Monday, July 6, 2009

Kemana Kami???

ke sini ker???
eh tak ler...kejadah apa aku nak kesitu plak...aku ni bukannya pemakai tudung cap ariani yang tegar...takde la aku dok berangan nak mencubanya kan...cuba kai tudung jenis selendang tu pun terkial²...hehehe...nantilah, bila dah terbukak hati baru aku nak cuba pakai tudung yang dijual di kedai di atas itu...

sebenarnya kami ke sini..J...A...K...E...L...dengan satu tujuan untuk membeli kain² pasang tuk dibuat baju raya buat kami 4 beranak...so kami mengambil kesempatan yang ada tuk membuat persediaan dengan lebih awal...yelah kan...takkan time² pose aku nak hangkut anak² tengah panas rembang p cari baju raya kan...koselah...aku bab² ni amat perihatin tentang keselesaan anak²...yelah...kalu anak² ngamuk time membeli belah nanti, aku gak yang naik hantu...tul dak...so nak selamat, kenalah beli dan buat preparation seawal mungkin...

nengok tu...ada sale kan???
hurm...apa tema warna baju raya tahun ni ek???dah rambang mata dah aku ni...en hubby aku ni yang dia nampak hanya kaler ijo jek...tensi tul aku...tau lah tu kaler peberet dia ishh...nengok tu...dia dok belek² kain yang kaler ijo gak...alahaiii...
wah...yang ni pun ngah sale gak...leh ar beli sepasang tuk buat baju harian g keje...dah lama tak berganti ni...naik bosan dah dok ulang pakai baju yang dok ada...hehehe...murah kan???RM12 jek tuk sepasang...
ha...yang ni pun sale...rasanya ni rege runtuh sempena nak nyambut bulan ramadhan ni...
yang ni pun jugak...kain ni cantik...jenis angkasawan pe tah...aku beli dalam 4 pasang...tuk aku dua pasang...2 lagi tuk adik dan mak aku...kasi baju raya tuk derang...
en hubby aku yang dah kepeningan dan berpinar biji mata nengok kain yang banyakkkkkkkkkkk sangat...sampaikan dia kata, mata dia dah bling² beraneka kaler dah ...sian dia...hehehe...
cantik plak kain kaler ijo ni tau...aku pun dah turut terpedaya ngan kaler ijo tersebut...tapi tak amik pung...dah beratus dah beli time tu...hahaha...
sempat lagi aku dok mengepis tu...hahaha...trademark seme orang tu...mana leh tinggal...
ha...amik ko...bermacam² jenis kain dan corak yang ada...sampai naik juling biji mata ni...

setelah dapat apa yang dikehendaki, kami pun membayar rege yang dikenakan...amik ko...dekat rm200 lebih gak la...tak pelah...janji dah beli pun tuk pakai raya ni...rabu ni aku amik cuti lagi...p jakel lagi sekali ngan dak opismate aku ni...derang ajak p sana...layankan ajalah...leh aku menopap apa yang patut kan...aku ingat nak beli tudung jenis selendang lagi sehelai dua...hehehe...dah kemaruk dah aku ni...lalalala...

~sekian~

15 comments

Monday, July 06, 2009 10:00:00 AM

perghh murah siut...
wei aritu aku dgn nojah pun ada hati nak pg butik ariani tu..tiba2 tgk kat satu kertas yg diedar oleh siapa ntah..mak ai..bapak la mahal nye..mak tak mahal mcm tu..ehehehe...mmg bapak la mahal...so aku dgn nojah tidak la jadi pg ke sane...

ko kaler tema tahun ni kaler apa...jom semua dss kita berpakat...

Monday, July 06, 2009 10:02:00 AM

kaler tema...menjadi resia lagi...hehehe...

Monday, July 06, 2009 10:30:00 AM

ok la tu wei..byk ko amik dekat 200..dari sepasang dah rm250...masak kalo cenggitu...kira mmg berbaloi...aku akan terjah gak sblm pose...

Monday, July 06, 2009 10:39:00 AM

tahun ni sekali lagi cam tak beraya la aku gamaknya.. sbbnya time2 membunting mmg xde kose nak raya.. si ayah juga dilarang beraya okk.. hanya sianak aje yg raya.. haha

Monday, July 06, 2009 10:51:00 AM

raye?

puasa tahun kat itm tu ari pun tak abis bayar lagi..ni sume nojah la ni punya pasal...

ada ke kul 430 ajak makan megi tomyam

Monday, July 06, 2009 12:09:00 PM

akak rasa...tudung jenis ariani tuh lagi senang pakai...sarung aje... tapi akak tak de la nak membeli brand ariani tu..mahal benor... tapi fesyen2 cam ekin tu kan cantik....akak suka....senang pakai senang jaga...tak yah gosok...sarung je...kan lagi simple... kat jalan tar banyak....murah je...bawah 20 henggit...dari tudung selendang belit2 tu...pening nak belit...ahaks...

Monday, July 06, 2009 12:16:00 PM

hehehe...tul²

Monday, July 06, 2009 1:22:00 PM

tgh pening2 nk buat baju baru ke tak raya ni.. al maklum tgh pantang kan. ada lg sepasang dua baju yg blm terpakai.

Monday, July 06, 2009 2:25:00 PM

afne-orang berpantang jangan nyibuk nak raya...dok diam² dan jangan lupa tempek pilis atas dahi...ihikss...

Monday, July 06, 2009 2:35:00 PM

jakel (alamoda) ktn ade sale skang weh zidah... sampai 17 julai ni... sila terjah... (bleh ke aku anto msg tuk zidah kt cni)... ade aku tgk flyers yg terfly kt umh aku... mmg murah2 cam izan cite ni...

izan, mane nye gambo perkara yg dibeli... xsyok la xbg tgk

Monday, July 06, 2009 2:50:00 PM

uikkss noj...perkara yang dibeli tak leh tunjuk sini...kang kantoi la tema kaler raya aku tawun ni...kan aku dah kata resia...

haah sha..sale nya cam yang nojah bitau tu...sampai 17 julai ni...silalah terjah..hahaha...

Monday, July 06, 2009 3:05:00 PM

ye ye roger n out... aku pose ni..pagi2 larat nak berblogging..ptgh udah letih ar...

Monday, July 06, 2009 8:36:00 PM

kalau kat segamat boleh dikatakan sale sepanjang masa. heheh selang seminggu mesti sale.. kekdang tu memang sale giler2 khas untuk orang segamat.. akak kenal tokey dia.. fairus nama dia.. bapak dia jakel tu kawan arwah abah akak. kenal dorang dari zaman kedai jakel ni kecik sangat.. belum maju, tapi tu tahun 1993 la.. sekarang ni dah bilionaire..

akak memang biasa pergi jakel, tapi lebih suka pergi kat segamat.. sebab dah biasa. malas gi jalan TAR sebab tak kenal sangat pekerja dia. kalau kat segamat, ada yagn dah kenal

Wednesday, July 08, 2009 10:24:00 AM

tui kata jah..tak kool la tak tunjuk gambo kain2 yg ko beli tuh..mmg rambang mata kan kalau suping kain pasang nih..aku pun baru beli last week...tui kata hg tuh..kena la lekaih beli nnti bulan posa.mau hidu ketiak oghang ja time jalan2..kan kan..psst..awat haris dok kenan kaler ijo je wey..orang sayap kiri ka heheheh...

Thursday, July 09, 2009 12:45:00 AM

raya tahun ni tak pikir lagik nak baju kaler apa coz sibuk berpantang..hehhe..

Post a Comment