Wednesday, April 1, 2009

Rabu Bersamaan 1 April 2009

hurmm...ari ni hubby dah stat keje, maka tinggallah kami tiga beranak kat rumah ni...pada mulanya ingat nak anto kakak ke taska jek, tapi betul kata mak aku tu...kakak bukannya berperangai sangat...sian dia kalu anto taska, lainlah aku jenguk dia cam biasa...pastu nanti kata mak aku lagi, aku lak yang akan teringatkan keletah dia...memang tul la apa yang mak aku cakap tu, makanya aku biarin ajalah kakak dirumah, menyepahkan rumah dan lakukan apa yang dia suka...janji dia ada depan mata aku...ni dia tengah mengoyakkan cover2 cd dia...aku nengokkan jelah, malas dah nak marah...

oh ya, mengapa aku tinggal 3 beranak di kala somi ku itu keluar bekerja???semenya kerana mak aku yang datang dari kampung dah pun pulang ke pangkal jalan ari ahad lepas...sebabnya mak aku kena adakan mesyuarat tuk mengadakan kenduri perkahwinan adik perempuan bongsu aku yang akan berlangsung pada pertengahan bulan Mei depan...so, dah dinamakan ibu tunggal, kenalah mak aku uruskan kan...sian kat dia jugak...nak jengukkan aku yang dalam pantang, adik nak kawin...adik bongsu dok asrama...macam2 la...tapi tak pelah, so far aku dah semakin sehat...dah leh bangun sendiri wat keje2 rumah yang ringan...yang berat2 aku takut nak buat lagi...tunggulah sikit hari lagi kan...

apa yang aku harapkan skang cuma satu...agar aku sehat dan kembali sehat cam dulu...tak sabar rasanya...sebab bila aku dah sehat seme keje leh aku lakukan tanpa mengharapkan pertolongan orang lain...senang kan...nak bergerak pun senang...doakan aku ye kengkawan...pulihkan semangat aku yang kian menghilang...hehehe...

klah...tu jek citer ari ni...maaflah, bukan citer sal april fool atau yang sewaktu dengannya k...ni citer aku...citer aku dan tiga beranak di rumah...hahaha...daaaaaaaaaaaa....selamat bekerja kengkawan...moga APC tahun ni milik korang...korang...korang...dan korang2 yang gigih dalam melaksanakan tugas yang diberi...daaaaaaaaaaaaaaa.... :P

Note: oh ya...kalu nak ikutkan esok due date aku...tapi irfan dah ada depan mata pung...kali ni due date tersasar la...hahaha...

15 comments

Wednesday, April 01, 2009 9:06:00 AM

heheheh.. awal dari due ek.... wei.. jangan risau... hanan tak lasak... hehehheeh... ko tak yah buat keje berat dulu.. jangan dok terlari lari dalam umah... tapi kalau beranak normal cepat baik.. ko makan pati ikan linang tu... minum air gamat.. konfirm minggu depan ko dah le bawak kete balik g jj.. hehehehhe

Wednesday, April 01, 2009 9:08:00 AM

oi... ni sekadar sajesyen ye... klu nk tul2 berpantang... tinggalkn seme keje2 umh tu even keje2 ringan... yg ko bleh wat skang adelah baring dan menyusu saje... walau ko rase bdn ko dh segar, selagi lum abes ari JANGAN buat ape2...

haris, ko wat la seme keje umh... hasilnye nti dedua akan tau...

pecaya la ckp aku... untung org yg jaga PANTANG...

Wednesday, April 01, 2009 9:23:00 AM

oit gitu le kekdahnye kalu pantang sendirian berhad nih.. mana larat buat tp yg ringan2 jek anggap la cam senaman ringan..yg penting ko berbengkung, bertanggas, jg pemakanan, berurut.. jgn ber'main' sudah.. hehehe

Wednesday, April 01, 2009 9:27:00 AM

ha aku pun nasihat sama la..jgn berat2...biarkan je umah sepah2...balik aris nanti pandai2 la dia...aku tau ko mesti tak selesa nak duk diam gak..sbb terbiasa bergerak...aku pun gitu gak wei..mcm tak best je nak duduk2 je...rasa ada je nak buat...tapi tu la..ko kena sabar je la...buang perasaan 'mahu melakukan' itu ini..

