Friday, November 6, 2009

Macam-Macam Kisah Pasal Irfan

assalamualaikum semua...alahaii...skang agak malas aku nak hapdet ini blog kan...g pun sik ada citer yang beh nak publish...skang ada citer baru aku hapdet...kalu takde, berjaman la bersawang ini blog...tak macam dulu dah...tapi tak per...hehehe...klah ari ni aku nak citer sal dak irfan ni...skang dak irfan almost 8 bulan dah...wahh nak makin beso anak bujang aku ni kan...alahaii...malas ar citer banyak...cam biasa, layan ar citer bergambar seperti di bawah...

ni gambar terkini dak irfan...dia dah leh DIDUDUKKAN...tu pun atas bantuan orang...kalu sendiri lum lagi...dia baru menyusur ke depan...
eksyen kan...cam leh duduk jek...bontot lebar...hehehe...
usia hampir lapan bulan ni, irfan masih lum tumbuh gigi...sib baik la kan...kalu idak, sure aku terjerit terlolong kalu time nyusu...buatnya dia geget...huwaaa....sangat ngeri la....
eksyennya dia...
yang ni pun sama...
oh ya...ni gambar semalam...nengok muka irfan tu...naik ruam ke apa tah...sedih tul aku...al kisahnya, aku rasa maybe dia alergik pada 'ikan bilis'...ekseli bekalan tuk irfan aku masak hari2...hari2 ye kengkawan...aku akan bekalkan dua tupperware bubur yang siap di blend...satu tuk makan pagi, satu lagi tuk tengahari...petang akan ku suap di rumah tatkala balik keje...so berbalik citer sal ikan bilis tu...ari senin lepas aku ada masukkan ikan bilis lam bubur dia...sajela nak test nengok kan...sebab sebelum ni aku ada try buh ayam dan kesannya ada gak naik merah2 ni...pastu trus stop kejap...so kontinue buh karet ngan kentang, or sawi, or bayam...kalu brokoli plak, sure dia akan berak2...lain benor fiil dak irfan berbanding ngan si kakak ni...
see...merah-merah kan...tapi skang dah kurang skit...sebab malam tadi aku sapu krim elomet...bila sapu krim ni, alhamdulillah, merah dia berkurangan...sok2..kembali licin cam dulu la...hehehe...
sian kat anak ibu...dah tak encem dah....kulit local sangat...
oh ya...ni gambar petang semalam...bersama PAKCIK is yang datang nak jumpa irfan di taska...mekasih buat Cik Nana dan PAKCIK is tu...len kali kalu nak datang sini bitau, dan jemputlah ke rumah ye...hehehe...
Sekian...

7 comments

Friday, November 06, 2009 11:40:00 AM

Ifan mmg sgt chomel oke.dun wery x de efek pun kechomelan dia dgn merah2 tu~ingat ajar ifan pgl nana KAKA oke.
sekian,thenks~

Friday, November 06, 2009 11:42:00 AM

hahaha...nak jugak tu...maiklah...tapi cik nana tu kria oklah...

Friday, November 06, 2009 11:51:00 AM

elomet tu mmg bagus kan.tak sia2 aku kenalkan kat ko.tp jgn pakai kerap sgt tau.sbb ubt tu kuat.leh nipiskan kulit kat doc pakar aku br jmpa.dia ckp cmtu sbb dia tgk pp amsyar mcm ade nmpk urat2.dia tanye pakai elomet ke.pstu dia pesan jgn pakai sll sgt.pstu klu pakai biar nipis.sekian berita di putrajya.hahahaha...

Friday, November 06, 2009 11:56:00 AM

Salam..

ala..comey2 nyerrr.. sonok kan dpt layan baby time nie.. sbb msh lom pandai wat pangai lg.. klu dpt yg chubby cam nie lg geram.. nak cayangggg jekk rasenyer..hikhikhik..

Friday, November 06, 2009 2:10:00 PM

ala sianye..abes merah2 muka

Friday, November 06, 2009 2:40:00 PM

olohhh ciannye... sgt elegik kulit dia ni... mcm ko jugak la aku rase...

Monday, November 09, 2009 11:04:00 PM

ala kesian nya irfan dh merah2 dh kulit dia

Post a Comment