Thursday, February 4, 2010

Aku Bukanlah Superwomen...Aku Hanyalah Manusia Biasa...


hurmm...lately aku rasa penat la...itu nak buat, ini nak buat...memang aku rasa penat...kekadang aku ingat aku leh buat 2-3 keje lam satu masa...tapi yang sudahnya aku gak yang penat...mana nak masak lagi...mana nak kemas umah lagi...mana nak lipat baju yang bertimbun lam bilik tu...ni pun amik masa lam 2-3-4 minggu nak setel...pastu mana nak mop lantai...tu lum lagi nak kuis2 habuk yang makin hari makin merimaskan...basuh pinggan dalam sinki yang kadang kala menimbun...heran tul..arghh...memang banyak kejaan aku...penat???tak usah cakaplah...dari satu keje ke satu keje aku kena siapkan...tu lum dicampur mana nak gosok baju tuk seminggu...bukan takat baju aku jek, tapi baju en somi jugak...huwaaa....kekadang rasa cam tak cukup kaki dan tangan ni...

tangan tangkas siapkan keje yang ada...dalam hati aku rasa cam dah bengkak dah...belum bernanah jek...huh...aku perlukan rehat...tapi bila???bila aku leh rehat ni???skang nak tido lena pun payah...tido awal dalam jam 9 malam pun, bangun lak jam 4 pagi...huwaa...aku betul² perlukan rehat...aku bukan superwomen...aku hanyalah manusia biasa yang bisa nangis bila kepenatan...sudahnya mulalah rasa cepat nak marah, itulah inilah...ishhh...seme kena bereskan...kalaulah aku punya helper...behkan...takdelah aku rasa cam aku ni leh buat seme kerje...help me...i need a rest....

14 comments

Thursday, February 04, 2010 6:30:00 AM

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

Anonymous
Thursday, February 04, 2010 7:42:00 AM

k.izan, two thumbs up... moga2 Allah terus kurniakan kesabaran... -anna-

Thursday, February 04, 2010 8:25:00 AM

cop cop sape dulu yg buat entry cenggini ni....ehehehhee...takpe takpe...tersama lak perasaan kita time ni

Thursday, February 04, 2010 8:47:00 AM

sabo izan sabo...ape kata ko tido di ofis jer...

Thursday, February 04, 2010 8:58:00 AM

betul gak kate ejan. kt umh ko pulun wat keje. dtg opis ko tido je. btw, seme pompuan yg dh kawen yg dh ade anak cam kte ni akan LETIH. sabo jela

Thursday, February 04, 2010 9:05:00 AM

tagskie-tengs...saya akan terjah blog anda pulak...

anna-huwaaa....mekasih bebanyak...pas ni kalu ko cam akak sure makin kurus la...

sha-kita manusia biasa...yang perlu nguruskan 3 orang...uhukss...

ijan-tido kat opis...bis anak2 aku dan laki aku saper nak uruskan...idea lain ada tak???

noj-giler tul ko ni...bis aku dikira makan gaji tak bermata...gitu...tapi mang penat wooo

Thursday, February 04, 2010 9:53:00 AM

g bercuti lagi wei... cuti kan bole merehatkan badan. hehehee..

Thursday, February 04, 2010 10:10:00 AM

echa-kalu p bercuti poket tak susut aku nak jek hari2 p bercuti...tapi balik bercuti makin banyak keje lagi adalah...uhukss

Thursday, February 04, 2010 10:49:00 AM

iye lah zan....aku pun sama cam ko...lately ni memang penat tul...ada jer kerja nak dibuat....mana nak uruskan rumah....nak tengok2kan homework kakak(tiap2 ari)....nak basuh baju....(cam aku ni suka basuh baju tiap2 ari....)pas tu nak lipat baju yang dah kering...ishhh byk tul kerja...tu yang kalau kat umah suara mengalahkan singa....kesudahannya esok menyesal coz marahkan anak2...sian diaorang menjadi mangsa....maafkan ibu yerk sayang.....

Thursday, February 04, 2010 10:55:00 AM

lin-samalah aku...tu kat umah aku tu, bertimbun baju lum basuh...tak dan ar nak wat seme...balik umah nak uruskan anak2..kasi makan, mandi seme bagai...sesambil tu wat keje rasmi dirumah...tapi keje tak gak abis2...aku manyak penat la weii...sungguh...

Thursday, February 04, 2010 11:21:00 AM

tu la izan, kerja pulak bukan takat basuh kain baju, basuh pinggan mangkuk, iron baju, masak... tp tugas di tengah malam pun kena gak laksanakan... bila badan penat, nak laksanakan tugas yang satu tu pun rasa tak larat. heheheheh.. ni bukan lucah tau. ni kenyataan

Thursday, February 04, 2010 11:29:00 AM

kak mimi-tulah...betul tu...tugas nan satu tu, kalu mau kenalah saling bantu membantu...takdelah kita penat kan...ni kita penat seharian, lagi dia tak mau paham ka???

Thursday, February 04, 2010 4:16:00 PM

same la kak kes kite ni... sume kite yg buat.. kalo nak mintak tolong kene cakap baru wat...kalo x, kite sorang jer yg penat.. even weekend cuti pun, rase x cukup jer...rase lg penat..dari pg ke malam wat keje..at least kat ofis leh rehat skit..

Thursday, February 04, 2010 4:19:00 PM

mama dhia-huhuhu...tulah pasal...kalu tak cakap memang tak jalan...tapi takkan hari2 nak cakap kan...seme gitu..sok2 masuk anak dua lagi ar...

Post a Comment