Thursday, December 24, 2009

Saya Sangat Sedih

baru dapat surat dari taska...sangat sedih bila nengok yuran yang baru...MEMBEBANKAN...ingatkan bila bahagian pengurusan KEMENTERIAN amik alih, yurannya makin berkurangan, tapi nyata meleset....pendaftaran 1 orang anak RM250.00...(gile naik mendadak...pengurusan lama pendaftaran RM50 sahaja bagi seorang anak...) pendaftaran 2 orang anak RM475 termasuk yuran bulanan si adik RM230 dan si kakak RM210..so total yang perlu dibayar pada 28 Disember 2009 sebanyak RM915...huwaa..mana nak cekau duit ni???


dah la bonus dapat RM250 jek...tu pun separuh pun lum tentu...saya sangat² sedih ok...yang jadi pertanyaan disini, mengapa yuran pendaftaran tu mahal sangat???tak plak dinyatakan dalam surat ni butir² apa yang menyebabkan yuran pendaftaran begitu mahai...ni bajet nak beli baju seragam pengasuh ke apa...aduyaii...tepuk dahi jap aku ni...duit...duit...dimana kau duit....bossss tolongggggg...

14 comments

Thursday, December 24, 2009 10:22:00 AM

salam
mahalnyer..
klu gini ler..awal2 lagi dh kena simpan duit
mengalahkan bayar road tax kete

Thursday, December 24, 2009 10:22:00 AM

wah..mhl gak tu..tp pttnye dia bg ape sbb kene byr mhl cmtu..mcm taska kat kem aku ni dia bg skali ape keperluan yg smpai kene byr mhl..stakat ni klu baby murhla..pndaftaran br 100.bln2 byr 200..klu yg abg pndftaran mhl skit dlm 350 tak silap aku..bln2 lak 180 je..

Thursday, December 24, 2009 10:28:00 AM

uh... tepuk dahi aku tekejut... gile gile... sib baik anak ko lum 6org... kalo x mau keje kedia mamak basuh pinggan... hehehe...

taska anak aku xde maklum lak ade ke x pendaftaran tuk taun baru... hopefully tadop... btw pengasuh2 kt taska yiyin mmg pakai seragam, tp tidak la semahal itu mak pak kena bayo

Thursday, December 24, 2009 10:36:00 AM

diya, lia dan nojah-tulah tu...giler mahai...derang ni mencekik tul...ingatkan gomen amik alih makin murah sebab ada peruntukan...ni idak...hurmm...pening otak dok memikir...duit...duit...sebab alasan nilah aku tekad takmo tambah anak lagi...cukuplah MEREKA sepasang...sekian

Thursday, December 24, 2009 10:50:00 AM

sbr izan, dugaan ni. cuba ko jumpa mgnt mcm aku ckp. mana tak puas hati ko utarakan & tanya a-z.

Thursday, December 24, 2009 11:00:00 AM

wah mcm taska swasta ala2 international kat sini je...tuk sorang anak mmg lebih rm1k...tapi ajor english, swimming..so berbaloi ar...

kat sane tak YPK ke? yayasan pembangunan keluarga

Thursday, December 24, 2009 11:05:00 AM

tulah sha...kalu taska ala2 smart readers ke, Q dees ker, aku tak rungut berhabis pung...berbaloi2 kan...

Thursday, December 24, 2009 11:08:00 AM

A'a.. la mahalnyer.. apa kate jumpe ngan management kat situ.. nak gak tahu mende aper yg charges sampai cengitu kan.. tertlalu difren regenyer ngan yg lame.. hu3x..
Sabar yeh..

Thursday, December 24, 2009 11:13:00 AM

hai iz-AnN...
bkn main mahal lagi bayar taska kat sana.
patutnya dorg kene explain napa naik...x gitu?

Thursday, December 24, 2009 12:30:00 PM

mahalnya la... itu pakej siap percutian keluarga ke apa???

Thursday, December 24, 2009 2:22:00 PM

ko nih echa wat aku tersedak je baca..haha (aku tau niat ko nak menggumbiran kan izan skit kan..pakej percutian keluarga lak plak.heheh)
izan...tuh la tuh mahai ya amat..yer la kalau sorang tak la terasa tp dh irfan n kakak hanan kan..aku rasa ko bincang la ngan pengurusan taska tuh ..kot2 la leh nego.byar half dulu ke..mmg membebankan kalau kena bayaq sederum cam tuh...

Thursday, December 24, 2009 6:08:00 PM

mak datok ape ke mahai sgt yuran nye?

Thursday, December 24, 2009 7:00:00 PM

uishh..giler mahal..macam nak bayar apa ajer..kenaper terus naik mendadak zan..baik ko selidik dulu..takut nak buat baju seragam bebi kot..ko tahan tepuk dahi..kalau aku tepuk buntut terus..apasal mahal sangat...

Thursday, December 24, 2009 10:55:00 PM

yuran taska pun mencecah RM1000!

apa nak buat, demi anak2 kita terpaksalah berkorban. itulah realiti idup kini...

sabarlah ye...

Post a Comment