Tuesday, December 1, 2009

Melihat Gajah Di Kuala Gandah

PUSAT PEMULIHARAAN GAJAH KEBANGSAAN, KUALA GANDAH
28500 LANCHANG
PAHANG DARUL MAKMUR

OFFICE HOUR
MONDAY TO SUNDAY
8.00 AM-1.00 PM
2.00 PM-5.00 PM

FRIDAY
8.00 AM-12.15 PM
2.45 PM-5.00 PM

FOR FURTHER INFORMATION PLEASE CONTACT
TEL: 09-2790391

MASUK ADALAH PERCUMA

ari ahad lepas, jalan balik ke putrajaya, kami telah singgah melihat gajah di Kuala Gandah yang terletak nun di lanchang...sajelah bawa anak2 nengok gajah kan...aktiviti mengenal haiwan...mengikut dari apa yang diceritakan, ada lebih kurang 18 ekor gajah yang terdapat di pusat pemuliharaan ini...hurmm...malas nak citer dengan lebih panjang...cam biasa meh cuci mata ngan cerita bergambar di bawah...

memula kita nengok gambar ni ek... oh...ni abhi dan anak manja dia...
dan ni pulak anak manja ibu...baru bangun tido...manyak mengantuk lagii...
nak senyum pun malas...
tak lepaskan peluang ambil gambar sefamili...bukan senang nak amik gambar gini kan...
dan kami lagi...gajah kat belakang tu ngah joget²...
gajah ni nama dia siput...baru berumur 4 tahun...sedih plak nengok gajah ni...dia bersedih kut sebab kakinya digari...
ada gak aktiviti menunggang gajah...tapi kami tak naik pung....malas nak tukar baju bagai kan....kang ada berbau lam kete ngan bau gajah...hohoho... selain tu ada gak aktiviti mandi bersama gajah...ngan kita² terjun lam sungai tu...ishh..tak sanggup la aku...
nengok...anak dara aku yang penakut ngan gajah...
tamak tul somi aku ni...dua² anak nak dia dukung...hamik...
gajah² ini sedang bersantap...
dah puas nengok gajah, kami pun mau pulang...giliran en somi plak menggendong dak irfan...aku dah penat...
gambar famili lagi...haruslah kan...

ha...tadi gambar kosong kan...kali ni gambar kami sefamili...hohoho...
ni depan pejabat pendaftaran...setiap pelawat dimestikan mendaftar dahulu...sementara tunggu en somi p daftar, kami bergambar dulu...lalala...
dan inilah kamerawoman of the day...kalu dia takde, takdenya kami pat amik gambar sefamili banyak²...
nengok tu...sepatutnya baru sampai kena daftar...tapi kami ni, dah nak balik baru p daftar...kesimpulannya kami masuk secara haram ar tu...

kakak pun nak enteprem gak...asik ibu jek...ha...ni gambar last...kat pintu masuk....
kat kuala gandah tu, ada gak terdapatnya DEERLAND...tapi memandangkan matahari dah makin meninggi, so kami batalkan jelah niat nak singgah sana...maybe lenkali ar plak...g pun masuk pun percuma kan...tapi tak tau ar sikit masa nanti akan dikenakan bayaran...hurmm...pe pun sangatlah sonok gak sebab dapat bawa anak² melihat gajah secara percuma...
Sekian...

11 comments

Tuesday, December 01, 2009 11:59:00 AM

acewah..best2 menarik la...bkn senang nak dok tgk gajah dri dkt kalau pi zoo kompem2 kena ushar dri kejauhan je..ish wey bestnya leh naik gajah..tp korang tak naik yer..kalau aku ish tingin nak naik tp kompem2 gayat kan..bagus tau bwak anak2 tmpt2 cenggini..leh la citer tu elepen..tuh cipanzi tuh layen..hihiks..

Tuesday, December 01, 2009 12:17:00 PM

Wahhh.. bestnyer g jenjalan tngk hewan2 nie.. kasi anak2 pendedahan.. jgn jadik cam anak dara sy.. burung dikate nyer ayam.. abis camno? hik3..

Tuesday, December 01, 2009 12:17:00 PM

pijot...masalahnya elepen jek ada...hok lelain takde...layen jauh sekali...hok lelain nak nenok kena p zoo lor...rm15 tuk dewasa...

Tuesday, December 01, 2009 12:18:00 PM

ena-asal ada sayap jek...takpe...gi pun burung tu kumpulan ayam...hohoho

Tuesday, December 01, 2009 3:53:00 PM

wow,dpt tgk elephant dekat2,mmg sukela budak2 nih,bkn reti takutpon diorg kan,bagus2..

Tuesday, December 01, 2009 3:56:00 PM

zetty-tulah pasal...tapi si kakak tu takut...dia geli bila terkena bulu gajah tu...hahaha...

Tuesday, December 01, 2009 8:01:00 PM

aritu FIL aku siap naik gajah segala.. ni dia sibuk dok ajak aku laki bini pegi situ.. alalalala, malasnyela aku..hohoho

Tuesday, December 01, 2009 10:48:00 PM

alamakkk takutnye gajah... bertan tan berat dia tu... aku sokmo la kalau tgk cite gajah, terbayang2 disepak gajah sebesar itu... isshhh gajah naik minyak

Wednesday, December 02, 2009 8:38:00 AM

kuala gandah kat mana wei? pesal aku tak tau...

aritu danish mengenal elepen ni kat mini zoo kemaman ni...aku ajak naik takut...tapi dari jauh semangat nak pg dekat dgn elepen..

oh ye ko tau ke kat sini ada mini zoo..kalo ko terjalan meh la aku bawakkan..ada tmpt mandi manda lagi mcm kat gambang...lenkali dtg kursus bawak anak leh p situ naahhh

Wednesday, December 02, 2009 8:49:00 AM

wah mcm bez la tmpt ni.klw bawa damia ni sure dia jakon hehe..sebab xpenah tgk gajah kan...ntah2 dia panggil nye gajah tu bird mcm mana dia panggil lembu bird hahaha..

Wednesday, December 02, 2009 9:47:00 AM

asha...koleh gandah ni kat lanchang...senang jek nak cari...kt ngan pekampungan orang asli bagai...bawa ar anak2 p sana...g pun masuk adalh percuma...ramai visitor weii...dari luar pun ramaii...

nana-ha, per lagi...nanti alang2 p pahang, singgahlah nengok gajah...

Post a Comment