Wednesday, April 22, 2009

ღ´*·.¸¸ღღ¸¸Kainღ´*·.¸¸ღღ¸¸

ritu tengah sibuk2 aku mengemas sebahagian baju-bajuan yang masih elok tetapi tidak dipakai untuk dieksport pulang ke jengka, makanya aku terjumpa kain (seperti gambar dibawah) yang tersimpan kemas lam gobok kat bilik tu...seingat aku, kain ni diberi oleh nora sepemulangnya dia dari indon rasanya (nora betulkan aku, jika aku salah)...

kain ni cam kain batik jek saiz dia...tapi licin dan lembut jek...hajat dihati aku nak jadikan ia kain baju kurung...tapi aku blur2 lagi...kenalah aku beli kain kosong kan tuk dijadikan baju...masalahnya disini, kain kosong tersebut haruslah warna apa ye kalu nak dipadankan dengan kain tersebut...takkan kaler itam kut???kaler putih???hurmm...rasa aku dua warna tu jelah yang agak sesuai tuk dipadankan kan...ke aku salah ye???
so kepada kengkawan di luar sana...apa pendapatan korang???

nilah kain yang aku maksudkan di atas...kaler itam + putih...
close up sikit...aku nak bentangkan, tapi tak muat lak nak amik gambarnya...hahaha...

ok...kalu sesapa ada idea, leh ar bagi kat aku...sebab aku nak naik keje tak lama lagi...baju baru satu pun lum buat ni...gi mana ni???ishhh...tak leh jadi ni...haruslah ada sepasang dua baju baru sempena naik keje kan...hahaha...

15 comments

Wednesday, April 22, 2009 4:03:00 PM

baju kaler meroh pn elok gak tu wei... itam jgn la... xbrape sesuwei

Wednesday, April 22, 2009 4:05:00 PM

kaler merah???sesuai ker weii???tak janggal ker???ishhh

Wednesday, April 22, 2009 4:19:00 PM

wat baju batik abg pun ok jugak...baru jawa's
p/s..sok jcard day di cheras selatan...gulps...

Wednesday, April 22, 2009 4:19:00 PM

awat kain diatas nampak putih itam kain dibawah kaler kunin2?

beli r bju kosong kaler putih tapi ada corak bunga yg kaler putih jugek.. (paham x ayat aku nih?)

Wednesday, April 22, 2009 4:20:00 PM

tambahan.. kalu nak cam seksi sikit beli r bju jenis kain jarang kaler putih tapi linen dlm kaler itam.. cun gak wei.. tapi pada aku buat r bju kurung pesak yg bawah kembang tu.. pastu kain susun belakang.. ok x?

Wednesday, April 22, 2009 4:24:00 PM

erkk...wat baju batik???leh jadi jugak tu...ishh...tk terpikir ek...

nota: erkkk jcard day...alahaii...kalu ada helper, maunya dah ajak abang p...ekekek...

ayang: yeye aku paham...tapi kena paham betul2 dulu...hahhaa

Wednesday, April 22, 2009 4:26:00 PM

kak zan warna merah mcm kawan kak zan cakap tu pun ok tapi jangan la kak zan amek merah mak ngah tu memang la tak sesuai ada merah yang ala2 manja sikit ok..

kalau tak pun kolor putih mcam member kak zan jugak yang cakap tu pun ok jugak tapi carik cam dia cakap tu...

sesungguhnya cantik....

Wednesday, April 22, 2009 4:28:00 PM

ccari kain sulam kaler hitam wei..pakai dgn kain yg hitam putih tu..buat baju kebaya okeh..baju kurung tak nice ar....tak perlu jarang2...tapi kaler hitam..seksi dah kaler tu

Wednesday, April 22, 2009 4:29:00 PM

na- saper yang cantik ni...akak ker baju tu nanti...hahaha... :P

Wednesday, April 22, 2009 4:33:00 PM

erm...a ah.aku beli kat Indon tu ari. Aku pun ada kain sama corak camtu, tapi kaler ijau..tatau plak aku nak wat baju ape.
lawa plak aku tengok kain itam putih ni..tukar la wei, ko amik yang kaler ijau ni la...

nak nak?

cadangan aku,
ko beli kain nipis yang kaler putih, pastu pakai tube kaler itam..cantik...tube tu biar ketat skit.,.biar nampak tetak..ok?

Wednesday, April 22, 2009 4:46:00 PM

uikss...nak tukar plak dah...bis tu, ngaper ritu ko kasik aku kaler ni...penat aku mikir sampai berbulan2 nak beli kain kaler menda...mencik tul cam gini tau...buruk siku ar gini...huh

Wednesday, April 22, 2009 4:52:00 PM

nora tak payah tuko2 bagai ko bagi jek kain tu kat haku nih ha.. ko bli r yg laen.. ko kn sll melancong kayak org kaya2.. hehehe

Wednesday, April 22, 2009 4:54:00 PM

tulah pasal yang...nora kan orang indon...so bila dia balik sana, leh borong banyak2 bagi kat kita kan...kan...hahaha...

Wednesday, April 22, 2009 6:12:00 PM

kalau buat baju kurung pahang kaler grey plain pun lawa... kalau nak nampak cantik lagi.. buat sulam kaler itam atau putih... cantik.. nape nora tak bagi aku sekali ek..

Thursday, April 23, 2009 7:31:00 AM

mot... kalo kaler terang means putih... menampak kan seseorang berisi. so, akak suggest color itam. tapi tambah la sulam ke , jahit manik ke. kalo nak sonang beli je kabaya nyonya yang bersulam. boleh pakai ngan kain ni dan seluar. cun beb...

Post a Comment