Monday, May 25, 2009

Majlis Kesyukuran & Hari Lahir Anak-Anakku


Assalamualaikum...alhamdulillah, bersyukur ke hadrat illahi kerana dengan limpah dan kurnianya makanya, majlis yang kami suami isteri rancangkan berjalan dengan lancar...walaupun hanyalah majlis kecil yang sederhana tapi kami cukup berpuas hati kerana hasrat tuk mengadakan majlis ini tercapai jua akhirnya...first of all mekasih diucapkan mana my beloved mum yang sudi memasakkan nasi dagang tuk hidangan kepada tetamu yang datang...dan tak lupa juga pada kengkawan dss, kengkawan hubby dan kengkawan yang lain termasuk sedara mara yang sudi hadir memeriahkan majlis kami yang tak seberapa itu...mekasih semua ye...

memula meh jamu mata nengok kek besday yang ditempah khas dari Secret Recipe...

ni plak antara menu tuk hari semalam...menu utama nasi dagang dan laksa...simple2 jek...banyak2 makanan kang membazir...membazir kan amalan syaitannn...hehehe eh ada lagi...agar-agar, tembikai, makanan ringan...
dan tak lupa goodies bag tuk budak2 dan mak2 budak yang tak bleh blah nak gak goodies bag ni...aku tempah goodies bag ni dua versi...satu versi barney...satu lagi versi fifi and the flower tots...
meh kita close up sikit...kalu korang perasan ler kan...gambar kek di atas tu, cilok dari gambar goodies bag barney ni jek...hehehe...
presenting birthday girl yang dah lapuk...alamak dia tutup muka la plak...
taraa...nilah dia...nampak chubby ar plak muka dia time ni...simple jek anak dara aku ni...baju baru tak sempat aku nak nyuping...
ni la mak aku, tukang masak nasi dagang ari semalam...mekasih ma...jasamu akan ku kenang hingga ke akhir hayat....kakak pun nak menyempit gak ngan ma dia...kakak pun panggil nenek dia ni ngan panggilan ma tau...takdenya nak panggil nenek2 bagai...hahaha... eh...eh...lupa lak ngan budak dobok aku ni...si irfan ku sayang...sian dia, ibu nyaris2 lupa nak enterprem...hehehe....
tiba masanya nak potong kek...korang abaikan muka aku yang berminyak tu...tak sempat ar nak bermekap bagai...sibukkkkk....
antara gambar tetamu yang hadir yang sempat aku snap...
oh ya...ni dak opismate aku dan anaknya yang ensem tapi wat hal takmo ngan orang sebab ngantuk...dak aikal ni memang...jual mahal tul...
ni cekgu2 taska kakak dan adik..
agak2 korang saper pasangan somi isteri ini...hehehe
sib baik ar dapat jumpa gak ngan fina sebelum dia berangkat tinggalkan mesia selama 3 tahun ni...hehehe..ni fina ngan anak2 kak mimi...
semestinya anak dara aku menyempit ngan pasangan anak kak mimi...
dan tak lupa gambar kami beramai2...cam reunion jek senior ngan junior...tapi ni masih lum cukup korum lagi...ramai yang tak pat datang...tak pelah...

pepun mekasih pada semua yang dapat hadir...yang tak pat hadir, tak pelah, sok2 kita leh jumpa lagi di majlis memana kan...oklah tu jek pengceritaan aku pada hari ini...dan hari ni aku cuti...penat nak mengemas umah yang bersepah cam tongkang pecah ni...hahaha...

14 comments

Monday, May 25, 2009 11:58:00 AM

huhu behnye kek tu.. behnye goodies bag tu.. behnye nasi dagang..
pos sebungkus~!

Monday, May 25, 2009 12:02:00 PM

thanks zan sebab jemput ktorg satu family..nasi dagang mak ko mmg best giler..

Anonymous
Monday, May 25, 2009 12:03:00 PM

zan... nk nasik dagang ngn laksa tuuu... huhuhu

Monday, May 25, 2009 12:07:00 PM

hehehe...shifa dan akak tak bernama...kalu nak meh ler datang umah goodies beg ngan nasi dagang ada lagi ni...hahaha...

dot...ko masak ke petang semalam...hahaha...giler terkejut aku nengok selera makan ko semalam...cam ngandung kembo jek...hahaha

Monday, May 25, 2009 12:19:00 PM

bak anto kt aku

Monday, May 25, 2009 12:20:00 PM

wah meriah majlis nye...sedap tgk menu tu

Monday, May 25, 2009 12:20:00 PM

anto menda???tetiba jek bak ni...ishhh

Monday, May 25, 2009 2:21:00 PM

sorry tak hadir mejelis ko nih. aku lik kg, tok aku sakit. selamat hari besday kak nurin...

Monday, May 25, 2009 2:43:00 PM

alamakkk...gambar saya pun masuk jugak ke?...ape pun thanks kak zan coz jemput saya sefamily ke majlis kak zan tu..

p/s:kak zan nasik dagang mak kak zan buat memang best ar...

Monday, May 25, 2009 9:21:00 PM

zan, tq coz sudi jemput akak & family.. suka la dapat jumpa korang semua.. nak2 fina.. tak sangka dia nak tinggalkan mesia ni.. mesti rindu nanti.. harap2 balik mesia nanti bawak baby la pulak.

heheh selekeh plak aku tengok anak2 aku semua.. serabai jer hahahah

akhirnya ada gak gambar kita ramai2 kan.. buat kenang2an...

Tuesday, May 26, 2009 8:36:00 AM

meriah nye..cantiknye kek...pos skit...ada lagi tak?....cantik jugak tisu tu...

seronoknye korang...apa la kak mimi ni kata anak dia serabai..anak dia cantik apaaaa.....sgt cantik...

Tuesday, May 26, 2009 11:13:00 AM

hehe tq ye jmput aku sekorge gak.. hehe sori le dtg agak lewat pulak tu kejap jek.. maklum la ada urusan lain2 tambah2 lagi anak bujang aku yg kemain meriah tu. hehehe..

kukupink: gambo yg last tu br aku pasan dak nasrul tu kemain tenung lagik kemere.. huh siap marah dak anom lagi lindung dia.. apa da itu budak.. sori yek nom.

Tuesday, May 26, 2009 2:59:00 PM

amboi meriahnya mejlis kak hanan...best tang laksa(my peberet)ngan nasi dagang..huh msti terangkat nih...ramai gak pi noh...aku ja tak leh pi maklumlah beratus kilometrik..heheh

Monday, January 09, 2012 11:49:00 AM

Salam,
Sy Sarah.. Tgh google psl custom cake secret recipe, jmpe blog ni..

Nk tny lah,sedap x kek tu? Ingat nk oder, tp xtau rasa cane..

Bpe kg ye tu?

Thanks.

Post a Comment