Sunday, April 5, 2009

Pantang...Pantang...Dan Pantang Lagi???

hurmm...rini ari ahad, sok senin, selasa, rabu, khamis, jumaat, sabtu dan ahad balik...gitulah putaran dunia kan...tapi yang aku nak citer sini bukan sal hari2 tersebut, tapi sal diri aku...ekseli aku bosan ar dok lam pantang ni...itu ini tak leh...lambatnya nak tunggu 44 hari tu...buhsannnnnnn...korang pun bukannya tak tau, aku ni bukannya leh dok diam jek kat umah gini...nak gak jejalan ke, wat itu ini ker...tapi skang semenya terbatas...citer sal luka jahitan, alhamdulillah, semakin hari semakin baik...cuma aku rasa sakit montot kat belah kiri...naper tah...bila nak bangun ke apa ker, rasa lenguh yakmat...kena urut lagi ni kut...hehehe....

bb irfan lak, semakin hari semakin kuat nyusu...aku pun tak tau baper berat dia skang...sok kut meksi datang timbang dan cek cam biasa...pastu bila irfan dah sebulan kenalah p klinik lak kan, tuk amik suntikan bagi umur sebulan...hurmm...gitulah kan...ha citer sal buku kesihatan bb yang lahir waktu terkini kan, punyalah tebal...mana ada dah pakai kad2 cam jaman dolu2 yang ada gambar bb kat depan...tapi kaler tetap sama lah...kaler biru tuk bb boy...manakala kaler pink tuk bb girl lah...dah jadi trademark dah tu kan...sama jek...takkan berubah ler kut...hurmm...tapi kan, kat irfan jambu gak nampak dia bila aku pakaikan baju kaler pink milik kakak dia masa lahir dulu...aler, kita kan kena berjimat cermat...berbelanja secara berhemah...g pun bb cepat membesar...beli banyak2pun rogi jek kan...hehehe...

nilah buku rekod kesihatan yang aku katakan tu...rasanya klinik Putrajaya je yang guna buku gini...
ni buku lama...buku kakak...kat sini buku ni dah tak ujud daaaaaaaaaaa....
apa lagi nak citer ek...ekseli aku sedang nengok konsert AF ni...beselah malamnya mana sempat aku nak nengok...layan tido lagi penting...skang kan waktu tido makin susut...so kenalah guna waktu yang ada sebaiknya...malamnya nak kena berjaga bila irfan minta susu...dia skang, kalu lambat sikit sumbat susu kat dia, mulalah meraung2 cam orang kena dera...sabar jelah...anak teruna namanya kan...hehehe...

nora...ni irfan buka mata ni...
oklah tu jelah pengceritaan aku hujung minggu ni...aku pun penat ni...ni pun dok curi2 menaip sesambil my hubby dok on kan tenet ni...kalu idak, malas ar...ngantuk aku pun tak ilang lagi ni...oklah, kali ni betul2 dah ni...babaiiii...rindu kat korang seme...tak sabarnya nak abiskan tempoh berpantang ni...aku nak berjoli2 jugak ni...hahaha...daaaaaaaaaaaaaaa.....

12 comments

Sunday, April 05, 2009 12:33:00 PM

your blog is very nice

Sunday, April 05, 2009 12:38:00 PM

Irfan ni mata cepet ye mot....hiks...akak tengok cam muka mot aar kan...nampak molat ye irfan ni...nanti mesti potong berat kak long nurin dia kan....

Sunday, April 05, 2009 3:13:00 PM

cepatnye berisi..mmg khasiat tul susu izan ni.ehehehehehehe...jgn kasi bapak irfan minum tau...nanti jadi anak susuan..ahahahaha nti irfan tak ckup lak...

Sunday, April 05, 2009 11:03:00 PM

sorry ekk...gua tak minum susu..

Monday, April 06, 2009 8:37:00 AM

buku daryn kaler biru gak... jaman daryn lahir tu ramai sgt budak pompuan... gaknye buku kaler pink dh abes stok

Monday, April 06, 2009 9:22:00 AM

lor..mata bukak sikit je...bukak la bebetol.

zan, amik la gambo dia tengah melalak...

tak pun, amik bidiyo dia tengah nangis..satu min cukup la..up sini..nak dengau sore hero nih..

Monday, April 06, 2009 10:05:00 AM

oo sekarang dah guna buku yek.. ialah dulu2 guna kad leceh.. sekeping jer, lembik lak tu..

rasanya zan, kalau tak silap akak, sekarang ni tak de dah cucuk bb untuk sebulan.. dia terus cucuk untuk 2 bulan..

bb irfan mata sepet cam kau la zan.. comel la irfan ni pakai baju kaler pink, dah macam gegirl2 la plak

Monday, April 06, 2009 10:25:00 AM

yehu.. hero ni anak ibu la.. sibijik cam gupe ibunyer.. bagus la jimat cermat. xngape la kalu di pakaikan bju pink pun, bukannye 'bird' terbang pun..

tu nora mula mintak gambo bb irfan bukak mata, pastu mintak sore melalak.. pasni jgn2 mintak tgk menetek pulak.. huhu

kuku pink: upss.. aku mule hajat nak tang ahad (semalam) tapi, aku 2 hari sakit muntah2.. tatau la knp asik no memuntah. (bukan ngandung.. tp mengandungi banyak angin)

Monday, April 06, 2009 10:31:00 AM

ni nak tambah lagi nih.. montot seblah kiri sakit kan?? tu sbb dr gunting belah kanan.. pastu ngko nyusukan bb tu tampung kai montot kanan.. amat pejal okk montot tuh.. hehe..

Anonymous
Monday, April 06, 2009 10:32:00 AM

Kak...pe kabar....somel sungguh bb irfan tu....hehehe..cute....rin

Monday, April 06, 2009 12:09:00 PM

tomey nyer bb irfan... muaahh muahhhh

Tuesday, April 07, 2009 8:40:00 AM

irfan in pink!!

Post a Comment