Friday, December 4, 2009

Lama Dah

hurmm...aku baru sudah menjamu selera ni...bos lak pepagi dah dapat arahan suh mengadap bos besar...gitulah kan...dah namanya bos kecik...eh aku bukan nak citer sal bos aku tapi nak citer sal sesuatu...gini...tadi hala naik ke upis setelah selesai membeli apa yang nak dimakan di kafe tu, aku adalah nampak satu pasangan somi isteri ni berpimpinan tangan...dan kelihatan si isteri tu sedang sarat mengandung...ermm...terpikir lak aku ni...dulu masa aku ngandung gitulah...masa cintan cintun pun sama...tapi skang...huwaa...rasanya tak cukup tangan nak pegang tangan si somi itu cam muda mudi dulu...apa tidaknya tangan anak lagi penting tuk dipimpin kan...ye ke???eh yelah bagi aku...sungguh weii, dah lama tak jalan pimpin² tangan ngan hubby sendiri...kalu dulu sebelum beranak pinak ni, hoh, nak lepas tangan sekejap pun tak dapat ar kan...cam nak sentiasa melekap jek...hohoho...tapi skang???lu pikirlah sendiri...tu bagi aku lah kan...wat per hipokrit dah menda betul kan...bila nengok pasangan somi isteri tadi, alahaii...rasa rindu plak nak berjalan berpegangan tangan ngan si suami...

skang bukannya tak bleh...tapi ce korang pikir...mana nak dukung si irfan lagi...mana nak pegang tangan si kakak lagi...bis tangan hubby???hahaha...dah nya kalu jadi bujangan buat sementara waktu mungkin leh gak berpegangan tangan ni kut...agaknyelah...kalu dulu la...jalan beriringan...skang???suami kedepan dah, dok pimpin si kakak..aku???ekori dari belakang, dukung bujangan sorang tu...hohoho...hampir patah tangan ni...kekadang gilir² gitulah kan...bis???takkan gagah nak pimpin tangan ni...lain ar anak² dah beso...


ha...skang ginilah...tangan si kecil yang perlu dipimpin...

gitulah kan...hurmm...rindu plak jaman cintan cintun ngan en suami ni...abangg...bila nak balik ni...kakak rindu...hahaha....:P

13 comments

Friday, December 04, 2009 10:27:00 AM

hahaha... sib baik anak baru sorg... aku dukung anak, asben peluk bahu... sbb dh xde tgn dia nk pegang (tolong geli dgn pernyataan ini)... betol2 cite ni, asben aku mmg suka peluk bahu... pegang tgn ni jarang jarang

Friday, December 04, 2009 11:02:00 AM

ermm betul, memang dah lama..aku still jalan sebelah asben aku, tp tak bleh nak pegang tanganler coz dukung lyna yang dekat 10 kilo tue...wajib ada kat sebelah coz senang nak pass lyna bila dah lenguh tangan..heheheh

Friday, December 04, 2009 11:20:00 AM

aku dari jaman b'cintun laki aku jarang pegang tangan.. dia suka pegang bahu... so skrang dh ada anak ni mmg xpegang tangan arr.. jaranggg sesangat.. dia suka pegang bahu n pinggang... nasib baik pinggang masih smpai lg nak dipeluk.. hahaha.. tnggu arr klau anak dh 2 kan..? tak pun tnggu anak dh b'jalan.. sure ktorg main kejar2 plak kat mall..

Friday, December 04, 2009 11:25:00 AM

lenkali ko sumbat la budak tecit dua dua dalam stroller..si kakak tu pun paksa masuk stroller gak.bole jalan pinpin2 tangan

Friday, December 04, 2009 11:31:00 AM

iyer mot... letakkan depa dalam stroller..sure mot ngan huby leh berpimpinan tangan...ahaks...

p/s ~ kakak ngan si adik sape lagi berat mot????

