Tuesday, December 8, 2009

Al-Fatihah

KaSiHnyA iBu...MembAwa kE sYurGa...KaSiHnyA ayAH SePanJaNg mAsA

hurmm...siti situ sana sini, memasing citer sal abah, bak, ayah, apak, dedi, bapa memasing...deep inside in my heart aku jeles ok...untung korang masih punya mereka...aku???aku hanya mampu membaca jelah...ye ar, arwah ayah pergi meninggalkan kami sekeluarga beberapa tahun yang lepas...aku masih ingat lagi, tanggal 12 Januari 2005 ayah telah pergi tak kembali lagi...nak menumpang kasih pak mentua pun tak dapat...somi aku plak telah kehilangan ayah dia masa dia masih belasan tahun lagi...hurmm...sungguh aku rindukan ayah...rindukan segalanya tentang ayah...eh...jangan² fathers day akan disambut kali kedua kut tuk tahun ni...tu yang teringat kat arwah ayah tu...

bagi kengkawan yang masih ada ayah atau seangkatan dengannya...korang sangat² beruntung kerana ayah korang masih lagi sihat tuk melihat anak² korang...aku???aku kawin dulu pun sepupu yang walikan...sedihnya sebab arwah ayah tak sempat nak jadi wali aku masa aku nikah...sedih yakmat...dan arwah pun tak sempat mengenali si suami apatah lagi anak² aku...

so, kesimpulan dari citer pendek ari ni, hargailah ayah korang selagi nyawa mereka dikandung badan...sedih kan, bila menatap wajah tua mereka yang semakin hari semakin dimamah usia...maknanya kita pun semakin meningkat umur...hurmmm...

12 comments

Tuesday, December 08, 2009 4:17:00 PM

ermmm.entry sediah..syg bukan umur abg belasan tahun..arwah ayah meninggal abg belum baligh lpun..darjah dua..umur brapa time tu yek...mak jugak dh xada..jd..apa mkna hari ibu dan ayah yg dismbt setiap tahun..hanya tmpg kasih mak mertua sj..hanya doa ibu bapa lepas smbhyang yg boleh di baca..anak2 kita msti tnya nnt bl dh besar..."mana tok ngan tokwan"..sian jgk nasib anak kita tu...apapun selagi ada ibu dan ayah hormati dn sayangilah mereka seperti mana mereka mengasihani kita dr kecil lgi..jika ada wat salah dan dosa...cpt2la minta ampun...kalau tak kt a akan menyesal seumur hidup...AL-FATIHAH...

Tuesday, December 08, 2009 4:34:00 PM

sedih plak baca entri kengkawan dss harini, semua citer pasal ayah jek..

betul zan, akak faham apa yang kau rasa, sebab akak pun dah kehilangan ayah, dah hilang tempat bermanja (walaupun akak dah kawin, akak tetap manja dengan abah) .. so sekarang akak amat2 rindu nak salam tangan dia, nak cium tangan dia, nak peluk dia.. memang sedih..

pada korang yang ada lagi ayah, balik2 la jenguk dorang, jangan berkira sangat tentang tol dan minyak. kerana setiap kali korang jengah mereka di kg, rezeki korang pasti akan bertambah berkat doa orang tua korang .. percayalah..

Tuesday, December 08, 2009 4:38:00 PM

jgn sedih2 arr.. nangis aku nnti... even aku ada ayah lg.. aku masih ingat time ayah aku disahkan ada kanser colon stage 4.. gelabah weii waktu tu.. tp alhamdulillah ayah aku b'jaya harunginya.. insyaAllah aku akan sntiasa jenguk ayah n mak aku (??? bkn ke ari2 aku g umah mak aku ek? >>> confius plak ni)

Tuesday, December 08, 2009 5:15:00 PM

tak mo la sedey2 izan..yer la aku pun sempat bnyk kali jumpa arwah ayah hg...ayh hg sangt la baik..pndai gak berjenaka..yer insyalalh izan akan aku hargai ayahku Abd Halim bin Hussain..
are_race:hg jgn kta gitu..insyallah tok depa belah jengka ada lagi..(leh anak2 bermanja kan...)

Tuesday, December 08, 2009 7:03:00 PM

sedihnya baca entry ni...

semoga ayah tergolong dalam kalangan insan beriman... al-fatihah.

Wednesday, December 09, 2009 10:37:00 AM

weyyy...aku sedih jgk ni...sob..sob..sob..rindunyer kat ayah aku....al-fatihah...

Wednesday, December 09, 2009 11:40:00 AM

aiseh... selamat hari bapa semua... isshh isshh alfatihah tuk seme bapa2 yang telah pergi... moga mereka damai disana... takkan terputus doa2 anak yg soleh dan solehah... teruskan berdoa ye kwn2

Wednesday, December 09, 2009 2:22:00 PM

izan, wat masa ini air mataku tengah bergenang....aku pun rindukan ayah aku...al-fatihah

Wednesday, December 09, 2009 2:54:00 PM

lately banyak lak citer2 sedih dr blog kwn2 nie.. memang rasae tersentuh sgt bile bace n3 mcm nie..

Wednesday, December 09, 2009 3:05:00 PM

sad...but true,....nangis aku baca komen kawan²...mekasih semuanya...

Wednesday, December 09, 2009 3:42:00 PM

ye ye..akan ku jejak ke kg minggu ni..utk menghargai ayah...

alfatihah tuk semua yg dah takde...

bila dia pergi baru la kita terkenang kan..

biasalah tu...mana2 jadian..kalo ia pergi baru kita terasa menyentap...masa dia (tak kira siapa) masih ada disisi..kita tak peduli, kita buat dosa kepada dia,

meh le menumpang kasih kat abah aku tu..bukan jauh pun...lgpun abah aku tu frendly je...tak salah kan...

walau tak sudi menyinggah di blog aku pung...huhhh

Wednesday, December 09, 2009 3:44:00 PM

asha-mana ko tau aku tak menyinggah...aku tau ko citer sal kutu...tapi lum ada menda nak komen..

eh kim salam kat abah ko ek...lama tak jumpa pak dollah tu...hurmm...

Post a Comment