Monday, March 22, 2010

Hadiah Terindah Di Hari Lahir Dak Irfan...Sob...Sob...

inilah entry yang ditunggu-tunggu itu...hehehe...
memula, meh jamu mata ngan gambar ni...owhh...belon udara panas...tapi sayangnya tak berpeluang nak naik...tak pelah, takde rezeki lagi tahun ni...so kenalah tunggu tahun depan jugak...sob...sob...
hari kejadian: 20 mac 2010 hari sabtu
masa kejadian: 1 tengahari

dia: hello...boleh bercakap dengan puan izan
saya: ye saya sedang bercakap...siapa ni??? naik nombor yang tiada berpengkalan dalam data tepon murahku itu...
dia: owhh kak...saya azura dari sabah air...
(kepala ku ligat memikir....azura???sabah air...lantas baru teringat pada capt halim)
sambungnya lagi...
dia: capt halim suruh saya telepon akak...akak kata nak naik joyride kan...so buleh tak akak datang padang depan MOF ni jam 2:30 petang ni...
saya: owhh...buleh...buleh...jawabku dengan pantas...huhuhu...saper yang nak lepaskan peluang sertai joyride ni kan...lagi2 dapat naik helikopter kan...peluang jangan dipersiakan...hehehe
dia: ok, nanti akak jumpa dengan saya ye...katanya lagi...
saya: owhh ok...ok...jap, jap...kena bayar ke tak ni...
dia: capt halim kata tak payah kak...
saya: owhh ok...terima kasih...panggilan diputuskan...

wahh...hatiku berbunga riang...terus saya memberitahu berita tersebut kepada en suami di dapur...ada riak2 gembira di mukanya itu...hehehe...saya???wahhh tentulah seronok kan...ye...ini adalah kali pertama dalam idup saya untuk menaiki sebuah helikopter...kapal terbang tu dah banyak kali kan...g pun nak naik heli bukannya senang...mana ada helikopter sediakan perkhidmatan p kemana2 kan...hehehe...so malas nak citer panjang...korang nengok jelah gambar² dibawah ni...

tu dia helikopter Syarikat Penerbangan Sabah...tapi masa kami sampai belum tiba giliran kami lagi...tak pelah...so kenalah tunggu kejap...
yang ni jelas sikit...ada passenger yang nak turun...
tiga kesayanganku yang masih sabar menunggu...
owhh...gambar kami berempat tidak dilepaskan...
nengok muka besday boy tu...ada riak² gembira di wajahnya...sonok la tu...kecik² dah dapat naik heli...ibu ni umur nak jejak 29 tahun baru lah dapat merasa...sob...sob...
nak senyum ke takmo tu dik irfan???
sian dik irfan...pasrah diperlakukan sedemikian rupa...hehehe...
ha...helikopter tuk membawa kami sudah sampai...
sebelum naik tu, haruslah ada gambar kami sekeluarga lagi kan...
tengah bersiap² nak fly...aler, mamat baju biru ni yang lelebih enteprem...mencik tau...
ha, setelah dia menegakkan badan, barulah nampak muka saya tu kan...hehehe...
sian kat mamat ni...kembang kempis idung dia...hahaha...
ok, dah bersedia untuk berlepas...
ye...dah berlepas di awan biru...
owhh...tingginya...
permandangan dari udara...di sekitar putrajaya...
berada di udara, saya dah jadi tak keruan dah...tak tau dah ni kat mana...maklumlah keterujaan melampui batas kan...hahaha...
sila baca dengan teliti...
tak leh nak amik muka penuh si pilot...amik gambar sekerat pun jadilah kan...
nora, ni umah ko, aku ada lambai² kat ko tau itu hari...hahaha...
wisma putra dari pandangan udara...
masa ni dah nak turun dah...
ijan...gambar opis ko ni...hehehe...
akhirnya berjaya landing dengan selamat...alhamdulillah...
dan pesawat memuntahkan isi perutnya...
haruslah ada gambar sefamili lagi...huhuhu...
dan itulah serba sedikit adiah tuk dak irfan sempena hari lahirnya ini...dan kami sekeluarga juga berkongsi kegembiraan...kalu nak diikutkan memang kami tak mampu nak ikuti joyride ni...sebabnya 1 seat dikenakan bayaran sebanyak RM120 untuk 10 minit penerbangan sekitar putrajaya....dalam heli tersebut ada 5 seat termasuk pilot...owhh...memang tak mampu di saat sesak² begini...

pepun terima kasih bebanyak buat capt halim atas pelawaan ini...dan menjadikan impian saya untuk menaiki helikopter menjadi kenyataan...

