Tuesday, September 29, 2009

Aidilfitri 2009

oklah, oleh kerana si aisah aka echa aka tasya dah upload gambar raya dia...makanya aku pun datang kerajinan nak upload kesemua gambar rayaku yang tak seberapa itu...kata orang, biarlah besederhana kan...janji ada gak gambar di hari raya...kang orang tak caya lak tu gambar di pagi raya...hahaha...raya tahun ni macam biasa jek...cuma bertambah meriah sebab kami raya ber4 dengan kehadiran dak irfan tu...pepagi raya cam biasalah, balik kaum adam dari mesejid, mulalah bergerak ke tanah perkuburan...tahun ni aku tak pat pegi ziarah pusara arwah ayah, sebabnya time nak p tu dak irfan ngamuk2 baru nak tido...so jadinya tinggallah aku ngan dak irfan di rumah...lelain seme ke kuburan...
pastu pepagi raya ke dua dalam jam 5 pagi gitu, kami anak beranak gerak pulang ke penang...sebabnya petang raya ketiga ada majlis tahlil tuk arwah mak seme...dari jengka kami gerak ikut haiwei tu pastu naik ikut genting turun ikut batang kali...so potong banyak ikut kuala kubu baru la kan...perjalanan takdelah sesak sangat...trafik masih lagi lancar...cuma agak sesak di perhentian rehat dan rawat jek...pastu dalam perjalanan nak sampai ke kampung halaman tu, hubby ajak singgah di batu kurau perak umah mentua kawan dia...layankan ajalah,sampai berpeluh ketiak aku...yelah, sepanjang hari aku berbaju kurung tu...raya la katakan...tapi dek kerana rasa rimas, alih2 aku tumpang basahkan badan gak kat umah kawan hubby tu...yelah dah tak tahan sangat dah...rimas...melekit²...nak nyusukan dak irfan pun tak semenggah...hehehe...
klah, aku malas nak soksek² bebanyak...layan jelah gambar yang ada ni...ni jelah yang ada pun...gambar beraya di penang tak sempat nak snap...maklumlah dari pagi sampai ke petang berbiji² rumah kami beraya...memang raya sakan tul la...hahaha...
anak bujangku yang tengah berehat² kekenyangan... adik dan kakak... memula ok lagi...nampak mesra gitu...
tak lama kendian...nengok, si kakak smack down adik dia...ishh...
meh ibu nengok meh...sian kat adik tau...
ibu dan anak² nya...
sukanya dak irfan dapat beraya tahun ni...
kakak dan paksu serta sepupu sepapat...
aku dan famili kak ngah...

our happy family...tahun ni tema kaler ijo...tahun depan tak tau lagi...harap² bukan kaler ijo lagi la ek bang...
abhi mithali ni...













Sekian...jumpa lagi raya tahun depan...InsyaAllah...

12 comments

Tuesday, September 29, 2009 12:16:00 PM

tersenyum simpul dak irfan ni dpt berhari raya.. dah kene smack down dgn kakak pun masih senyum lagik yekkk???

Tuesday, September 29, 2009 12:18:00 PM

ee..geramnyer nengok bb boy irfan!!! bam!! bam!!! muuahhhh!!! ;)

Tuesday, September 29, 2009 12:22:00 PM

hehehe....tulah tu yang...dia senyum jek kejenya...biarlah kakak wat apa pun...

ieda-geram leh ar wat menantu...lalala...

Tuesday, September 29, 2009 12:35:00 PM

wei.. tu ajeeeee ke gambar yg tak seberapa ko tu??? hehehehe.. banyak gilerrrrr.. lawooo.. comel jek si irfan ni.. aku rasa nak lempang lempang jek pipi dia.. hehehe

Tuesday, September 29, 2009 12:41:00 PM

banyaknya gambaq raya hg...wey aku cam tgk dh tema ijau nih before ni..hmm peberet kaler haris yer..btw..meriahkan beraya...raya biar bersederhana tp meriah..

Tuesday, September 29, 2009 1:34:00 PM

haha..ganaz nye kakak smack down adik.sian adik dia..hehe cute je aksi tu

Tuesday, September 29, 2009 1:56:00 PM

geramnye aku tgk dak irfan tu.klu dpt ke aku mau aku gigit2 pp nye yg putih gebu itu.best kan beraye be4..mane tau thn dpn ko be5 lak..hahaha..

Tuesday, September 29, 2009 2:13:00 PM

ni ke gambo SIKIT yg ko ckp tu... lenguh jari jemari aku menscroll down... ceh... btw, lawo je gambo2 family korg neh

Tuesday, September 29, 2009 2:58:00 PM

heehee..taun nie ijau tau depan color ape lak kak zan?..

Tuesday, September 29, 2009 4:59:00 PM

izan senyum nampak gigi ar..ehehehe....

ceria2 belaka....sempat gak bergambo2...kami tak sempat...uhuhuhu...nak bukak kamera je org mai...

Thursday, October 01, 2009 10:11:00 AM

wah beraya sakan nampak....dah semangat si dak irfan ni...geram cam nak cium2 jer.....

Thursday, October 01, 2009 2:35:00 PM

sambung raya lain plak...hehehe

Post a Comment