Wednesday, April 01, 2009 9:48:00 AM

ko nak suh haris watpe noj..suh ke kakak tuh..kakak kan dah beso!

kakak, pegi jerang air kat dapur, adik nak mandi!

Wednesday, April 01, 2009 10:00:00 AM

gile main air panas..kecik2 lagi...seriau aku...sbb dah serik aritu bb terkena sup panas kan...so..biar la dia umur 10 thn..baru leh nak suh masak air ke apa ke...ish 10 thn pun aku kureng confident ar

Wednesday, April 01, 2009 10:14:00 AM

kompem aku kn cuti ikt izan pantang..lgpun hangpa bukan tak tau izan bkan leh duk diam baring kejung sj..dh nama berpantang sendiri maka semua la kena wat sendiri..aku tetap bantu...tapi nak memuaskan hati agak susah sikit la...

Wednesday, April 01, 2009 10:17:00 AM

dan la ni aku rasa dia tgh pegang penyapu sapu sampah atau dok tgh basuh baju atau dok nak masak nasi...ermmm..bis nak wat macamana...memang dia tak suka nak minta tolong orang..sebab dia kata dah rasa kuat..kurang sakit2 lagi..bis camner??

Wednesday, April 01, 2009 10:44:00 AM

hoh ok la tu 10thn jerang air, jgn jd cam aku, tingkatan 3 baru reti nk iron baju, cuci pinggan n jerang air.. hahaha ni ha dh berlaki beranak masih terhegeh2 nak blajo masak nasik goreng.. hahaha

ni utk aris - ngko ni bagun pagi2 sblm g keje tu sapu r rumah siap2, masak air utk izan n bb mandi siap2, masak nasi siap2..

Wednesday, April 01, 2009 11:01:00 AM

tul.. tul.. haris kena bangun kul 5 pagi.. tak pun jangan tido langsung selagi keje umah tak selesai...

Wednesday, April 01, 2009 11:17:00 AM

ehehehe sian en haris kita....tapi mmg betul izan wei..toksah la lagi pegang penyapu wei..kang aku sapu gak ko ni kan kalo jumpa...geram tul aku..seingat aku, aku pun tak reti duk diam..hingga kalo kat kg temerloh, sedara mara bising,aku berjalan2 la...amik itu ini la...aku jenis tak reti duk setempat gak..mcm danish ar...tapi batang penyapu tak pegang tau, nasi tak masak tau...anak tak mandi sendiri sekurang2nya 2 minggu tau..lepas pada tu..aku cuba2 la..sbb nanti kekok lak tak reti mandikan anak....

Wednesday, April 01, 2009 11:35:00 AM

tul ar weiii.. tetiba jek nak sokong zidah.. hahahha... ko berenti la seminggu dua neh tuk kerajinan ko tu.. kawal sket... bukan suh baring.. tido .. jek kan.. cuma keje keje umah tu letak tepi dulu.. dengar cakap somi tu.. suh rehat.. rehat...

Wednesday, April 01, 2009 11:40:00 AM

ermmm..korang pesanlah macammana pun..dia memang tak leh dok diam..kalu dok pantang ngan mak ayah oklah..leh tgk sorang satu..aku sorang jg 3 orang sekali..bis camner..??sebab itu bini aku nak jugak wat keje...

Wednesday, April 01, 2009 12:11:00 PM

hehehe xpe la kan kalu dah izan nk buat.. yg penting jg elok2 jait tuh.. jgn jait terbukak cam aku dah ler..sbb angkat cerek ajek. pas pd tu aku mmg la dah xberani nak buat2 apa2 lg dah.

Friday, April 03, 2009 7:29:00 AM

betoi tu haris..izan ni kannyer tau dok diam..
ada jer keja dia nak buat..dia ni memang lasak betoi..ekekkekekekke...

Post a Comment