Thursday, December 3, 2009

Suatu Masa Dahulu

suatu masa dahulu...1999 lebih kurang 10 tahun yang lampau, bangunan ni menjadi kemegahan dak² itm yang bermastautin di sana...disinilah tempat barang² keperluan harian, alatan tulis dan ada kalanya menjadi tempat pertemuan kami para pelajar di sana...itu satu masa dahulu tapi kini nama PASARAYA MOHAMAD SAPAK atau lebih dikenali dengan mat sapak hanya tinggal kenangan...sebabnya bangunan tersebut telah di ambil alih dan ditukar nama dengan PASARAYA PRONADZ...nama tak glamer langsung...hehehe...rasanya berikutan dengan kejatuhan zaman kegemilangan mat sapak ni sebab munculnya 2 buah pasaraya baru yang menawarkan harga dibawah kawalan seperti PASARAYA B5 dan PASARAYA U-MART...

dan citer terbarunya, dengar khabar pasaraya pronadz pun bakal gulung tikar cam mat sapak tu...sebabnya tidak diketahui...menurut khabar lagi, pronadz telah buat lelongan secara besaran...hurmm...nilah kan, kalu nak berniaga tapi takde strategi...alahaii...sedih ar plak...

masihkah korang ingat pada bangunan ini??? tempat nora, nojah, ashazida, emie, echa dan meke2 yang sewaktu dengannya bertenet...hohoho...aku???tak main ar p mat sapak ni...lalala...sure kena aku jap lagi ni...ishhh....

dan ini???gambar dari pandangan sipi...
notadijariku:itm jengka dah banyak berubah...banyak perubahan yang berlaku...bilalah aku akan kesana lagi...hurmmm...

17 comments

Thursday, December 03, 2009 12:41:00 PM

aku bertenet?
aku tak penah ada boipren kat itm la izan..ko salah orang ni

Thursday, December 03, 2009 12:53:00 PM

ntahnya ..nogha dulu kan kakak OC..kita hnya dpt liht nogha di Awis Qorni saja..keh keh keh.
wey akuingt lgi..thn 1999..aku, mak, ayah..dn mila..tido kt hostel kt mat sapak nih..masa tuh sampai awai kan..so takde tmpt nk melabuhkn diri..kalau kenai hg awai2 izan leh la pi get2 down kt jengka pat dulu kan..
tui la mak sapak dh takde yer..kebetulan tatkala dh waktu la ni ada budak praktikal di ops aku.dier amik degree office system (degree kita la kan) dier pun gitau mat sapak dh gone..sekian panjangkan essay ku ini..hehe

Thursday, December 03, 2009 1:55:00 PM

kesian mak sapak... eh mak ke mat... eh mat? hurrmmm mane mat skang ek? eh silap patut cite hal lain td...

aku x ingat mat sapak tu.. tp aku ingat tapak paso mlm disitu... sgt enak... isshh tiba2 lapo perut plak

Thursday, December 03, 2009 2:41:00 PM

dah bankrupt da pun... mase raye haji baru nih... barang2 dalam mat sapak tu depe lelong...beli satu percuma satu...

Thursday, December 03, 2009 2:58:00 PM

aku tiap kali blik jengka,nk sgt ke tpt yg byk kenangan tu..tp blom pn smpai2 lg...

rindu nk nengok cemana lah agaknya skang ni...pasaraya mat sapak..pasaraya familiar time blaja dlu...hahahahaha

Thursday, December 03, 2009 2:59:00 PM

mat sapak, awis qorni,taman tenet...tpt slu bertenet kt pusat kesihatan itm tu nama pe ek?..lupa dh..tp seme tu mmg xleh lupa ler....kenangan....

Thursday, December 03, 2009 3:09:00 PM

ni kan sapakson yang geleme tu kan.. mmm akak tak suka pergi, sebab kat dlam tu selalu berbau busuk. barang2 pun barang lama dan jugak berabuk2 (mahai pulak tu).. geli jerk.. tapi kekdang kena gak beli kalau dah terdesak.

jom kita ramai2 gi UiTM .. buat lawatan sambil belajar (untuk anak2 kita la, sambil mak2 tangkap gambo)

Thursday, December 03, 2009 3:13:00 PM

ish..aku lak tekenang dgn parab dan param..pstu bile ari sbtu sll bli ns grg kerabu..hrga sggit klu tak silap aku..siap ade aym tu.kat sinila aku blaja kenal makanan.ns kerabu,ns dgg,laksam,sata mcm2 lg la.sib baik tak ngndg la ni.klu tak mau aku ajk laki aku pi sane cr mknn tu.hehehehe..
p/s:izan ko pi la amik gmbr tebaru Uitm jengka.msti da lain..

Thursday, December 03, 2009 3:19:00 PM

along-pusat kesihatan tu nama dia MEDEC...saper sakit sila ke medec...puaslah wat muka seposen nak mc malas p kelas...hohoho..

kak mimi-jom ar wat rombongan cik kiah...leh saya balik umah sekali...hahaha...

lia-aku mang ada niat nak snap2 gambar tu...tapi segan ar nak masuk...agaknya pakcik mustar misai lebat tu ada lagi ker???

Thursday, December 03, 2009 3:27:00 PM

aku bertenet kat sini? ish silap org tu...kan nogha kan...ehehehe nogha kan pandai bodek xbf2 aku dulu..ajak makan KFc...ayam golek pun jadi...

ehehe tapi mak sapak ni..mmg brg mahai la..ai beli belah kat tloh..kadang2 je terdesak pg sini

Thursday, December 03, 2009 3:27:00 PM

jom ar reramai gi rombongan, mesti best, sambil lepask minum2.. bestnya... ada sapa2 nak organise tak?

Thursday, December 03, 2009 3:31:00 PM

kak mi...kak mi...soh si asha yang organize..dia suka jadi organizer...lalalala..

Thursday, December 03, 2009 3:34:00 PM

CEHHH TAKMO AKU melibatkan diri dgn org-org byk alasan...ok tak bahasa aku..ehehehehe...aku bukan kata ko, kak mimi atau yg lain2 disini..tapi yg lain2 yg suka bagi alasan la..tak tahu sape..penat tau..bukan sekali pernah try n error...rasanye 2 kali dah kot...

aku nak organize BLOGGER PANTAI TIMUR...ok tak..bagi la sokongan moral dan murni skit ye..

Thursday, December 03, 2009 3:38:00 PM

ha...yela...aku sokonglah ni...tak per ar...aku balik kampung jelah...

Thursday, December 03, 2009 4:45:00 PM

la cian nyer..

Thursday, December 03, 2009 7:17:00 PM

kenangan adalah sesuatu yang terindah...

Friday, December 04, 2009 3:07:00 PM

hehehe rindunya kat mat sapakson (bih kurang bunyi cam parkson la) kira ok latu :)glemer tu dulu!! situ jek la tmpat nak soping pn kan kak kan??

Post a Comment