Monday, August 3, 2009

Pilnya Shatavari Cap Himalaya

firstly tima kasih kat fiza @ delima yang kenalkan aku dengan pil ni...so tuk pengetahuan kengkawan di luar sana...aku skang ni ada amik pil ni sebagai supplement...so far aku makan, masalah yang paling besar aku alami dapat diatasi...nak tau apa masalahnya???hehehe...lepas bersalinkan dak irfan, aku mengalami b****r luar yang amat teruk...bila nak membuang pasti sakit...ni disebabkan sembelit yang melanda...so far, bila makan pil ni, semenya dapat diatasi...selain itu, kata fiza, pil ni salah satu supplement yang leh menambahkan pengeluaran susu...hurmmm...tak salah kalu kita mencuba kan...

so nilah rupa pil tersebut...merata aku cari kat farmasi kat alamanda tu tau...satu farmasi pun tadop jual...hampa tul...tapi aku ketemu pil ni kat tesco kajang...rege sebotol rm43.90....
Benefits of Shatavari:
1.Shatavari is highly effective in improving fertility. It tones and nourishes female reproductive organs and regulates ovulation
2.Shatavari regulates hormonal secretion
3.Shatavari treats PMS symptoms by relieving pain and controlling blood loss.
4.Shatavari aids in lactation for nursing mothers
5.Shatavari relieves menopausal symptoms such as hot flashes. By producing estrogens it makes up for low estrogen levels in women who are menopausal or have had hysterectomies or oophorectomies
6.Shatavari is beneficial in amenorrhea, dysmenorrhea, leucorrhea and pelvic inflammatory diseases.
7.Shatavari increases the white blood count and stimulates macrophages which helps to combat candida.
******************
dan ni buku yang amat berguna yang baru aku order online...orang lain dah berjaman beli, aku baru hegeh2 nak order...hahaha...
dan biasalah HNI2 kedua aku ni...uikss...sekali imbas apa aku tulis singkatan nama anak² aku tu cam virus H1N1 plak...ishh...mohon dijauhkan la...
Sekian.

8 comments

Monday, August 03, 2009 1:57:00 PM

wei.. aku tau pil ni bleh tambah susu.. aritu aku cari kat guardian xde arr plak.. ko rasa bnyak tak susu ko tu.. ? aku nak standby utk pose ni.. takut kurang susu plak nnti... aku ada baca kat PCM pil ni mmg bleh tambah susu

Monday, August 03, 2009 2:00:00 PM

izan, aku dh berulang kali baca buku tu tp tak hafal2 gak. camno tu? hehe

Monday, August 03, 2009 2:39:00 PM

bagusle korg ade info2 suplemen camni :), blh praktis nnt

Monday, August 03, 2009 2:43:00 PM

amie~ so far mantop pengeluaran susu aku...hahaha...leh ar penuhkan chest freezer baru aku ni..

afne~lor...takat ngapal tak praktikkan memang tak ingat afne weii...ko ni pun...huh :P

zety~sila...sila...amiklah elmu yang mana penting...hehehe

Monday, August 03, 2009 9:42:00 PM

syabas akhirnya berjaya gak ko jumpa pil hikmat tu.. wekekekekkeke.. payah kan nk jumpa? syukur efek nya bagus utk ko.. kan aku dh bilang mslh sembelit pasti dpt diatasi.. hiksss.. pastu yg bestnya dpt tambah susu...

Tuesday, August 04, 2009 8:52:00 AM

akak...mane beli buku tuh..nak order jugak..

Tuesday, August 04, 2009 9:37:00 AM

wah..nak jugak nak jugak..nak tmbh susu jugak..standby gak ni utk bln posa..leh tmbh susu byk kit..

Wednesday, August 05, 2009 11:31:00 PM

mmg berkesan ek pil tu..saya pun ade sembelit gak..tp lom la teruk sgt...n bleh menambah susu ke mkn pil ni

Post a Comment