Wednesday, February 17, 2010

Kisah Adik Lelaki Tunggalku Ini

khamis lepas, after maghrib aku gerak balik ke jengka sempena cuti tahun baru cina yang bakal menjelang...dulik ar kaum lain sibuk nak beraya tapi aku sibuk nak balik kampung atas alasan yang sangat kukuh sebab ada hal perlu dibereskan jumaat tu time orang kerja...tapi petang tu, lepas balik dari kerja aku dapat panggilan dari adik aku si kakteh tu...katanya adik (refer pada adik bongsu aku) jatuh dan pehanya terkoyak...uikss...gimana leh jadi sampai cam gitu aku pun masih jadi tanda tanya aku...lantas aku terus meneleponi mak ku...kedengaran sedu sedan di hujung talian....dah agak dah...ye ar, anak jantan dia sorang kan...maunya mak aku tak sedih...so secara kebetulan aku pun otw mau pulang ke kampung, makanya kami sepakat menyinggah ke Hospital Temerloh tuk mengetahui keadaan adik aku dengan lebih lanjut...

memandangkan kami sampai ke hospital lebih kurang jam 11 malam dan pada ketika itu adik aku masih lagi lam OT...makanya kami mengambil keputusan untuk pulang kerumah dahulu dan kembali pada keesokkan harinya...

nilah adik aku tu...mangsa keadaan...hehehe...ngah mikir masa depan..camner nak main ragbi lagi ni...hahaha...
ok...nilah rupa luka beliau...bagi yang tak sanggup nengok, jangan nengok...aku pun sempat nengok gambar jek...kalu real tak mampu aihhh aku nak nengok...sangat segan...haihhh...ha...bila dah berjahit begini barulah ilang segan aku nak nengok...korang nengok ar jahitan tersebut...zip zap jek...ishh...amik masa gak nak rapat luka tersebut...lain ar ianya dijahit secara halus...ni kasar2...gerun mak tau...
owh...gambar si mangsa lagi...menurut cerita dari mangsa...katanya dia terkena besi apa tah kat tempat kejadian yang berdekatan dengan longkang..dan ketika itu mangsa sedang bermain ragbi...korang jangan tak caya...badang cekeding tapi main ragbi tu...aku pun tak caya weiii...
pepun adik aku dah beransur pulih...dah bleh berjalan pung...dan skang ada hati nak bawa motor ronda2 satu jengka...haiihhh...ni lah dinamakan anak jantan kan...tapi sebagai kakak2nya kami amatlah tidak menggalakkan beliau melasak buat sementara waktu...

so pesanan dari aku...berhati² walau dimana jua anda berada...bila nengok wajah adik aku ni, teringat kat arwah abang aku yang telah pergi buat selamanya berpuluh tahun yang lalu...wajah mereka sama...Al-fatihah buat arwah Mohd Bustani bin Abdul Latif...

14 comments

Wednesday, February 17, 2010 10:53:00 AM

ya allah...kesiannye adik ko...aku pun meremang tengok luka dia...anyway semoga dia cepat sembuh k....& al-fatihah gak tuk arwah abg ko...semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...AMIN...

Wednesday, February 17, 2010 10:55:00 AM

mekasih lin...ko meremang nengok luka dia...bistu aku...aku ni takut2 berani jek nak pegang luka dia tu tau...hehehe...

Wednesday, February 17, 2010 11:19:00 AM

uish siannye dia...gerun tgk..

pesal tak sms ada kat temerloh, kalo tak leh melawat @ ziarah menziarahi ke...huhhh

Wednesday, February 17, 2010 11:23:00 AM

asha-aler, mana koih tau...tapi semalaman jek dia masuk sepital tu...pagi soknya terus leh balik dah...

Wednesday, February 17, 2010 12:42:00 PM

AMIN..moga roh abang hg izan di temptkan di kalangan orng beriman insyallah syurga di temptnya..sbb dier pergi di hayat masih muda..
wey hang nih ngeri giler aku tgk luka adik hg tuh..ya ALLh.sakitnya..moga adik hg cepat sembuh
dulu jmpa dia masih kecik lagi..5 thn gitu la kot kan..la nih dh besar dh adik hg...

Wednesday, February 17, 2010 12:49:00 PM

jot-yelah, dulu kecik2 lagi...la ni dah jadi anak bujang dah pung...hehehe

Wednesday, February 17, 2010 3:21:00 PM

seram aku nengok

Wednesday, February 17, 2010 3:22:00 PM

lynn-ko jangan nengok...ko tutup mata...:p

Wednesday, February 17, 2010 4:11:00 PM

la nih dh tingkatan baper dh adik hang izan...?

Wednesday, February 17, 2010 4:24:00 PM

jot-baru tingkatan dua...awatnya???nak jadi menantu hang ka???hahaha

Wednesday, February 17, 2010 5:05:00 PM

adoi ngeri la tgk cpat baik ek utk adik tu

Wednesday, February 17, 2010 10:34:00 PM

takutnyer..teringat kt hasben aku patah tulang masa dok main ragbi zaman2 sekolah..cekeding cam adik ko ni lah badan dia tau..

Thursday, February 18, 2010 8:55:00 AM

midot-hehehe...tapi skang dah berisi sikit kan???

Friday, February 19, 2010 7:32:00 AM

adoi..sgt ngeri daku menengoknye..huhu...moga cepat sembuh ye...

Post a Comment