Wednesday, July 22, 2009

Esok Gaji

pepagi lagi bikin aku amarah jek...cam tak berkesudahan amarah aku ni...ishh...geram tul...pagi ni ujan kan...sejuk tul tido malam tadi...tapi irfan tak lena sangat pun tidonya...asiklah terjaga jek...bila anak² terjaga sure la aku pun akan terjaga gak...nak harapkan orang diujung sana???sure gempa bumi pun lum tentu dia sedar...hahaha...aneh tul...bila irfan terjaga aku sumbat puting kosong dulu...selalunya dia mau, tapi semalam dia ngomel² hingga memaksa aku bangun tuk meriba dan menyusukan dia...alahaii anak bujang ibu sorang ni...betul² buatkan ibu kena kuat sebab hari² tido ibu terganggu...sabar jelah...dan si kakak plak, alhamdulillah la sebab malam tadi tidonya lena dan tidaklah mengigau jek kejenya...kalu ngigau mesti nak nangis...tak paham aku...ni mesti kes tak cukup kasih sayang di siang hari...tu yang jadi gitu...sungguh aku kekadang letih + penat seharian nak handle anak²...maklumlah keduanya masih perlukan perhatian yang sepenuhnya...nak harapkan saper lagi kalu ibu...ibu...ibu jugak...abhi hanya diperlukan bila sudden time...gitulah..mana taknya ari² asik la balik lewat jek abhi dia tu,maklumlah pegawai tinggi khas kat upis dia huhuhu♥

k berbalik pada tajuk entry tu...seme orang dok nunggu ketibaan hari esok kan...yelah sok merupakan hari gaji bagi kakitangan gomen...wahh...dah tiba masa tuk membayar segala utang piutang...duit gaji aku haruslah nak bayar yuran taska kan...yuran taska tuk 2 beradik tu jek dah RM380 sebulan...hurmm... nilah salah satu sebab ngaper aku kena jarakkan anak no 3 tu ...pastu bayar bil api air...dan selebihnya duit tuk joli katak...haaha....sabar jelah...eh duit gaji hubby aku wat per plak kan...takkan tak terusik...ohhh tidakkk tidakk...kena usik jugak...duit hubby plak selalunya digunakan tuk beli barang dapur yang selalu melibatkan amaun ratusan ringgit...pastu susu si kakak sib baik si adik minum susu cap gantung...jimat dah disitu pastu beli pampers tuk kedua beradik tu...so maknanya disini pengaliran keluar duit gaji hubby melebihi dari duit gaji aku ye...hehehe...

rasanya lambat gak ar nak p beli barang dapur minggu ni...maybe ahad ni kut...sebabnya esok hingga sabtu my hubby kena p sedim, kulim kedah tuk kursus kursus kawin kut...hahaha...pastu minggu depannya plak ke labuan...dan awal bulan ogos ni ke kelantan...asiklah outstation...hinggalah kekadang bikin aku out tensen weii...buhsan tul...

klah tu jelah luahan hati nurani aku dipagi yang suram² sejuk ni...nak sambung wat keje jap...daaa....

4 comments

Wednesday, July 22, 2009 10:24:00 AM

bukan sedim tp pantai merdeka..kelantan post pone bulan 10..bukan kursus tp jadi fasilitator kem khemah kerja...

Wednesday, July 22, 2009 12:35:00 PM

awat korang gaji awal ek??

Wednesday, July 22, 2009 1:16:00 PM

izan.. jeles aku RM380 utk 2 org. esok2 kitorg kena modal taska RM550 utk anak2 aku setiap bln huhu..

Thursday, July 23, 2009 8:59:00 AM

weii afne...persal mahal sangat...kat taska bawah ni tu dikira pakej tuk adik beradik tau...kalu ikutkan si kakak kena bayar rm200 dan si adik rm230 tuk sebulan...tapi memandangkan adanya pakej so dibayar hanya rm380 sahaja...

Post a Comment