Wednesday, February 10, 2010

Maafkan Saya Capt, Saya Bersalah...Saya Gagal...

“Sekilas aku memandang jam di atas mejaku itu…hurmmm dah jam 3:30 petang…ku lihat kelibat bosku memasuki biliknya…aku hanya memandang sekilas…lantas meneruskan taipan ku yang tergendala tadi…
Zan…kedegaran suara bosku memecahkan kesunyian di petang hari…saya nak ke klcc ni… ok…aku menjawab pendek…wat per bos…tanya ku pula…saya nak suping , jawab bos aku…
erkkk…terbeliak mata aku seketika…biar betul bos aku ni…otak ku ligat mentafsir kebenaran kata2 bos sebentar tadi…
aku memandang wajah bos aku yang kini sudah berada di depan mataku itu…
dia hanya tersenyum…jom, kamu nak ikut saya tak saya p suping…tanya lagi...aku tersenyum…capt, ni biar betul…ada lak time keje nak p suping…takmo ar, g pun gaji bulan depan lambat lagi capt…so kena jimat…jawabku…bos hanya tersenyum…dia tergelak kecil…saya kena bagi ucapan la kat sana…penat la saya ni zan…terkejar2…ni baru jek abis meeting...pastu kena bagi speech plak...salah saya sebab terima pelawaan tuk bagi speech tu...dah ar malam ni ada dinner plak...ishh...dia mengeluh kecil...aku hanya memandang wajah bos sekilas…terpancar kepenatan diwajahnya itu…tidak lama kemudian, dia terus berlalu…aku hanya memandang dengan ekor mataku itu...lalu aku menyambung taipanku yang asik tergendala dari tadi…
tiba-tiba dari kejauhan aku terdengar bos melaung namaku…
zan…laung bosku…ye capt, jawabku pendek…aku hanya menjenguk dari cermin bilikku…ku lihat tangan bosku menunjukkan isyarat menyuruh aku mengetuk kad dia…
aku tersenyum...lantas aku membalas dengan menunjukkan isyarat ok…bos...bos...”

Owhh…maafkan saya bos…saya terlupa…saya bersalah…kekesalan bersarang di hati saya…baru tika dan saat ini saya teringat…apa yang saya kesalkan sebab pekerjaan sekecil itu tidak dapat saya lunaskan…harap bos maafkan saya…saya benar2 terlupa tadi...
**************

My bos..CDY (buh initial nama dia jelah, nama penuh kang glamer lak dia) memang seorang yang low profile, baik hati …bila dia arahkan aku wat sebarang pekerjaan, aku rasa bersalah sangat kalu tak pat tolong dia…dan hari ni aku betul2 rasa bersalah…fyi aku dah bekerja ngan CDY ni hampir 6 tahun…sebelum ni aku jadi PA kepada pengarah bos aku…tika itu dia hanya timbalan pengarah…dan setelah my previous bos berhijrah ke syarikat AirAsia dan menjadi chief pilot kat sana, makanya dia telah dinaikkan pangkat mengambil alih tugas pengarah di SOP ini…dan sejak itulah aku menjadi pembantunya hingga ke hari ini…aku akui, aku seronok bekerja dengan dia…dia seorang bos yang tersangatlah humble…dan seorang pilot yang low profile…bagi yang tidak mengenalinya sure tak sangka dia adalah seorang pengarah dan seorang rotary pilot…hurmm…

Dia banyak membantu aku dari segala segi…eben apa pun kata orang tentang bos…aku tau dan aku kenal saper bos aku…malah aku kenal seluruh ahli keluarganya…dan paling aku kesalkan, aku sedih bila lihak riak kesedihan yang masih lagi bersarang diwajahnya setelah kehilangan anak gadis kesayangan mac tahun lalu…sabarlah capt, apa yang terjadi ada hikmahnya…semoga roh arwah tenang disana…

maafkan saya...harapan saya, moga bos, datin dan anak2 senantiasa diberi kesihatan yang baik, dan dilimpahi rahmat olehNYA...dan hanya Allah yang dapat membalas segala jasa baik bos dan keluarga...

yang benar2 rasa bersalah,
Setiausaha Pejabat N27 (yang kini masih lagi menunggu untuk menandatangani surat opsyen)

10 comments

Wednesday, February 10, 2010 9:49:00 PM

Bestnyer kan dapt bos yg baik hati..

a'a sy pon penh terlupe wat bende tu.. memg betul2 terlupe.. terpaksa la minta maaf berkali2.. yer.. memg x sengaja.. heh berape banyakk daaaa..

Wednesday, February 10, 2010 10:20:00 PM

ena-tulah kan...kalu bos terlalu baik, bila dia minta tolong walaupun hal kecik kita tak pat tolong rasa kesal sangat bersarang di hati ini...tadi dah sms dia...dia kata ok tak per...sib baik...ishh...rasa bersalah la...

Anonymous
Thursday, February 11, 2010 2:50:00 AM

Zan...aku ingat aku yg jauh ni je tak sain lagi opsyen tu..rupaya org dekat pun sama...jawabnya aku ni lagi lambat laa dari korang....hukhukhuk... -Fina_

Thursday, February 11, 2010 9:05:00 AM

fina-tulah pasal...lems tul...amarah gak aku ni...

Thursday, February 11, 2010 9:18:00 AM

kalau korang yg dekat.. aku yg agak tak dekat sangat ni mgkin ujung tahun la kot baru dapat sign... padahal elaun dah kena potong.. surat opsyen tak sign lagi.. sakit ati toll..

Anonymous
Thursday, February 11, 2010 9:48:00 AM

hehehe.. tak lama lagi kott.. hehehehe (korang perasan tak gelak aku ni cam org yang menyorokkan sesuatu...) hahaha, panas panas masih lagi panas..

-mel cumel-

Thursday, February 11, 2010 10:22:00 AM

echa-ko dok situ diam2...

mel-kalu ko bitau aku tak pasan...ekekeke...

Thursday, February 11, 2010 10:32:00 AM

bos ko mcm bos aku..sgtla baik..ms ank aku sakit aritu dia siap halau aku blk suh jg ank aku..aku yg tak sdp lak nak tinggal2 keje cmtu kan..ha..pas ry cina ni aku ade taklimat psl setiausaha pejabat ni..mgkin sign opsyen skali la kot..tarikh ttp opsyen ni bln 4 tau..so msti dlm bln ni / bln 3 korg sign opsyen la tu..sabo yek..

Thursday, February 11, 2010 11:07:00 AM

wah best kan dapat bos best cam tu...mantan bos aku tu pun best giler...tapi dia dah bersara....so skarang ni aku jaga timbalan...best gak..tapi tak sebest dia....wa ghindu kat bos aku...lepas ni sapa lah plak bos aku yerk....

Tuesday, February 16, 2010 8:34:00 PM

lamanyer zan..sama lah dengan aku..aku dgn boss aku skrg ni dari kt johor lagik..transfer kl..pejam celik dah 8 tahun aku dgn dia..

Post a Comment