Tuesday, February 23, 2010

Ibu...Nak Pakai Macam Ibu, Kata Si Kakak

hari ahad lepas, bersamaan 21 Februari tu, aku ajak hubby keluar...atas alasan anak dara kesayangan dia tu, asiklah dok minta nak pakai cam ibu 2-3 hari ni...nak pakai menda korang tau tak???hurmm...nak pakai subang...bila nampak jek subang yang ibu pakai, seboklah dok kata...ibu...kakak nak pakai ni...sambil tangannya menunjuk ke telinga...eh...dah namanya pompuan kan...ekseli masa kakak umur 1 tahun lagi, aku dah bising ngan hubby aku tu...tanya dia bila nak p tindik si kakak ni...beso sok takut dia sakit lak...tapi si hubby ni lak, asiklah beri alasan kesian kat anak...bistu si anak asiklah dok ulang cakap nak pakai cam ibu...nak pakai cam ibu...bistu mana lagi kesian???menurut kata anak atau tak penuhi permintaannya yang tak seberapa itu???fikir² kan lah...

so dek kerana kesian kan si anak yang dah lama memendam perasaan, kami ke pasaraya bintang di kajang...ni pun aku dapat informasi dari my opismate setelah kesana sini aku dok tanya kat mana nak tindik tinger ni...dulu masa senang nak cari, sebuk lah berdalih...bis bila mau sana sini dok mencari...hehehe...manusia kan???ha, korang nengoklah gambar dibawah ni...

memula kakak relaks jek...perasaan time ni bercampur baur...ye ar, sangat sonok sebab permintaannya dikabulkan...hehehe...
langkah permulaan...si amoi tu tanda dulu kat mana tempat tuk ditindik...masa ni kakak dah start nak nangis dah...pastu, amoi tu buh ubat bius...kasi tak baper sakit la kut...tak ingat dah...aku dulu tindik masa darjah 3 ke 4...lupa dah...
owhh...masa ni percubaan si kakak tuk melarikan diri...tapi dipegang kemas oleh si Abhi...tak sampai ati ar plak kan...
dan...amoi tu datang menembak telinga di belah kanan...huwaa...maka menangislah si kakak itu...
dah menangis tu...kakak membuat percubaan untuk meloloskan diri...ishh...ni yang susahnya bila tindik sebelah² ni...
ha...korang nengok...sampaikan ada orang lain yang tolong pegang si kakak...ye ar, kalu idak takkan tindik sebelah jek...ishh...meraung² anak dara aku tu...
pas siap seme dah pujuk beli belon ben 10 yang berege RM3 setiap satu...kakak pun diam...kejap jelah nangis...pastu bila cakap ishh...cantiknya anak ibu...dia hanya tersengih²...dan dia tau, permintaannya telah dikabulkan...

tadaa...nengok...saya dah bersubang kan...hehehe...
sekian...

13 comments

Tuesday, February 23, 2010 8:27:00 AM

ala ciannye...tapi tak per...pas tu cantik kan kakak....anak aku si wana (adik) pun sama...memula jer nangis pas tu suka da.....tapi anak aku tindik sekaligus....so dia x lah...takut sangat kan.....kenapa kakak tak sekaligus tindik....

Tuesday, February 23, 2010 8:45:00 AM

lin-tulah tu...aku pun cari gak kedai yang tindik dua belah sekali...tapi takde...nak tak nak dan memandangkan waktu dah petang, tindik jelah...tapi gitulah jadinya...hehehe...

Tuesday, February 23, 2010 9:00:00 AM

lor aku ingt kan memula entry nih kakak nk pi beli eksesori rmabut ka haper..selalunya kt belah2 kedah nih tindik tinger kt kedai emas..cewah cayalah..kakak hanan dh bertindik yer..lawa2...hrp2 jgn jadi 'juboq ayam ' dh la..hg tau dk apa itew JA..heheh..walaupun meraung jap tp at the end DH OK..
aku dulu tindik subang masa umo 5 thn...pastu umo 16 thn tmbah lagi satu..jdi aku tindik 4 subang di telinga ku..heheheh..

Tuesday, February 23, 2010 9:02:00 AM

jot-hahaha...aku dulu pun tindik 4 subang kat tinger...tu masa jaman jahiliah...tapi skang dah tinggal 2 dah...yang dua lagi tu dah terkubur...aku kuburkan sendiri...takmo dah gitu...hehehe...

Tuesday, February 23, 2010 9:51:00 AM

ish, ko ni wei..kakak baru bape tahun..tak sampai lagi umur tadika...sampai hati ko ni....biar la beso skit...(tiba2 amarah plak...sbb aku plak rasa seram sejuk bila ditindik) takde ke subang yg leh tampal2 je...sian plak aku...

aku tak minat subang2 ni..nak pakai tudung..rasa sakit..subang mak mentua aku bagi pun tak pakai2..rasa nak pulangkan...sbb dia tgk aku tak pakai..mula terasa segan....masalahnye kalo pakai subang...yg belakang tu terkena ke kulit belakang tinge tu..sakit...

Tuesday, February 23, 2010 9:56:00 AM

asha-eh ok per...ko tu yang penakut...ada budak lain tu, abis pantang dah bertindik tau...tu adat orang jawa ke apa tah...ni kira oklah...

eh aku pakai subang dan pakai tudung ok jek...tak rasa sakit pung...maybe subang mak mertua ko kasi tu emas 999 kut...tu yang rasa sakit tu...hahaha...

Tuesday, February 23, 2010 11:05:00 AM

lor sama la ngan aku izan..la nih subang aku tinggal dua ja..tp hg ingt dak masa uitm dulu..areda..pakai berbelas2 subang kt tinger dier ..ngeri kan...

Tuesday, February 23, 2010 11:18:00 AM

jot-ingat...ingat...tapi kan, bukan are da sorang yang tindik banyak...setahu aku si ija pung sama gak...negeri betul kan...

Tuesday, February 23, 2010 11:35:00 AM

cian sakit ek...kita yg tua2 ni pon sakit kena tindik hehe..

Tuesday, February 23, 2010 11:38:00 AM

nana-hehehe...hang lum tindik lagi ker???dah nama ada anak dara kan...

Tuesday, February 23, 2010 4:37:00 PM

wah..dh ade subang rupanya..malu le auntie gini..sbb auntie tak penah bertindik pun :-p

Wednesday, February 24, 2010 3:53:00 PM

hahahah...kelakar aku tengok kakak nangis...aku pun plan nak tindik lyna tp nanti2ler dulu...bape rm wei?

Saturday, December 22, 2012 2:57:00 PM

assalamualaikum... boleh saya tahu kedai yg mana ye? saya dok cari merata tempat nak tindik telinga baby 9 bln tapi kedai2 emas hanya terima 4 thn ke atas.

Post a Comment