Tuesday, August 11, 2009

Stok Terkini Baru Masuk

haii...sejak ada peti baru ni...agak lama gak ar aku tak update sal stok² EBM aku ni kan...sotakmo biarkan ianya jadi rajuk yelah rajuk susu makin susut kang meh la aku update secara sukarela ari ni...

baiklah...ni stok untuk bulan ogos...stat dari 1 ogos hinggalah hari ini 11 ogos 2009...baru ada dalam 20 plastik yang berkapasiti 4-5oz setiap satu...
ni stok paling bawah sekali...stok yang terhasil dalam bulan Julai yang lepas...
yang ni plak stok bulan Jun...masih tak terusik walau satu pun...
ni stok bulan 5...seme stok² ni dah nak hampir expired...so aku kena abiskan jugak² sebelum tiba masanya...eh...eh...baru aku perasan...camner stok bulan 6 leh terlepas kat dalam plastik stok bulan 5 ni...alahaii...kena wat spot cek balik la...
ekseli aku ada satu kemuskilan ni...nak tanya la para² bf mommies kat luar sana yang tau pasal ni...gini...dulu kesemua stok² ni aku buh dalam peti dua pintu kan...so jangka hayat kesemua susu tersebut adalah 3 bulan kan...dan kesemua susu tersebut telah selamat aku masukkan ke dalam chest freezer yang difahamkan jangka hayat susu leh tahan selama 6 bulan...so camner ek???aku kurang paham kekdah ni...ada sesapa yang leh bantu aku selesaikan kekusutan yang melanda...sekian terima kasih...

5 comments

Tuesday, August 11, 2009 4:21:00 PM

waduh..bln 5 dan bln 6 tak abis lagi???? saya dah guna date 11/7 punya dah skang. bln 8 punya saya dah buat stok dlm 60 bungkus..

kalo maner yg expired tu..awak bleh gunakan buat masker..utk licinkan kulit..try la...ni petua ni...ke buat mandi susu..hehehe

Wednesday, August 12, 2009 8:38:00 AM

masyallah...dasat nye stok..kagum tgk! hehe

Wednesday, August 12, 2009 9:05:00 AM

nana
takdelah sedahsyat si elyies tu...siap leh wat niaga lagi...hahaha

Thursday, August 13, 2009 9:25:00 AM

bestnye..stok susu byk tul..aku rs klu ltk kat deep freezer tu tahan 6bln..so okla yg bln 5 tu lehla pakai lg.tahan lama beb letak kat deep freezer tu.takdela kene buang susu nye..sdih wo klu nak buang susu tu..

Thursday, August 13, 2009 11:22:00 AM

bestnya stok bulan 5 pun still ada lagik..susu aku tak byk lgk ni..bila nak ada simpanan stok cam ko..

Post a Comment