Friday, December 04, 2009 12:10:00 PM

sape ye rindu abi dia ni..kakak mana ni? kakak si kakak atau kakak lain? ayat tu dah elok dah.....'bila nak balik',,,....tiba2 masuk plak slot 'kakak rindu'

kalao kakak tu kamu...aler geletik...time hujan ni bertambah geletik la ye....ngeh ngeh ngeh...

miss geli, kalo sumbat anak dlm stroller..sila bgtau..tangan siapa mau tolak stroller....2 stroller lak tu...guna remote ke? ehehehe...

gini ar...ini cdgn yg kadang2 org akan cantas jugak...pe kata curi masa...amik la cuti di mana2 hari yg bekerja...anta la anak ke taska ke atau pengasuh ke atau mana2 la yg korang yakini...pg la dating...aku time bulan pose mesti cuti sehari tuk dating dgn mr.hUBby...tapi dating beli baju raye...ehehhehe...dan bulan pose pun tak larang kan suami isteri nak pimpin2 tangan...tul idak..ini idea aku la..dan aku praktik gitu ar...tapi ko leh cuba di bulan bukan pose...

Friday, December 04, 2009 12:18:00 PM

oh ye tambahan lagi....

aku kalo berjalan..mmmg nak pimpin tangan anak...tapi korang paham je la hero aku tu kan...adehhh jadi aku bukan berjalan..aku berlari2 bila shoping...ehehehehe takut gak aku hilang anak kalo tak pimpin @ lingan, walau nakal mcmana pun..dia la PERMATA, hilang suami, bleh nangis...kalo hilang permata...terasa TERCABUT NYAWA okehhh

Friday, December 04, 2009 12:20:00 PM

izan - sama la kita. skrg ni jarang outing, keluar pun beli benda2 penting. kesian budak2 sebenarnya cpt penat nk tido. mcm aku, eddy handle hana & aku sorong stroller haziq. anggap je la ni pengorbanan kita utk anak2. sok2 anak dh besar pnjg tau bawak diri, bkn takat nk pegang malah nk peluk pun blh! kira untung at least ada bersama tiap kali diperlukan sedangkan setengah org suami buat tak tau jek bila keluar dgn anak bini.

Friday, December 04, 2009 4:42:00 PM

btol tu...dah ada ank ni susah skit nk jalan pinpin tangan.tp klw pegang tangan pon kejap2 je time amrul dokong damia, so sebelah tangan lagi bole la pegang.kdg2 tu bila dalam kete damia tido kt bakang, aku amik tangan dia pegang

Friday, December 04, 2009 4:46:00 PM

ye ke?? cam xpecaya jek.. aku kalu soping bawak anak pun masih sempat lagi pelok2 bagai.. ngeh ngeh ngeh... tatau la kot anak dah 2org nnt.. harap2 masih berkesempatan la berbuat demikian.. hohoho

Sunday, December 06, 2009 3:57:00 PM

aku rasa hg dok windukan haris nih ..abhi pd anak2 hg yg tersyg..alo izan..pegang ka..raba ka..masa berjaln tak kesh itew semua yg penting..laki hg syg kt hg..aku nih munkin pia dh besaq ..kecik skit pd anak gajah baru beranak hehe..boleh la pia handle sndiri..jln sendiri kn..time tuhla aku ngan anuar leh galak2 kuit2 tgn..sambil menggengam erat tgn kan...tpi nih dok plan nak beranak pinak..tatau la ke depan..betui gak pendapt puan hashajidah tuh..amik msa dating bersama..aku mmg sokmo date ngan anuar....selalunya mkn 'sundae' kt mc D ke..time naik escalator tuh la mata bertentang mata..tgn menggenggam erat (bkn apa time bercinta kapok bukan main..time dh kawin beranak pinak nih jgn la wat derrkkkkkkkk kt kita ..tui dak..eh eh ..maap nogha..aku mmg kalau mengomen berkilometer..hahahaha..saje je izan..nogha sokmo kata aku romeng pngj..hahahah

Sunday, December 06, 2009 9:28:00 PM

last dating last week coz anak2 pi umah tok bah & tok mak dia..dpt arr pi tgk wayang..dah lama giler rasanya tak pi tgk wayang..layan cite new moon plak tu..romantik giler..

heheh..takpe zan..la ni anak lgk penting..romantik tu, dah tua nanti bleh romantik..lagik best..anak2 dah buat hal dorang..ko ajak arr hasben ko pi bercuti..berdua jer..

Tuesday, December 15, 2009 9:55:00 PM

aii...biak betul kakak rindu abhi...tah2 mak kakak yg indu sama abhi...hehehe...jan, setiap isteri teringin sema tu tapi anak perlukan tangan kita untuk pimpin di didunia ni jan..ala ko tinggal jek anak ko tu sat kat aku...ha,ko jale la ngn laki engko tu...jgn lepah tange...aku rasa boleh kot

Post a Comment