Thursday, February 5, 2009

Nak Buang Ke...Nak Simpan???

pe nak citer ek...aku baru jek selesai mengemas bilik opis aku ni...ishh...tak sangka...rupanya banyak tul kotak² kosong yang tersimpan lam almari sebelah tempat duduk aku ni...alamak...banyak gak ek...patut ar rasa makin hari makin semak jek tempat aku ni...hehehe... dok belek² kotak ni seme...rasa cam sayang lak nak buang...nak simpan plak rasa cam semak dah tempat aku ni yang ala² cam nampak semak walaupun kemas sebenarnya...hahaha...mulanya niat aku nyimpan seme kotak² kosong ni dengan satu tujuan, bila nak kasi adiah ke apa ke kat orang, senang...tak yah cari kotak...buh jelah lam kotak yang dok ada, pastu balut ngan wrapping paper...kan senang tu...g pun ada gak 2-3 kotak tu cantik sangat...nak buang pun sayang...ishh...camner ni ek...korang ada jalan penyelesaian dak???

ni antara kotak² yang ada...kotak kasut pun ada tu...hahaha...

dan ini lagi...sebahagiannyalah kan...

kotak ijau ni cantik...transparent...cumel jek...sayanglah nak buang...bis camner???

kotak ni pung...aku lupa dari mana datangnya kotak ni...dari hamper raya ari tu kut...

yang ni lak, kalu tak salah aku, dari hamper masa tahun baru cina ritu or raya haji...aku kelupaan dah...banyak sangat la...

kotak ni sah² sayang kalu nak buang kan...ni memang aku kena simpan la...hehehe...simpan kat umah...saje nak semakkan lagi dalam umah yang semakin sesak tu...


rasa cam lepas ni nak bukak kedai kotak ar plak...tu lum lagi aku tunjukkan beg² kertas yang aku simpan sejak jaman dahulu kala lagi...dah berkotak² pun kat umah tu...ishhh...menyemakkan keadaan kan...nak buang rasa sayang...cam diluah mati bapak, ditelan mati emak...ishhh...camner ni???

10 comments

Thursday, February 05, 2009 1:19:00 PM

kalu aku, aku buangkan ajer..buat menyemak tempat jek.tp kalu kotak yg sah² cantik tu simpan ler..leh wat bekas simpan brg mekap tu..ngehehehe...

Thursday, February 05, 2009 2:06:00 PM

pe kata, jalan penyelesaiannyer, bagi kat kak mimi jer kotak yang cecantik tu.. dapat pahale extra.. hehehehe

kau susun ler dari kotak besar, pastu isi yang kecik kat dalam2 dia.. jadi tak de la menyemak ruang.. jimat sikit space2 tu..

Thursday, February 05, 2009 2:48:00 PM

ape susah2.. ngko bg kt aku kotak2 yg cantik2 tu..bole aku wat bungkus adiah. TAPI yang paling aku bekenan tu bakul tu.. xkire ngko syg ke x ke aku nak gak weh..

Thursday, February 05, 2009 2:59:00 PM

aku citer sal kotak...bukan bakul...ko nak kena lempang pusing² dak...tolong paham pengceritaan...hahaha...:P

Thursday, February 05, 2009 3:17:00 PM

weh.. yang bawah sekali tu bukan kotak la.. tu kan gambo bakul!! ish apeda sesuke jek nk lempang...hahaha

Thursday, February 05, 2009 3:29:00 PM

camni la..seme mintak kotak tu dgn ko...tapi aku mintak ko pos la sumthing tuk aku guna kotak yg cantik tu ye...sekian t.k..ehehehehehe

Thursday, February 05, 2009 3:38:00 PM

aku pun tensi jugak, kotak2 aku pun banyak..mana mau buang?sayang? takde la sayang pun.tapi nak mengemas tu takde masa. tapi aku ada satu kotak yang mcm kotak gambar yang bawah sekali tu. hamper raya..
biasanya kotak2 mcm ni, dapat dari raya jek

Thursday, February 05, 2009 3:39:00 PM

eh eh.. cik geli pun ckp kotak gak ke?? wei.. tu kotak ke bakul?? aku tgk cam bakul jek.. kompius aku nih..

Thursday, February 05, 2009 3:41:00 PM

bukan bakul...kotak jugak...haah nora, memang hamper raya...tu pun kenen² dari bos...sib baik la dia kasi kan...hahaha...

Thursday, February 05, 2009 3:42:00 PM

asha-aku tak paham apa ko nak...nak suh aku pos kotak ke atau nak suh aku pos menda² yang nak simpan dlam kotak...ce bitau dengan TERANG OK...kompius ni...

Post a Comment