayam...leh ar kakak join makan sekali...pastu dah melalui A&W...terus menyinggah kat situ la plak...hubby nak makan mozzart burger...aku pun join sekali ar...leh minum root bir float...hehehe...

amik ko...sekali order yang large terus...hehehe...
kakak ni main² jek makan curly fries tu tak...hangin aku...huh...

bila dah kenyang perut, masing² pun dah suka hati...so mulanya aku ingatkan terus balik...pastu sekali hubby kata nak potong rambut dia la plak...bagus gak tu...aku pun sakit mata nengokkan rambut dia yang makin hari makin panjang tu...tak smart langsung...aku mang tak suka tul rambut lelaki yang menyerupai pompuan ni...yelah, rambut belakang hubby tu sampai dah leh ikat dah...hari² aku dok tanya bila nak potong...sib baik la dia mau potong kat mamak kat alamanda ni...sekali potong RM10...mahal ar jugak...

tengah kontrol nak senyum ni padahal...hahaha...

ok...tu jelah citer sal semalam...ada gak semalam aku lalu depan elianto tu...teringat kisah dak ayang beli blusher apa tah situ...pastu hubby siap tanya aku, takmo singgah ke beli...hahaha...tu tanya ke perli tu...idak ler aku...aku bukannya reti mekap pung...sekadar dok calit² bedak compak tu adalah...lelain barang mekap mang aku tak pernah miliki pung...hehehe...sabar jelah...oklah...babai blog...nak p terjah blog orang lain plak ni...ada gambar jaman gelap yang kena aku p nengok...daaaaaaaaaaa.....

3 comments

Thursday, February 05, 2009 10:18:00 AM

hehehe pembetulan.. blusher kat elianto tu mel yang beli, aku beli eyeshadow jek..
pastu tehengat lak aku pasal A&W.. dulu masa ngndung hehari aku nak minum rootbear float (taktau la ejaan cmana)... skrg? jgn harap la hubby nk bg aku minum air gas2 bagai.. hehari telan teh tarik.

Thursday, February 05, 2009 10:23:00 AM

aku tak minat dari dulu sampai la ni pg a&w tu...pernah pg sekali je...

Thursday, February 05, 2009 10:30:00 AM

uikss...camner aku salah orang plak...pepelah...aku kan rabun antara blusher ngan eyeshadow tu...tak tau dah yang mana satu...hahaha...

Post a Comment