Tuesday, June 16, 2009

Pulut Durian

pagi ahad kelmarin, sarapan kami berdua hanya makan pulut durian...tapi cara makannya ada dua versi la...hehehe...durian ni aku beli kat ngan bandar salak tinggi area sepang sana...ni pun berhenti beli masa otw balik ke putrajaya dari pd ritu..so dah nampak sepanjang jalan ada orang jual ini durian, so mana leh tahan kan...kena la berhenti beli jugak²...

kami beli dalam 3 biji...sekilogram RM5...ni tinggal 2 biji jek...satu lagi dah selamat dimakan begitu saje... isinya sangatlah sedap...rasa lemak² manis gitu...maklumlah durian kampung kan...memang puas hati la...tapi aku tak makan banyak la...sebabnya dak irfan nyusu...
tinggal banyak ni jek, mana taknya...lum sempat abis dikopek kesemuanya, dah masuk mulut dulu...tak tahan....
dan nilah rencah² cara aku makan pulut durian...ada pulut, gula @ gula merah, santan dan semestinya durian la kan...
yang pastinya cara aku makan pulut durian dengan cara hubby makan amatlah berbeza...ikut selera masing² la kan...hehehe...

Sekian

~nal~

9 comments

Tuesday, June 16, 2009 9:03:00 AM

uuuuhhhhh...sedapnya duriannn...akak beli kat mane?..

Tuesday, June 16, 2009 9:10:00 AM

enak2...mcm ni la baru segar...ok smlm?

Tuesday, June 16, 2009 9:21:00 AM

erm..nak gak..nti anak ajak mr hubby ku g makan durian gak ler..

Tuesday, June 16, 2009 9:30:00 AM

ena-ko ni...tulah suh baca takmo...kan ada akak bitau kat mana akak beli tu...

sha-ok dah...malas nak pikir la...

rozie-cepat2 ajak hubby p skang jugak2...hahaha...

Tuesday, June 16, 2009 12:15:00 PM

pulut durian ni = pulut dan durian la ye?

ce ko bgtau camne nak buat pulut tu..aku tak penah pandai...

sejak mengandung ni ai rasa macam nak makan durian..tapi kejap rasa nak, kejap takmo..

Tuesday, June 16, 2009 12:35:00 PM

last wiken aku balik kg (segamat)..skrg ni tgk musim durian kat sana..bapak aku ckp ada dlm 2000 biji gak lah..ktorg somi isteri tak makan tapi bawak balik utk member2 opis..klau tahu korang suka, aku bleh bawak lebih..tapi pening gak lah kepala bau durian tu..memenuhi satu ruang kete

Tuesday, June 16, 2009 12:38:00 PM

sedapnyer...org minggu lepas balik kampung pun mkn durian gak...

Tuesday, June 16, 2009 3:47:00 PM

behnye... aku xnmpk pn kt cni org jual durian.... pelik la... korg kt negara mane tu

Tuesday, June 16, 2009 4:00:00 PM

noj~aku kat mesia...ko tu kat negara mana...kata ko dok lam utan..utan ujan tropika...hahaha...

Post a Comment