Tuesday, June 30, 2009

Surat Berdaftar???

Jumaat lepas aku telah dapat satu surat berdaftar...surat ni aku kena pikap kat Pusat Mel Kerajaan yang terletak di belakang MAS ticketing punya opis di bangunan Perbadanan Putrajaya...sebabnya aku kena pikap sendiri kerana tiada orang dirumah sewaktu posmen nak menyerahkan surat tersebut...makanya kenalah p amik sendiri...

mulanya aku dok wondering, surat apakah yang dinamakan surat berdaftar ini...sesampai aku di konter tuk pengambilan surat tu, meke2 yang ada tu dok bising kata aku kena saman...a-la-mak...lam paler otak dok mikir, bilakah tarikh aku kena saman tu...tapi bila baca isi kandungan surat tersebut, makanya tahulah aku, driver yang mendrive kereta aku tu sewaktu kejadian adalah en hubby ku itu...dan kejadian telah berlaku masa kami sefamili mahu pulang ke Putrajaya dari kampung halaman...sabar jelah...nilah akibat kalu terlalu syok dok menekan pedal minyak...alahaiii...
Butir-butir yang tertera dalam surat berdaftar @ surat saman tersebut adalah seperti berikut:
  1. Tempat kesalahan: KM 64.6 Lebuhraya KL-Karak
  2. Tarikh dan masa kesalahan: 17 Mei 2009 Jam 1634
  3. Jenis kesalahan : Pandu Laju
  4. Laju dikesan: 102 KM/J
  5. Had laju: 90KM/J
  6. Tawaran kompaun :RM300 tu...
AMARAN:
Kepada mereka-mereka yang merupakan pengguna tegar Lebuh Raya KL-Karak...sila patuhi had laju yang dibenarkan sekiranya anda berada di Kilometer 64.6 kerana dikhuatiri anda akan mengalami nasib yang sama sekiranya anda menekan pedal minyak terlebih dari yang dibenarkan...Kelajuan yang dibenarkan hanyalah 90km/j ye kengkawan...

7 comments

Monday, June 29, 2009 9:56:00 PM

heheheheheh

Tuesday, June 30, 2009 8:53:00 AM

BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT!

Tuesday, June 30, 2009 8:56:00 AM

hehehe...rozie...orang tak pakai dah pepatah tu...skang dah upgrade..

"BIAR CEPAT ASAL SELAMAT"...

hoh...ginilah jadinya...

Tuesday, June 30, 2009 8:59:00 AM

udah agak....kalo tak saman..mesti surat cinta pejabat peguam....dulu kan aku keje pej tu....

Tuesday, June 30, 2009 9:11:00 AM

hehehe..kene saman gak ko ek..tp ko nye up skitla byr nye..aku bile blk jb ade la tmpt2 yg aku tau tak leh laju..bpk aku da pesan klu kat tmpt2 tu jgn laju..so stakat ni selamat la..hehehe..

Tuesday, June 30, 2009 9:55:00 AM

boleh mtk kurangkan kompaun kan?

Tuesday, June 30, 2009 10:05:00 AM

Dee-tulah rasa leh minta kurang...kalu dapat diskaun dalam 50% ok gak tu...hahaha...

Post a Comment