Tuesday, July 28, 2009

Please Help Me...Dah Hampir Nazak Dah Ni

giler gempak punya tajuk...hahaha...klah, nak tanya kat korang la...korang pernah tak alami perkara cam aku alami ni...hurmm...sedih weii..makin hari, makin banyak rambut yang gugur menyembah lantai² tanpa mengira waktu dan ketika...abis berselerak di sana sini... nora aku nak pinjam vakum nanti memang aku sedih weii...tiap kali aku menyikat sama ada lepas mandi or waktu baru bangun tido, mak aih...leh dapat secekak rambut yang gugur...camner ni...aku perasan perkara ni terjadi lepas aku bersalinkan dak irfan...tapi kan, makin hari aku nengok makin nazak...kekdahnya rambut aku yang panjang hampir ke paras pinggang telah aku potong pendek hingga ke pergelangan leher...tapi ingatkan masalah dah hampir selesai, tapi rasanya masih di tahap yang sama...

so aku nak tanya ar kat korang² yang berada di luar sana, yang punyai masalah cam aku ni, sudilah kiranya share jalan penyelesaian dengan aku ni...sesak mata aku ni, bila nengok rambut² berterbangan dan bergelimpangan kat atas lantai setiap hari...dan setiap hari jugaklah aku kena sapu, mop nak vakum, lum tercapai lagi hajat nak membelinya ...bukan per, aku rimas la...kang, tak pasai² makan nasi berlaukkan rambut...hurmmm...

see...ni baru sikit...ada yang banyakkk lagi...rimas la....huwaaa....kang dah botak kan, aku lak terhegeh² kena p Yun Nam Hair Care tu...uhukss...

my hubby ada sajeskan aku trim rambut ni cam rambut askar² Malaya...giler apa...kang ada yang aku sendiri segan nak nengok muka aku kat cermin...tul dak???hahaha...so gimana ye...ada jalan penyelesaian tak...or ada tak supplement ke apa² ke yang bleh menguatkan akar² rambut ni...tolongggg....

9 comments

Wednesday, July 29, 2009 10:50:00 AM

huhu mmg gitu la kekdahnye..kalu pompuan br bersalin t dia elok sendiri la wei.. tu semua perubahan hormon la.. botak pun xguna..

Wednesday, July 29, 2009 11:33:00 AM

tu blum lg ank ko menyembur2 main air liur ye..mcm ank aku skang ni..mmg berguguran rmbt aku spnjg ms..aku pun tak tau nak wat cmne..aku nak ptg pndk laki aku tak bg..nnti lg nmpk aku ni brutal..so biala dia tgk rmbt aku berada disetiap ruang rumah tu..hehehe..org kate rmbt pndk mcm laki tu je tak byk gugur..tu pun klu ko nakla.hehehe..

Wednesday, July 29, 2009 12:10:00 PM

itu biasa izan.. aku skang ni yg anak dah tak menyembur ke... dah lama bersalin pun masalah tu memang ada... lagi banyak.. kalau sekali kumpul.. dalam bilik air.. dalam bilik.. ruang tamu.. kat dapo seme bole buat rambut palsu.. heheheheh...

Wednesday, July 29, 2009 12:42:00 PM

izan - lps 3-4 bln deliver hana dulu pn aku alami prob mcm ko gak. solution?! potong pendek trs. puas hati. itu pn eddy paksa2 sbb tkt aku jd botak haha

jgn salahkn anak sbb main air liur. gugur rmbut terjadi sbb perubahan hormon slps bersalin.

Wednesday, July 29, 2009 1:51:00 PM

wakakakwakka.. ok arr tu zan..
bleh join aku gak.. aku pun sama.. stiap ruang mmg ada je rmbut aku.. tp yg paling bnyak dlm bilik arr.. asal sikat je.. segumpal gugur.. tp nasib baik en.suami org yg rajin menyapu.. ada gak arr perasan botak skit.. tp nak buat mcm mana.. dh 6bln umur alisha.. gugur ttp gugur..

Wednesday, July 29, 2009 2:49:00 PM

zan..aku pn mengalami masalah mcm ko ni...lg byk tau rambut aku ggur dr yg ko tnjuk ni...klu pas syempu rmbut lg tenat...

Wednesday, July 29, 2009 3:03:00 PM

hurmm...hormon ni bila nak stabil balik ek...tak sanggup dah...teruk dah ni...asik la gugur jek...huwaa...

Monday, August 03, 2009 3:39:00 PM

weh weh... lmbt lak baca entry ni... aku pun mengalami masalah ni pas besalin aritu... aku ingat aku dh nk botak... gile punye gugur... disana sini mmg penuh ngan rambut daku... tp skang dh ok... mari ku kongsikan rahasianya... ko pegi kedai runcit, beli sunsilk yg hairfall tu... kaler gold botol dia... pakai skali ngan conditioner... aku pakai seminggu je masa daryn br 4-5 bulan gitu... smpai skang penyakit gugur rambut tu dh sembuh... terai la...

Monday, August 03, 2009 3:51:00 PM

alahai si noj ni...lambat tul...baiklah...harus ku cuba jugak ni...

Post a Comment