Tuesday, March 3, 2009

Bila Tenet Di Opis Ni Menggila...

mencik...mencik...tu jek aku tau skang...nak tau sebab apa...sebabnya tenet downnnnnn sesangat kat opis ni...semalam seharian aku "sangap" tau...tak leh nak berblog...agenda utama...yang peliknya chatting leh plak...tu pun guna imo tau...ishhh...nyampah tul...so semalam ada pun aku leh view blog tu melalui aku nyer nset jek...

aku bukan apa...melalui blog ar aku tau perkembangan² kengkawan...tau ar sal sambungan citer pak manaf ngan kak tipah camner...dan macam² lagi...kalu aku tak update nanti, kata aku mandom lak...takmo ar gitu kan...so nak senang citer, dek kerana server tenet rini tak ok lagi, maka aku cari alternatif lain la...aku bawa "tenet" aku sendiri...hahaha...leh gitu???

nilah menda alah yang aku cakap tu...senang...tapi berbayar la kan...hahaha...
oklah...nak sambung wat keje jap...pakai menda alah ni, kalu ada line 3G kat sini, maka adalah line tenetnya...kalu line 3G mandom gak, maka aku pun mandom la weii...hahaha...cau cin cauuuuuuuuuuu....
aku baru dapat email ni dari bahagian IT yang diforwardkan dari MAMPU...

Perhatian kepada:
Semua IT Admin Jabatan/Kementerian
Kerja-kerja/tujuan/sebab:
Adalah dimaklumkan bahawa terdapat gangguan capaian Internet bagi laman web antarabangsa disebabkan oleh kerosakan circuit pada Asia Pacific Cable Network 2 (APCN2) di antara Kuantan - Katong di Singapura dan Shantou - Tanshui di Taiwan menghubungkan Malaysia ke United States (US) pada tarikh dan masa seperti yang dinyatakan di bawah.

Kesan kepada pengguna yang terlibat:
Sehubungan itu, kemungkinan perkhidmatan Internet akan menjadi perlahan semasa melayari laman web antarabangsa.
Bagi mengatasi masalah tersebut, beberapa talian telah pun dilencongkan ke talian alternatif bagi mengurangkan masalah kesesakan trafik sepanjang tempoh kerja-kerja pembaikpulihan dijalankan.

Tarikh Mula :
18 Februari 2009 (Rabu)
Tarikh Tamat :
5 Mac 2009 (Khamis)
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui :

Laman web:
http://www.tm.com.my/announcement/

8 comments

Tuesday, March 03, 2009 9:24:00 AM

tu la zan..baik ko bawa jer benda alah ni pergi ofis selalu..tenet kat ofis makin hari makin giler..aku pun dah naik tensionn nie..
tambah2 time chat..asyik putus2 jer..geram kan..

Tuesday, March 03, 2009 9:25:00 AM

aku pun sib baik streamyx tu tak leh nak bawa kemana2..kat rumah jer..kalau idak..aku pun bawa datang ofis selalu..hahahhaha

Tuesday, March 03, 2009 9:27:00 AM

hohoho...ni berbayar weii...kalu kat umah aku jarang la dok online bagai...tetambah time keje...tak cukup masa la...g pun anak aku tido awal...semalam pun dek kerana nak nengok tenet, lambat si kakak tido tau...kul 9 gitu...ngamuk dia...hehehe...tolong lah...

Tuesday, March 03, 2009 10:01:00 AM

owhh..awak pakai selkom rupanya..saya pikirkan maxis. . line kat opis saya pun menggila..tapi mengganggu ym saya..bukan blog

Tuesday, March 03, 2009 10:08:00 AM

haah saya pakai selkom...rm68 sebulan...tu jek yang paling mampu...hehehe...g pun kalu balik jengka line ni jek yang "kukuh" kalu nak dibandingkan ngan maxis...so gunalah line ni...

Tuesday, March 03, 2009 10:11:00 AM

manakala di sini tiada masalah... n intenet nye makin laju... 1.0gbs katenye... dlu xsilap aku 100kbs je... hurrrmmm...

oi aku xnk tgk ni... aku nk tgk makanan ko smlm... tunjuk la

Tuesday, March 03, 2009 4:57:00 PM

huhh kata malas bawak..bawak gak..uhuksss..kan aku dah pesan bawak je kemana2...

Wednesday, March 04, 2009 3:24:00 PM

memang tengah malas ni...tapi dek kerana tenet yang menggila, kenalah bawa gak...kalu idak, aku jadi mandom weii...takmo ar gitu...hahaha...

Post a Comment