Tuesday, April 14, 2009

Pengemaskah Saya???

alahaii...baru jek citer sal kakak yang suka menyepahkan rumah...ni ha...ni pun dia tengah dok asik 'mengemas' rumah tanpa segan...walhal aku baru jek mengemas tadi...nak marah pun ada...tapi tulah...ku tahan2...ikutkan ati, ada sayang anak aku tangan-tangankan ni...sabo jelah...

ni...gambar2 dibawah...bukti yang menunjukkan kakak suka 'berkemas' tak kira masa, waktu dan ketika...last2 aku gak yang kena kemas semula...huwaa...keje yang sama aku kena buat hari2...

tengok tu, sedang asik memunggah aku nyer barang2 perhiasan dari lam gobok bawa ke luar...
dan inilah hasilnya...
bila aku suh kemas balik, nengok tu...dia hanya memandang sepi jek barang yang dia sepahkan tadi...ishh...nak kena kakak ni...
pastu g pomen tv plak...cucuk sana sini...ishh...
dah agak bosan, dia suh aku tulis abc...123 la...macam2 hal la kakak ni...
penat mengemas bagai...last2 tertido anak dara aku sorang ni...alahaii...so dah dua2 tido barulah aku leh mengemas dengan lebih rapi...nak masak nasi sama ni...lapo sungguh...

so sementara derang berdua tengah tido ni...haruslah aku masak ker, kemas balik per yang kakak telah sepahkan tadi ker...oklah, aku wat secara laju2 ni...sebab nak ceting bagai kan...daaa....

9 comments

Tuesday, April 14, 2009 11:59:00 AM

haha gajin sungguh.. xngape le t aku suh nasrul dtg tolong ko vacum rumah ngko. dia skrg ni tgk kemaruk memvacum hahah.

kukupink: Kegemaran Nasrul juge suke buka almari cam tu tapi sll xsempat sbb aku dah cubit/babab tangan dia yg cumel iteww..

Tuesday, April 14, 2009 12:10:00 PM

kakak ni kalu dilarang bebaik,boleh jek dia ikut..tp kakadang dtg ketidak dengaran kata2 yang peningkan kepala ibu..

Tuesday, April 14, 2009 12:15:00 PM

hehehe... itulah wei.. anak anak ngah melasak... aku almari kat umah tu selamat dah buang besi yg untuk kita tarik nak bukak tu weiii... keselamatan.. aqeef pun rajinnya mengalahkan pmpuan.. kekadang tak cukup lemari.. dapo pun dia tolong kemas..

Tuesday, April 14, 2009 12:27:00 PM

hehehe..

Tuesday, April 14, 2009 12:34:00 PM

ngaper ko gelak tu yang...saper wat kelako lak kat sini...ishh...pelik aku...

Tuesday, April 14, 2009 1:11:00 PM

pengceritaan gelagat anak memasing r.. pastu komen hubby hang la kan.. cakap baik br nk dengo. cam nasrul lak tunggu mama dia jd rimau br nk baik.. hahaha.. asik mintak kene marah jek. penat ai. lom lagi nk tecabut anak tekak.

Tuesday, April 14, 2009 3:29:00 PM

sabar bebanyak yea kak zan melayan kerenah si kakak tu....

dia tengah rajin mengemas tu..tak lama lagi adik la sama2 mengemas ngan kakak...layaaannnnn

Tuesday, April 14, 2009 4:49:00 PM

tadi aku dah taip
tapi tak leh plak post...

wei anak kan...ermm kena selalu tegur...mmg byk sabo skit la cara ni...kena ckp mcm ni...'dah cantik letakkat sini'.....mmg kena selalu okeh...baru la dia penat gak nak usik...

Wednesday, April 15, 2009 11:20:00 AM

sha...masalahnya si kakak tak reti penat nak ngusik...kalu dia nak yang tu, yang tu jugak la...tak leh kata apa dah...kalu idak dia berontak...hentak paler sendiri...amarah ler aku weii...

Post a Comment