Monday, April 27, 2009

Stok EBM Terkini

ok...ni aku nak citer berkenaan dengan stok ebm aku yang terkini bersamaan 27 April 2009 jam 11:30 pagi...so far takat ni dah makin bertambah ler stok ebm aku ni...dah nak hampir penuh itu peti...so kepada yang bertanya...nilah stok terkini ye...setiap botol ada tertulis hari dan masa perahan dibuat...
korang kira ar sendiri baper botol yang terkumpul takat ni ek...aku malas nak kira...kalu perahan yang aku buat dari masa ke semasa dapat lam 5 oz sekali perah, aku akan biarkan susu tersebut di dalam botol...
tapi kalu sekali perahan dibuat kurang dari 5 oz...maksudnya dapat dalam 3-4 oz...makanya aku akan masukkan lam plastik dan ikat seperti gambar di bawah...
kiranya aku buat cam aiskrim susu la...sib baik en hubby tak minum susu ye...so kalu irfan nak minum, aku just panaskan lam air panas, kendian tuang lam botol...dan plastik ni disposable ok...dah pakai sila buang...sekian...

so, takat ni, tu jelah stok yang terkumpul...aku harap dari masa ke semasa aku berjaya tambahkan lagi stok yang ada...sokonglah aku tuk menyusu secara eksklusif ek...mekasih...hehehe...

14 comments

Monday, April 27, 2009 11:32:00 AM

kalau lawan ngan dairy farm yg dorg suruh melabur aritu, untung lg rasanya melabur kat hasil susu mot nih..
kalau jual kat marigold ke.. dutch lady ke.. sure untung neh.. bleh buat cheese, butter, aiskrim.. bla bla bla..

Monday, April 27, 2009 11:38:00 AM

ishhh...ada lak gitu..bis si irfan nak minum per...kebulur dia nanti...hahaha...:P

Monday, April 27, 2009 11:48:00 AM

pesanan buat Irfan:
Irfan, minum susu byk2 ye, penat ibu perah susu byk2 sila abiskan segala stok yg ada ok.. selamat berjaya..

Monday, April 27, 2009 12:04:00 PM

izan, byk betul susu badan awak. akak dulu punya payah nak dpt byk tu. untung betul awak ni. baby pun beruntung dpt minum susu mama dia setiap masa.

Monday, April 27, 2009 12:11:00 PM

alhamdulillah kak...rezeki si irfan ni la...saya just amalkan minum air masak banyak2...berbotol2 hari2...

Monday, April 27, 2009 12:33:00 PM

macam mana la tak embam budak irfan nih

Monday, April 27, 2009 1:30:00 PM

fuhhh...tu mesti botol yang baru dapat ari tu dah terisi kan...

alhamdulilah...irfan mendapat susu ibu yang begitu banyak sekali...

teruskan usaha membuat stok...

Monday, April 27, 2009 2:06:00 PM

zan ..oih..banyaknya susu hang..
macam nak jual lak...hehehhe..
oi..hang beli botol susu tu lagi ker..
aku baru nak bagi kat hang..hari tu tak leh p rumah hang sebab ada hal..so.tak yah la aku bagi botol susu lagi..apa nak bagi nieeee????

Monday, April 27, 2009 3:23:00 PM

sue...aku masih perlukan botol susu lagi...hehehe...kalu hang nak bagi apa salahnya...ekekeke...

Monday, April 27, 2009 10:18:00 PM

zan, banyak giler susu kau.. kalau tak cukup susu pekat manis, boleh ler amik sikit kan. heheh mesti lemak berkrim kan. hehehe

Tuesday, April 28, 2009 8:44:00 AM

kemarin cam karangan aku mengomen kt blog hg nih zan..tetiba ilang cenggitu je hampes tui la...mak ai banyak tui la ..bagus2...mmg good for baby...aku dulu kui 4 ptg kalu kat ofis dh mencurah2 dh susu...windu nak menyusu anak balik...korang doakan aku dpt baby yer...(kembar pun orait gak heheheheh) zan nak tanya awat hg tak balik kg berpantang?

Tuesday, April 28, 2009 12:24:00 PM

makkk aiii byk nyer susu...
mama yg rajin..takpe ke simpan byk2 g2..
minummm tak c bb boy tuuu..huhuh
if tak habez bg mumy buyen c nii

Tuesday, April 28, 2009 2:03:00 PM

alhamdulillah ye...rezeki si irfan tuh...murah rezeki dia.... syoknye tengok orang kumpul stok ebm bebanyak gitu...soker..soker...

Anonymous
Tuesday, May 05, 2009 11:09:00 AM

da mcm pek santan plak da aku tgk yg dalm plastik tu..ehehehhe...zan,ko pas r kt aku sbotol..mcm bkenan plak aku tgk susu dlm botol tu..ermmmm...msti lazat lg berkhasiat...ehehhe

dak koling

Post a Comment