Monday, June 15, 2009

Stok EBM Ku Lagi

happy monday to all my readers...
oklah, rini aku nak citer sal stok EBM aku setakat hari ni 15 Jun 2009...sebelum tu, aku nak citer rutin harian aku stat aku mula masuk keje ari tu...so nak dipendekkan citer, nilah keje hari²...aku akan buat pumping lebih kurang jam 10 atau 11 pagi setiap hari...so sekali pam aku akan dapat dalam 10 oz seperti yang ditunjukkan dalam gambar di bawah...skang aku menggunakan pam cap tollyjoy jek...yang juga menggunakan bateri...aku ni kepingin benar nak beli pam cap spektra 3 tu...tapi lum berkesempatan nak p showroom yang berdekatan...hurmm..

keterangan gambar:
pam, beg dan dua botol susu yang telah terhasil...
meh close up sikit...satu botol ni 5 oz...so dua botol dapatlah dalam 10 oz..overall, setiap hari susu yang terhasil apabila aku pam dalam 40 oz macam tu...alhamdulillah...
dan inilah beg yang aku bawa hari² tuk storage kesemua susu² yang telah dipam di opis untuk bawa pulang ke rumah...
keterangan gambar:
dan inilah hasil susu² yang terkumpul setakat hari ini 15 Jun 2009 jam 5:42 pagi seperti yang tertera dalam gambar dibawah...
dan ini lagi...yang ni dalam botol..setiap hari aku bekalkan dalam 4 botol tuk dibawa ke taska...
ekseli kan...aku rasa seronok sebab dapat bf kan dak irfan...rasa ringan jek badan² ni...berat pun makin turun...yelah, masa kakak dulu aku cetek ilmu berkenaan dengan breast feed ni...so tuk irfan aku harap aku dapat menyusukan dia selagi dia mau...paling tidak pun sampai umur dia 2 tahun...mudahan berjaya lah misi aku ini...amin....

gambar model yang merupakan pengguna tegar kesemua susu² di atas... Sekian
~nal~

17 comments

Monday, June 15, 2009 10:14:00 AM

wah bekalan susu yang dah bertambah..

Monday, June 15, 2009 10:19:00 AM

perghhhh wa selut sama lu ar...dulu ko gelak2 kat aku pasal aku bf danish kat alamanda....ehehehe....skrg ko dah tau kepentingan susu ibu ni...

Monday, June 15, 2009 10:22:00 AM

ieza~sonok dapat wat stok cam gini...

asha~mana ada gelak...aku gelak sebab ko main selak dimerata² tempat tanpa pakai nursing kaber pung...eh dulu ko ada wat stok tak???aku lupa ar sebab ko tak pernah citer kat aku ni ha...

Monday, June 15, 2009 10:58:00 AM

tlg perahkn yg aku ni skali... dh byk dh ni

nota : aku pn xkaber2 tatkala menyusukan bayi ku dimerata tempat

Monday, June 15, 2009 11:35:00 AM

huh..meriahnye susu..jeles ni..

Monday, June 15, 2009 11:38:00 AM

ada aku penah tengok sorang budak, meibi baya aku or lagi muda, ada baby kecik, naik bas bee huat, selambur je selak tetek nyusu anak dia...ada sorang lelaki berdiri di sisi itu perempuan duk jeling jeling....

cenggana tu?

Monday, June 15, 2009 11:45:00 AM

heheh...terpulang la pada orang...tapi aku malu nak selak merata, sebabnya segan la...so aku dah beli nursing kaber dah...so leh dah selak merata2...

Monday, June 15, 2009 11:50:00 AM

meriahnye stok~!
bleh tambah anak susuan cenggini..
hikhik..

Monday, June 15, 2009 11:54:00 AM

abis ker 4 botol bekalan harian utk irfan tu kak???

Monday, June 15, 2009 11:57:00 AM

mamadhia~habis...licin hingga menjilat jari...hahaha...

Monday, June 15, 2009 12:21:00 PM

izan,
aku nak tnya.. stiap kali ko pam guna tollyjoy tu brapa lama masa yg ko ambik tu yerk...

jeles aku tgok stok ko tu.. aku ada gak pam.. tp pg je dpt bnyak.. dh masuk tgh ari 5 aun je dpt.. ada tips tak??

psst ~ takyah arr pakai spectra 3.. ko pakai yg biasa pun dh bnyak klau pakai spectra 3 maunya bleh jadi ibu susuan..

Monday, June 15, 2009 12:27:00 PM

amy~tips???tips cam maner tu???aku tak reti nak bagi tips2 ni...hehe...
weii aku nak pakai spectra 3 sebabnya ni pam no 3 aku pakai tau...asiklah rosak...dan tak tahan aku asiklah nak beli bateri bagai...dari aku membazir uang beli pam dan bateri bagai, baik aku beli pam yang mahai terus dan tahan lama...tul dak???

Monday, June 15, 2009 2:12:00 PM

nak beli susu tu leh ke tak..boleh jual? tuk bb aku..dia demam..tak sihat..aku dah tuko isomil ni..tapi rasanye..susu ko ni lebih bagus dari isomil....boleh beli?

Monday, June 15, 2009 2:51:00 PM

uikss...ada ke nak beli...tapi tak semestinya baby yang minum susu ibu ni terlepas dari jangkitan tau...

Monday, June 15, 2009 2:57:00 PM

wah..samela kite stok susu byk tu..aku pun pam dpt 10 oz gak.alhamdulillah..hrp2 adik ni dptla lwn abg susu smpai 2 thn..abg smpai sthn stgh je..tp kan ank aku pun susu sehari 4 btl mcm ank ko..tp nape tak debab mcm ank ko ek..kemane hasil susu yg diminum tu..laki aku kate sbb aku krus so susu yg diminum pun wat ank aku tak debab.hehehe..kurus sgt aku ni..ape pun hrp2 pejuangan kite ni betahan lame la yek..bkn ape ank aku skang klu gigit puting aku adus..satu umh dgr aku jrit..

Monday, June 15, 2009 3:56:00 PM

lia~hurmm...tak pelah lia...kurus ke tembam ke...janji sehat walafiat sudah kan...kakak dulu pun kurus...skang apatah lagi...keding dah anak dara aku tu tau...hehehe...
so far dak irfan lum pandai lagi geget menggeget ni...

Monday, June 15, 2009 4:30:00 PM

TAHNIAH MOT.... bukan semua org dapat camtu

Post a Comment