Tuesday, May 26, 2009

Selamat Pengantin Baru Kakteh

Alhamdulillah, tanggal 16 Mei 2009 yang lalu, adik perempuan bongsu aku yakni si Azlina telah selamat dinikahkan dengan lelaki pilihan dia…fyi adik aku ni baru berumur 23 tahun tetapi adik aku yang berumur 25 tahun yakni kakcik lum kawin lagi…ni kiranya langkah bendul la…daripada derang wat perkara yang tak senonoh baik percepatkan majlis derang ni kan…so korang layan jelah gambar2 yang sempat hubby aku snap…aku tak sempat nak wat per, sebab sibuk nengok dak irfan dan kakak…maklumlah dah dinamakan kendurikan, so umah aku pun sesak ler ngan orang ramai kan…oh ya, derang berdua ni dinikahkan pada malam 15 Mei 2009 di rumah aku…beh jek dapat nikah kat umah, aku dulu nak nikah punyalah kena p masjid Felda Jengka 5 nuh…jauh kan…

Tema majlis derang berdua ni biru putih…maaflah gambar derang sanding bagai tak sempat aku nak snap…sebabnya sibuk melayan tetamu yang datang nak nengok dak irfan…manakala hubby lak sibuk duk basuh pinggan kat luar…hahaha…

ni masa pengantin lelaki dah sampai...dok menunggu pengantin perempuan yang lum sudah² dok bersiap lam bilik...test dulu bersalaman ngan tok kadi...rileks jek pengantin dok dengar ceramah dari tok kadi...walhal lam hati tuhan jek yang tau gimana perasaan dia ni time ni...hahaha... ha...pengantin perempuan dah keluar pun...so bacaan nikah nak stat dah ni... nilah adik aku tu...pepun, aku lagi cantik dari adik aku ni...hahaha...sebelum apa² baik aku angkat bakul sendiri dulu....
sesi membaca dulu...alhamdulillah, dengan sekali lafaz jek, mereka berdua sah bergelar pasangan suami dan isteri..lupa lak nak citer, adik aku nikah ni, sepupu aku belah arwah ayah yang jadi wali...aku dulu yang jadi wali aku abang kepada wali adik aku ni ha...doa...
bacaan lafaz cerai dan tahlik oleh pengantin lelaki...teringat aku dulu...syahdu tul masa ni...hurmmm...penyerahan mas kahwin...pelik aku, banyak2 negeri, ngapelah mas kahwin negeri pahang ni hanyalah RM22.50...tak leh letak mahal lagi ker... sesi sarung cincin plak... pembatalan air sembahyang... ni gambaran dalam bilik derang...tema biru dan putih... pelamin plak...
close up sikit...
hantaran dari pihak perempuan...kaler biru...
manakala hantaran dari pihak lelaki kaler putih plak...

oklah, tu jelah pengceritaan aku tuk hari ni pasal kenduri adik aku tu...pepun selamat dah dia...tunggu turn kakcik plak...tahun ni dia baru abis belajar jadi meksi..maybe tahun² depan kut dia baru sampai seru nak mendirikan umah tangga...pas dia kahwin, lambat plak ar umah aku nak adakan kenduri kahwin cam gini...sebabnya adik lelaki bongsu aku tu skang baru tingkatan satu...hahaha...selamat membacaa...daaaa....

10 comments

Tuesday, May 26, 2009 9:34:00 AM

seronoknye kawin2....tahniah tahniah...bila kawin wei

Tuesday, May 26, 2009 9:39:00 AM

alahaii...ko ni baca ke tak...letih aku menaip bercerita kat atas...lagi mau tanya ker...

Tuesday, May 26, 2009 10:08:00 AM

johor pn rm22.50 tp klu nk mintak lbh mas kawen tu pn blh asalkan jgn kurg dr tu. ahad lps abg ipar kawen kena mas kawen rm100 hehe

Tuesday, May 26, 2009 10:09:00 AM

hehehehe... dia tgk gambo je tu... gile tul zidah ni...

weh behnye kawen.... isshh rase nk kenduri lg skali la plak

Tuesday, May 26, 2009 10:10:00 AM

ye ker afne...kalu gitu ritu mot minta rm1000 mas kahwin kat hubby...hahaha....mencekik tul tu...nak kawin ke mata duitan ni...hahaha...

Tuesday, May 26, 2009 11:52:00 AM

tension tul ar cenggini..taip bapak la panjang tadi...then dia terus blur..aku rasa ko ni bawak virus la...bukan takat sekali tau..berkali2..kecewa aku nak taip dah..tapi aku nak ckp gak

*biarlah mas kawin rendah, itu lebih afdal...then leh simpan berzaman2...turun menurun..kalo mas kawin byk kang..mula ar terguna kalo terdesak..uhuksssss.....tul idak*

Tuesday, May 26, 2009 12:50:00 PM

selamat pengantin baru pada azlina..betuikan nama adik hg nih kan zan..ish2 muda lagi dh kawin...sebaya ngan aku la masa aku kawin dolu2 23 gak...hehe...ish ingat lagi 10 thn lepas masa pi jalan2 kt umah hg kat jengka dier kecik lagi kan..baru form 1..pepun tahniah..mana gambaq ibu hanan n irfan nih tak nampak pung..?
(setelah 2 hari aku try masuk blog hg..hari nih baru leh..heran ai:(

Tuesday, May 26, 2009 4:49:00 PM

tahniah pd pengantin...muka sama la ngan mot...

**mot kena tag...sila ke blog akk ye

Tuesday, May 26, 2009 7:05:00 PM

muka adik kau sama la zan.. kat johor pun RM22.50 jugak, tapi akak punya mas kawin tukar dengan seutas rantai.. so tok kadi tu pun akad nikah punya la panjang sebab nak kena sebut " dengan mas kawinnya seutas rantai emas". dah ler nama akak ni sikit punya panjang..

errkk zan, adik kau yang lelaki tak leh jadi wali ker.. sebab masa kat sekolah agama dulu belajar, rasanya boleh kan?

Wednesday, May 27, 2009 12:15:00 PM

berseri-seri pengantin pompuan tu..

Post a Comment