Monday, January 11, 2010

Ayah Nak P Mana Pakai Lawa-Lawa Ni???P Kolumpo Jawab Si Ayah...

masih aku ingat lagi...kalu dulu bila si ayah pakai smart², wangi²...mesti kami² si anak akan bertanya cam dialog di atas...dan jawabnya hanya satu, p kolumpo...ye, kalu dulu nama kolumpo menjadi sebutan...tempatnya sangat gah, masa tu bangunan dayabumi merupakan bangunan pencakar langit di kala itu...tapi skang???tidak lagi...menara petronas mengambil alih...dan kolumpo juga menjadi igauan setiap anak muda...katanya banyak peluang pekerjaan la kat kolumpo tu...hehehe...ye kengkawan...betul...dulu asiklah nak p kolumpo...kolumpo...tapi skang nk p kl lak...hehehe...seingat aku la kan, aku mula jejakkan kaki ke kolumpo masa sekolah rendah rasanya...aku pun dah ingat² lupa dah ni...masa tu ikut rombongan sekolah rendah...ye ar nak harapkan g ngan famili, tah ar bila kan, gi pun kami bukanny ada sedara mara kat kolumpo tu, paling ramai pun kat area pantai timur, terengganu, pahang dan kelate...ha situ sana sini ada ar sedara...ekekek...

ekseli rindu kat arwah ayah...memang time dulu. bila tanya si ayah, gitulah jawabnya...dan masa aku kecik2 dulu gak, aku pun heran la kan, naper si ayah suka benor jawab nak p kolumpo...kolumpo...dan bila aku meningkat dewasa, barulah aku tau, mungkin di kolumpo itu, semenya boleh ditemui...cam yang kita ketahui, Kuala Lumpur Ibu Negara Malaysia...so no wonder la, kalu dulu² orang suka benor nyebut nak p kolumpo...ekekeke...

skang plak...kalu pakai baju comel² si anak akan tanya gini lak...bu nak g jj??hahah...asiklah jj plak...tak pun bu...nak g aden (mydin)...tulah si kakak...takdenya si kakak nak tanya ibu nak g kl ker???rasanya jugalah dah lama aku tak ke kl ni...bukan pe, sangat sesak ar kalu nak p kl bawa anak2...bukanlah satu tempat yang menjadi pilihan dah...huhuhu...yang menjadi pilihan, taman² di sekitar putrajaya dan kawasan yang sewaktu dengannya...pepun sebagai rakyat Malaysia, aku bangga dengan Kolumpo ituu...lalala...jom g kl???

5 comments

Monday, January 11, 2010 3:03:00 PM

teringat kita ulang alik ke kolumpo melawat arwah ayah ko dulu kan...ari2..dlm seminggu gak kan?

semoga dia bahagia di sana...

kakak bila nak pg kemamang plak?

Monday, January 11, 2010 3:07:00 PM

tulah tu sha...mekasih kat ko terutamanya dan kengkawan...

kakak p kemamang???hohoho tunggu poket ibu abhi penuh sampailah kami...

Monday, January 11, 2010 3:52:00 PM

eloo zann.. aku folo hang, tetibe terjumpe lak blog ko ni.. ha ha ha

Monday, January 11, 2010 4:16:00 PM

yelah chu..aku pun dah polo blog ko jugak...masihhh

Monday, January 11, 2010 4:42:00 PM

jom la g kelumpo... lama dh xpg

Post a Comment