Friday, May 1, 2009

Memburu Sale Di Sogo

hurmm...selamat hari pekerja ye kengkawan...ari ni seme para pekerja bercuti kan tapi ada gak yang terpaksa bekerja walaupun adanya hari buruh begini…baiklah hari ni saya nak bercerita tentang aktiviti saya sempena hari pekerja ni…ekseli saya baru pulang dari kl beberapa jam yang lepas…tujuan saya ke kl adalah untuk membeli pakaian anak2 di sogo…sebenarnya sudah lama saya berhajat untuk membeli pakaian baru untuk anak2 dan kebetulan sogo ada sale di bahagian bb makanya kami sangatlah berbesar hati lantas ke sogo kami terjah…

perjalanan dimulakan seawal jam 9 pagi…kami memilih untuk memarkir kereta di Parking Menara Tun Razak di mana bayaran masuknya hanya RM5 per entry...yelah kan, kat kl ni seme parkir berbayar...ada yang per entry dan ada gak yang ikut jam...kena pepandailah...so lihat gambar di bawah...betul kan RM 5 per entry...hehehe...nak gak buh bukti tu...:P
kakak yang sedang menanti abinya yang ke tandas disebabkan hal kecemasan...hahaha...
dah siap urusan peribadi, maka perjalanan kaki diteruskan ke sogo...sudahnya sampai di sogo, pintu masih belum dibuka…itu tandanya sogo masih belum memulakan perniagaannya lagi…dan sudahnya menunggulah kami di pintu luar sementara menunggu jam 10 pagi…lihatlah dibawah…memasing menunggu dengan sabar....sabar ke derang ni...entahlah...

dan sebaik sahaja pintu utama dibuka, kami terus bergegas ke Tingkat 5 ye, dimana berlangsungnya sale barangan bayi tersebut...nah...rambang bijik mata saya dibuatnya bila lihat lambakkan baju2 yang telah diberi potongan harga...hurmm... ni antara barangan2 yang sempat di beli oleh saya dan suami...kalu banyak masa tadi, mahunya beratus2 ringgit lagi yang habis...hahaha... 2 dress dan sehelai seluar untuk kakak...ni jek saiz yang sesuai tuk kakak...lelain semenya tiada saiz...jadilah, nanti beli lain la kat kakak ni...ni semenya stok tuk dipakai raya nanti... 5 pasang tshirt yang kesemuanya bersaiz 12-18 bulan tuk si irfan...sajelah beli saiz besor terus...ni pun ada diantaranya tuk dipakai raya nanti...
oh ya, kesemuanya ada diskaun 50% dan 70%...nilah antara harga2 baju yang saya beli tu...murah kan...kalu ikut harga asal, kim salam la saya nak beli...tak mampuuuuu....
4 helai tshirt dan 2 helai seluar pendek tuk irfan lagi...ni pun stok tuk raya...sebab saiznya ada yang 1 tahun punya...so setellah bab baju2 raya anak2...baju ibu ngan abi lak yang lum setel2 lagi... dan ni pakaian basahan tuk dipakai hari2...saya kan suka bangat kat dua rompers cap pigeon seperti dibawah...sebabnya rompers tersebut ada tertera perkataan seperti dibawah...rasa saya cap pigeon banyak baju2 yang ada perkataan cam gini...cam beh jek kan...hahaha... oh ya...kasut ni besor sesangat, saiz 4 tu...tapi saya berminat nak beli...aler, leh simpan la kan...bukan basi pung...sebabnya kerana harganya yang murah bagi saya...kalu ikut rege asal, haremmm saya nak merasa membelinya...ekekeke...ya ampun... dan 2 helai tshirt tuk saya...dan sehelai tshirt tuk hubby..jadilah...saya skang pakai tshirt jek p memana...selesa dan senang nak sarung...maklumlah sukar bagi saya nak cari saiz baju yang kewanitaan tuk dipakai...hahaha...

dah abis memborong di sogo tu, kami berhajat nak ke JAKEL tuk beli kain pasang tuk dibuat baju raya, tapi bila sampai ke sana, ramainya orang tak terkata...dan masa tu kakak lak lena di pangkuan hubby...makanya ku bantutkan terus niat dihati itu...just sempat hai jelah kat jakel tu...ekekeke...so kami mengambil keputusan tuk terus pulang ke rumah memandangkan cuaca dan mula panas....dalam perjalanan pulang, kami singgah di kedai ubat di Taman Tenaga, Cheras tuk membeli stok susu kakak yang telah kehabisan...
hasilnya saya telah merembat 4 tin susu yang 1.7kg tuk si kakak...ni pun tak taulah bertahan selama mana...mujurlah kakak sorang jek minum susu fm ni...kalu la irfan pun join kakak, rasanya bengkok gak kami somi isteri...hahaha...
oklah, tu jek pengceritaan saya di hari buruh ini...sekian...anda pula bagaimana???:D tentu cerita anda lebih menarik dari cerita saya...

11 comments

kombat
Friday, May 01, 2009 5:55:00 PM

ii zan.. byk jgk memborong eh :D kami tadi, beli sehelai suar dina & sepasang kasut je. suar tu, telepas nak membeli masa poney fair. tu yg membeli tadi tu. konon nak sepasang ngan baju dia. haha.. budget beli tu je. tu yg bila pandang lain-lain tu, rasa mahai tu :P dpt gak selai maternity blouse. ada less 50%.

cakap kat kakak, sorry. camna pulak bleh bertembung ngan dina tadi. panik jadiknya ibu dina bila tgk nurin menangis. huhu. terus letak dlm stroller. dina pun jadik cuak. sorry kakak..

Friday, May 01, 2009 9:34:00 PM

bestnya dah habis tempoh kurungan. terus shopping tu.. bagus2

Saturday, May 02, 2009 10:17:00 AM

hahahhaha..tu dia biler org dah abis pantang berjalan..sakan no berjalan2...nasib baik 1 sogo tak di rembatnya oleh ibu irfan ngan nurin ni..hahahahhahahhahaha

Saturday, May 02, 2009 12:44:00 PM

aler...niat memang dah ada...so kenalah tunaikan...hahaha...tapi berhabis pun berbaloi, dah memang spend duit tuk beli pakaian anak2...

Sunday, May 03, 2009 4:18:00 PM

hush...baju tuk raya dah beli....berwawasan tul ibu nurin & irfan ni ye...bagus..bagus... Aqilah....tunggu je dekat nak puasa nanti membeli...baru syok...tunggu mood raya datang...huhuhu...

Monday, May 04, 2009 9:00:00 AM

amboi sakan nya suping....best2

Monday, May 04, 2009 10:32:00 AM

kak zan...amboiii..habis je berpantang terus g shopping yea...

tapi nengok cam murah giler kan?...
nak tanya sale sampai bile nie?...

Monday, May 04, 2009 10:32:00 AM

ya ampunn... sakan seh soping.. pai bila eh sale nih??

Monday, May 04, 2009 10:35:00 AM

hehehe..tuk korang2 diluar sana...fyi sale ni sampai 10 mei...moh ler p...hehehe...

Monday, May 04, 2009 11:58:00 AM

kak zan: ye kee...yahooo...nak g jugak la...kena book cik somi awal2 nie..kalau tak memang macam2 la alasannya kang..

Tuesday, May 05, 2009 9:33:00 AM

amboi kemain dia...wei...aku kira bengkok la ek..sbb kedua2 susu botol ni..ehehehe

Post a Comment