Tuesday, January 19, 2010

Monolog Yang Datang Tiba-Tiba

jam di meja menunjukkan jam 2:20 petang...aku masih lagi termangu sendirian...jariku meneruskan taipan...sesekali ada kesalahan taipan disitu...namun cepat² di belakangkan...huhuhu...fikiranku masih menerawang...memikirkan bait² ayat yang hendak aku taipkan lepas ini...namun aku masih blur...masih terasa seperti diawangan...dan mataku tidak lepas dari memandang skrin komputer...aku bersandar, oh idea...dimana kamu..datanglah padaku...namun inilah yang mampu aku taipkan...sesekali terlintas difikiranku ini, banyak perkara dan banyak cerita yang ingin aku kongsikan...namun rasanya biarlah semua itu tersimpan kemas dalam kotak fikiranku ini...

5 minit terus berlalu...namun aku masih lagi berfikir...berfikir apakah ayat yang seterusnya...arghhh....tensen...aku memang tensen...tensen tatkala aku perlukan idea itu datang, namun ia masih belum tiba...sebelum aku meneruskan taipan disini tadi, aku telah berjalan² ke blog kawan²...masing² punya idea untuk mengemaskini blog sendiri...namun aku???masih begini...masih mencari idea yang sesuai...ishh...apa susah sangat kali ni???selalunya idea datang mencurah² tapi kini aku masih blur...blur memikirkannya lagi...ishhh tak bleh jadi ni...aku kena rajin update blog ini dari ianya terus menjadi sepi...tapi siapa yang peduli andai blog ini menjadi sepi...dan siapalah yang sudi dan yang akan terus mengambil tahu....arghhh...aku masih lagi bermonolog sendirian...yang pastinya jawapan yang dicari masih lagi dalam kesamaran...biarlah, yang pasti tatkala kerajinan itu datang, pasti kemeriahan akan terasa dengan kemunculan idea² baru di blog ini..pedulilah orang nak kata, yang pasti aku hepi dengan apa yang aku lakukan...

jariku masih lagi meneruskan taipan...tah bila akan berhenti aku pun sendiri tidak pasti...manakala otakku ligat memikirkan ayat yang seterusnya...see...nilah yang dikatakan idea masih belum tiba...hurmm...tiba² mataku tertacap pada kalendar yang berada di depanku...ohhh sudah 19 haribulan hari ini...maknanya tak lama lagi aku akan menyepi dari dunia berblog buat sementara waktu...hurmm...ligat aku memikirkan sesuatu...namun aku tak pasti apakah itu...aku melepaskan nada kekesalan...kesal kerana masih belum punya idea untuk dilontarkan disini...tak pelah, mungkin bukan masanya untukku mengemaskini blog ini dengan lebih panjang lebar...

k lah, rasa aku patut aku berhenti disini...moga kita berjumpa lagi...daaa....

11 comments

Tuesday, January 19, 2010 2:41:00 PM

kiranya kesimpulannya di sini... takde entry hari ni.. sbb nya ko dalam mood nak bercuti ujung bulan ni kan... jelesss tul... behhhh..behhhh...

Tuesday, January 19, 2010 2:56:00 PM

selalunya yg blur tuh aku..kali nih hg lak terjangkit yer izan..hehe..aku pun dok tgk gak blog hang..sila terjah.byk dh aku komen tau..maklumlah lately aku bz yakmat.ngan program UUM..ngan kelas..ngan asgment....
hg nak mai langkawi.kan..jangan lupa pi gunung mat cincang..

Tuesday, January 19, 2010 3:03:00 PM

sdp jln citer...hak3.....ni ley wat buku nie

Tuesday, January 19, 2010 3:19:00 PM

sakit nye ati baca entry panjang begini. huh benci

Tuesday, January 19, 2010 3:48:00 PM

echa-eh pepandai jek ko bagi kesimpulan...kan ni entry tuk ari ni...monolog dalaman...huhuhu...

fyzz-aku tau, tapi masih lum ada mud nak p terjah memana...bz ngan diri sendiri...

a person atas bumi-eh, kalu saya wat buku, pastikan kamu orang pertama yang beli ek...

noj-aler ko ni, bacalah...tiap bait2 entry ko yang panjang cam karangan budak spm tu aku baca tau...hahaha

Tuesday, January 19, 2010 9:55:00 PM

izan, ko tak tau nak wat entry ape kan...apsal ko tak tekan '.' n terus tekan publish post...hehehehe

Tuesday, January 19, 2010 10:17:00 PM

ijan-aku takdelah kejam sangat cam gitu weii...ko ni pun...

Wednesday, January 20, 2010 12:01:00 AM

ko rasa2 aku baca sampai habis tak kali ni? tanpa gambar?

ermmm boleh jadi penulis novel...tuk monolog leh ke 5 pages...so kreatif n inovatif..kalo buat novel...aku org kedua beli selepas a person tu beli ye

Wednesday, January 20, 2010 8:21:00 AM

asha-hahaha...banyak la ko...saje...tu apa yang terlintas...novel menda gitu...ayat masih tunggang langgang...sajelah isi masa lapang...huhuhu

Wednesday, January 20, 2010 11:38:00 AM

mana la tau..hampa jangan tatau ada sorang penulis masa aku tgk MHI dua minggu lepas..dier jadi penulis bermula selepas menulis blog tau..kira hg ada chance la izan..hehe

Wednesday, January 20, 2010 11:46:00 AM

fyzz-huh...takdenya ada chance ke apa weii...ngarut banyak ada la aku ni...hahaha

Post a Comment