15 comments

Monday, March 22, 2010 9:31:00 AM

wah beznye ko naik heli, aku yang laki keje repair heli ni pun xpenah rasa naik heli hahaha...penah la naik tapi heli tu tak terbang kekekeke...time dia kat hanger je saje2 gatai naik.mahai gile kan kena cas

tapi kan klw amrul dia ngelak naik heli nak2 yg askar nye sebab dia ckp banyak rosak hehe..takut papehal jadik

Monday, March 22, 2010 9:44:00 AM

waaaa..syoknya....isk..bertuah badan dapat naik heli tu kan. free lak tu...huhu

Monday, March 22, 2010 9:57:00 AM

ish2..jelesnye aku ni..aku ajk laki aku naik dia leh ckp ala..stakat naik heli pusing kat putrajaya watpe..tu kapal terbang da beribu2 kali naik pusing byk tmpt lg best..huhuhu..tu ayt nak sedap kan ati aku tu..padahal dia takde duit nak blnja aku naik heli..hahahaha.takpela mungkin lain kali..mmg betuahla ko dpt naik heli..sgguh aku jeles ye..

Monday, March 22, 2010 10:04:00 AM

nana-aler, takpe, sok2 giliran ko plak...tu nak p bercuti naik flight tu kan...naik leklok ek...kang dengung tinger kang...hehehe...

siti-tulah, syukur...rezeki dik irfan

lia-aler, jangan ar jeles weii...tunggu ko ngidam ke, aku akan terai lunaskan kalu ko ngidam nak nek heli...huhuhu

Monday, March 22, 2010 10:12:00 AM

wah bestnye dia....uhuhuhu aku lagi la jauh nak merasa mende mcm tu...dah duk kampung jakun lak tu..

Monday, March 22, 2010 10:32:00 AM

aku penah n aik heli.. tp heli maya kat klcc dulu.. wakakaka.. aci tak?
aku naik tu pun dh pening, ni nak naik yg real punya... takmo ahhh..
tp syok arr dak irfan kan? hemmm dh beso leh jd kepten yerrr

Monday, March 22, 2010 11:13:00 AM

wah.. bestnya.. irfan seronok tak?? takut tak dia??

Monday, March 22, 2010 11:35:00 AM

asha
aler, jangan kata gitu weii...nanti len kali kita p sesama ek...

delima
aci jek, tu kira naik gak ar...aku pun bila turun rasa pening2 gak ar...memang berbeza sikit dari naik plane...

lien
hehehe...irfan cool jek...rileks jek dia...mungkin dia dah biasa naik aeroplane kut...

Monday, March 22, 2010 12:40:00 PM

alamak..geramnya tgk dak irfan ni.. gomol2 sedap ni.. kasut tu lebih kurang anak akak punya.. kaler oren..

Monday, March 22, 2010 2:50:00 PM

macamana leh dapat offer ni?hehehe

Monday, March 22, 2010 3:06:00 PM

kak ratna
amiklah kak...sure akak tak larat nak dukung dia...hehehe

nurul
owhhh oper itu datang bergolek nurul...:P

Monday, March 22, 2010 4:34:00 PM

wey ha nih izan..aku dh nak mengomeng nih..aku bizian skit dua tiga menjak nih.dok prepare meting la kata..dh la minit mesy aku wat last minute..huhu
btw..riak hati ku berbunga jelez hg tau dak..amboi..naik heli hampa sefamily..ajak la kami2 nih gak..tumpang sekaki..tp mmg bestkan..tgk ja view dari atas..pergh citer action movie..yg mamat baju biru tuh..punya la pulun kan..hahah

Tuesday, March 23, 2010 10:35:00 AM

bahagianye dpt naik helikopter.. haha... ko xnampak ke aku dok 4branak kt balcony?? cian nasrul terlambai2 kt heli yg lalu..

Tuesday, March 23, 2010 10:51:00 AM

aku pun suspended tetiba time mms ko...ape2 pun, aku ngan asben jeles giler kat ko...dahler terbang free...hehehe

Friday, March 18, 2011 11:11:00 AM

bestnya naik heli

Post a Comment