Thursday, July 30, 2009

Tertunailah Sudah Hasrat Dihati

yahuuu...akhirnya wishlist kedua tuk tahun ni berjaya aku tunaikan...alhamdulillah...makanya tika dan saat ini Chest Freezer Elba EF-1181 yang berkapasiti 100L telah menjadi milikku yang sah...syukur sesangat...nak dijadikan citer, pagi semalam, aku dah hubby telah ke Sengheng Alamanda Putrajaya untuk membeli freezer yang saban hari membuatkan tidoku tak lena itu...makanya...kami telah bersepakat untuk membeli freezer tersebut hari ini jugak2...mekasih tak terhingga pada hubby kerana sudi "meminjamkan" duit ratusan ringgit semata2 nak tunaikan wishlist kedua aku ni...thanks a lot bang...ai lebiu...nanti sayang top up balik bulan2 ek...huhuhu...

ayuh...memula kita nengok resit pembelian dulu...
ni...aku kasi close up sikit...see...rege yang tertera...ketaq tangan ni nak kuarkan duit sebanyak itu tau...
tu dia...kotak yang mengandungi EF-1181 yang menjadi igauan aku sejak dua menjak ini...hahaha...sabar jelah... ok...mari kita nengok bahagian dalam dulu...
ha...nilah EF-1181 yang aku maksudkan tu...kecik comel jek...tinggi dia lebih kurang tinggi si kakak jek...oklah...takdelah makan space yang luas kan...tul dak...
pis tetap ada ok...hehehe...
kecik molek jek kan...jadilah...beso2 kang susah plak...aku bukan nak niaga susu...tapi nak simpan stok EBM aku ni demi keperluan HNI2 aku tu...
stok2 EBM yang telah diasingkan mengikut bulan...dan dimasukkan kedalam plastik...agar senang aku nak amik dan guna kalu asing by month gini...
dan stok2 EBM tersebut telah selamat berada di dalam EF-1181 tanpa sebarang keraguan...
model stok EBM dihadapan EF-1181 itu...layannnn...
EF-1181 yang berdiri megah di sebelah Toshibaku itu...
dan akhirnya...muatan di sejuk beku toshiba berjaya dikosongkan...yahuu...lepas ni aktiviti memasakku akan kembali kencang...mudahan la, kalu penyakit M tak menular la...hahaha...
so amacam???ok tak???jadilah kan, dari takde...aku rasa syukur sesangat sebab dapat gak akhirnya aku miliki EF-1181...ni aku tengah senyum melerek tanda kepuasan yang amat sangat...pas ni dalam pale dok mikir nak teruskan dengan wishlist yang ke3 plak...hahaha...

notadijariku: tak sabar rasanya nak penuhkan toshibaku itu dengan stok2 haiwan segar yang telah lama tidak menghuni toshibaku ini...kena p beli esoklah gamaknya...sebab ari ni, en hubby tercinta telah berangkat ke labuan kerana menunaikan tanggungjawab sebagai penjawat awam demi tugas yang diberikan...sob...sob...moga selamat sampai dan selamat pulang bang...jaga diri bebaik...lebiu...

15 comments

Wednesday, July 29, 2009 9:12:00 PM

waaah....mlm ni tido pun senyum kot ye mot...apapun alhamdulillah... mestilah huby tunaikan...klu tak huby tunaikan... sape lagi nak tunaikan ye tak... apapun tahniah.. dah dapat apa yang diidamkan... akak pun tumpang gembira....

Thursday, July 30, 2009 7:50:00 AM

tahniah2 akhirnya kak zan berjaya memilikinya...heeeheee

Thursday, July 30, 2009 8:11:00 AM

wow beznye
mot banyak stok susu! caya lah solute weh!

Thursday, July 30, 2009 9:16:00 AM

hehehe tahniahh ler weii... berbaloi2..

Thursday, July 30, 2009 9:46:00 AM

bila la agak nyer aku dpt rasa menjadi pengeluar susu yg berjaya mcm ko??dulu2 mmg xder susu...edey tau...huhuhu...

Thursday, July 30, 2009 10:51:00 AM

huwa.....jeles...dapor awak besoooooooo..dapo saya kecik...kang beli nak letak kat ner...adui..penin..penin..penin...

Thursday, July 30, 2009 11:43:00 AM

Senanglah kalau macam tuh..
Banyak juga susu ek.. Asid ni macam kurang aja. Cukup2 minum je buat Arisha. :)

Thursday, July 30, 2009 4:39:00 PM

eh sama tinggi ngan kakak..
nanti senang dia nk capai sumbat adik dia.. hihi..

Friday, July 31, 2009 12:14:00 AM

walaweii.. tahniah le dh dpt freezer tu. jelesnya weh! aku sanggup online tgh mlm buta nk baca blog ko tau haha

Friday, July 31, 2009 12:52:00 PM

lepas ni bley lah izan jual aiskrim plak...dah ader peti aiskrim..kahkahkah..kalau ader jiran nak beli itu susu, ko bagi tak?...

Friday, July 31, 2009 1:19:00 PM

wah bestnye...bertuah budak debab tu....leh minum susu sepuas2nya....tapi jgn lupa bg direct gak tau..sbb itu lah pengikat...sentiasa dekat dgn kita...bstnye..bertuah ko...pis tuk kakak....

Monday, August 03, 2009 5:24:00 PM

keain ko yek... senyum meleret hah
takpe..nanti aku lalu putrajaya je aku tumpang esbok ko tu..moekekeke
beh nye murah rezeki susu2an ko tu yek.. tak abeh susu tu leh anto kat sg buloh nanti..ahahaha..

Monday, August 03, 2009 5:24:00 PM

kemain*

Thursday, August 06, 2009 11:57:00 AM

wah..byknye susu...mcm sedap je ice cream susu..nyum nyum..

Wednesday, February 17, 2016 3:56:00 AM

Saya pon ada chest freezer ef-1181 elba ni..buat stok susu..tapi lani nak letgo dah..minta izin amek pic dalam elba yg kosong tu ek..nak promote freezer saya untuk letgo c;

Post a Comment