Thursday, April 9, 2009

Rindukah Namanya Ini???

hurmm...pepagi ni aku buka laptop aku ni, nengok2 kat skrin terpapar gambar seperti yang tertera di atas...walhal semalam aku dah setkan gambar anak2...

ermm...apakah maknanya...rindukah dia pada kampung halamannya itu??? yelah, dalam tahun ni, dah masuk bulan April pung, tapi sekalipun belum pernah kami pulang ke kampung halaman hubby di Guar Perahu, Bukit Mertajam tu...tak leh salahkan sesapa...bukannya aku takmo ikut balik, tapi keadaan aku yang kurang memuaskan time tu...yelah, masa tu kan aku sedang sarat...aku takmo la mykid anak aku tertera 07 lak...hahaha...takmo aku derang jadi warganegara pulau pinang lak...biarlah keduanya warga 16 jek...hahaha...sabo jelah...

so nak memuaskan hati hubby yang dalam kerinduan pada kampung halamannya itu, maka kami somi isteri sepakat mau pulang ke sana dalam bulan Jun ni...tulah waktu yang paling terdekat dan paling sesuai..nak balik bulan Mei ni pung, tak leh gak...sebab masa tu kat Jengka ada kenduri kawin adik pompuan bongsu aku berserta majlis cukur jambul sampai botak dak irfan tu kan...so kenalah tangguh sampai bulan Jun depan...

sabarlah ye bang...akan kita balik jugak ke sana..moga kerinduan abang pada kampung halaman akan terubat jua nanti...kita balik sampai lebam...leh jalan2 ke pulau sekali kan...makan char kuew tiaw yang enak itu, makan pasembor sambil lepak2 kat padang kota lama tu, naik bukit bendera ker...p DCA sana ker...macam2 ler kita leh buat...tak pun kita sewa otel cam pernah kita buat dulu...hahaha...sabo jelah...kita kan golongan nomad...no hal la kan...janji anak2 selesa udah...oklah...tu jek pengceritaan aku kali ni...aku nak buat apa yang patut ni...en somi pun lum bangun lagi ni p keje...sebabnya malam tadi gigih bersengkang mata nengok bola...apa daaa....

11 comments

Thursday, April 09, 2009 8:31:00 AM

aku ni nak la jugak rasa istilah rindu kat kg tu.. huh.. hampeh tolll.. aku polo bley tak wei... memang impian nak g penang niiii... tak tercapai lagik hajat... hehhehhehe... bley???

Thursday, April 09, 2009 9:08:00 AM

tak pe zan, insyallah lepas abis pantang, korang enjoy ler masing2 balik kg halaman.. adik kau nak kawin bulan 5? adik kak mimi pun nak kawin bulan 5 ni.. 9/5 tapi adik lelaki la..

akak pun suka pi penang, macam2 ada.. tapi nak pergi sana, alahai jauh bebeno rasanya ...

ni kalau mel terbaca ni, nak tanya sikit, pesal privatekan blog.. tak best ar camtu, tak dapat akak nak baca, please invite me ok!!....

Thursday, April 09, 2009 9:20:00 AM

samelah... mel.. invite la haku jugakkkkk... heheheh.. tumpang blog izan sat..

Thursday, April 09, 2009 9:20:00 AM

aku pn dh lama xblk kg halaman... taun ni xpenah blk lg... :( harus gak blk ni kang letak gambo kole lipeh kt desktop kt umh tu...

Thursday, April 09, 2009 9:29:00 AM

'hint' cara tersirat gupanya.. hahaha kes pandai2 la sang isteri menterjemahkannya.. (sakan gelak nih)

make sure bulan jun xde program yg merosakkan program.. hihi (betul ke ayat aku nih?)

kuku pink: aku bole kate hehari balik kg Hubby.. tapi 2 bulan sekali balik kg aku..

Thursday, April 09, 2009 10:08:00 AM

lalala...sya moh ler ikut aku p penang...takat balik kampung hubby tu apalah sangat...leh kita tido otel...sebabnya kami pun lik kampung sana dok umah sedara jek...hehehe...

yang...aku paham weii...cuma keadaan aku tak mengizinkan nak memahami...hahaha...sianlah kat hubby aku tu...mesti dia rindu kat kampung halaman dia tu...rindu kat kengkawan sepermainan...rindu kat bekas2 awek kat kampung tu...rindu nak menjengah kubur arwah mak ayah terutamanya...alahaii...syahdu ar plak...

mel...invite aku sama ye...mekasih...aku tumpang kat blog sendiri ni...:P

Thursday, April 09, 2009 2:39:00 PM

rasanya mel tak baca la komen2 kat sini. dia baca komen kat entry yagn terbaru jerk.. mesti dia tak tau kita2 semua suruh dia invite ke blog dia kan

Friday, April 10, 2009 10:44:00 AM

kampungku tetap kampungku jua..walaupun tak sebest kampung mereka yang ditepi laut dan ada jeti, senang2 nak makan ikan yang segar bugar..walaupun kampung aku telah dikuasai oleh PAKATAN RAKYAT dan penuh dengan semangat ANWAR IBRAHIM..aku tetap sayang dan cintakan kampung aku walaupun mungkin suatu har nt aku dah tak ada rumah arwah mak ayah aku kat sana..tempat yang aku dibesarkan dan juga tempat aku bermain..aku tetap akan balik kampung aku ni kerana memang ia kampung aku ..IC pun alamat kg lagi..ku tetap akan pulang jua kesana walaupun aku balik tidak ketahuan tempat tidor...aku leh tidor hotel...tak jd masalah...BALIK TETAP BALIK..

Friday, April 10, 2009 10:47:00 AM

jom la kita balik kampung...sedih benar penyataan di atas tu...cam orang sekat tak bagi balik kampung jek...hehehe...kita dok otel kat seberang jaya tu ek...hahaha...

Friday, April 10, 2009 11:13:00 AM

bila...malam ni ke balik???

Friday, April 10, 2009 11:43:00 AM

toksah wat pasal la...hahaha...:P

Post a Comment