Thursday, February 12, 2009

Teringin Nak Makan Ni La Plak...

hurmm...petang² cam gini teringin la plak aku makan udang celup tepung cam gambar di bawah ni...ishh...tak leh jadi ni...ritu nengok blog dia ni makan sotong celup tepung pun aku dah meleleh air liur tau...ni kan pulak udang...huwaa...saper yang sudi layan gelora nafsu aku ni ek...mungkin en hubby yang terchenta...semalam aku minta nak makan pisang goreng...gigih dia menggoreng itu pisang tuk aku...mekasih bang...lebiu so much la...hehehe...ni sayang kepingin makan udang celup tepung plak...leh ker???


untuk en hubby...ni sayang tempek sekali resepinya itu...

Prawn Fitters:
1 kilo udang(buang kulit tapi tinggalkan bahagian ekor dia...
pastu belah blakang udang tu...buang taik2 udang tu semua)
2 biji telur
2 sudu makan sos tiram
bahan2 nie disatukan dan perap for at least 20 mins
bahan tepongnya
1 cawan tepong naik sendiri
1 biji telor
1 sudu makan minyak
garam
secukup rasa air agak2 jer...

bahan2 nie semua dikacau rata...air masukkan sikit2...adunan nie tak mo cair sangat...consistency dia agak pekat...macam baby food gitu...kacau rata2...pastu celupkan udang dan goreng...bila dah golden brown...angkat...makan panas2...woooooo....sedap u....bila hidang panas2 make sure korang rasa dulu...sebab...silap2 tukang menggoreng tak dapat rasa

rasanya hubby aku ni baca ke dak pe yang aku tulis ni...ishh...apa² jelah...tak tahan dah aku dok menahan sakit yang teramat ni...rasa cam nak termuntah pung ada...hurmm...babai la ye kengkawan...nak balik dah ni...daaaaa

nota di hujung jari:

*ke aku nak minta tolong pada shifa, suh gorengkan udang tuk aku ni...hehehe...tapi, dari dulu lagi aku kepingin makan kek coklat hasil dari air tangan dia tu...tapi tak kesampaian jugak²...huwaaa...saper yang sudi melayan ni...uhukss...

*atau nak minta tolong ida yang ada kat jepun tu tolong buatkan tuk aku...dia kan ala² chef...ishh...kepingin benar aku ni...

*kalu minta tolong nora plak...kena marah ke dak???huwaa...tolonglah...

10 comments

Thursday, February 12, 2009 4:13:00 PM

nanti shifa bg resipi suruh en somi mot buat eh? hehe..

Thursday, February 12, 2009 4:15:00 PM

aler...nanti rasa dari air tangan somi lak...nak rasa dari air tangan shifa...uhukss...

Thursday, February 12, 2009 4:20:00 PM

nk suruh daku masak kang x sempat..baby dh keluar dulu kang meleleh air liur pulak..hehe..

Thursday, February 12, 2009 4:59:00 PM

emmm udang tempura.. cam mau ini jugak.. masak lebey.. bak sini sikit weh..

Thursday, February 12, 2009 6:04:00 PM

izan...jgn lupa aku ni..aku dah tergolong dalam group ko jugak ni..bestnyer tengok udang tu..dah ler gemuk2 plak tuh..ish bestnya..nanti ko tolong pos kat aku dua tiga ekor yer zan...ko dah janji..aku tetap tunggu...

Friday, February 13, 2009 9:44:00 AM

mintak tolong aku? amik kat PJ ek?aku takde di putrajaya!

Friday, February 13, 2009 10:19:00 AM

sama gak macam miss geli di atas..
amik kat PJ muleh ke?

Friday, February 13, 2009 12:00:00 PM

uish..
adakah aku penyebab ??

Friday, February 13, 2009 3:26:00 PM

haah joi...memang ko penyebabnya...bikin aku kempunan jek tau...mencik...len kali bawa balik itu sotong celup tepung ke aku sikit tau...

Friday, February 13, 2009 3:36:00 PM

ooo...ajoilah puncanya...setakat wat goreng pisang aku tak dek hal...nak wat udang goreng tepung...dah plak kena pakai tepung naik sendiri..demand sungguh...kalu guna MAURIPPAN tak bleh ker???

Post a Comment